• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii SP45/SU45

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
#41
[QUOTE="

@Bronco_Billy Jeżeli polskiemu piekiełku i jego wodzowi uda się w końcu mnie wygryźć z polskiego rynku, to wtedy może się przerzucę na USA ;)[/QUOTE]
Sądzę jednak, że oczekujących na Twoje polskie modele jest znacznie więcej i nie grozi nam Twoje zniknięcie z naszego podwórka:):)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#42
Opracowanie dźwięku, to rzeczywiście kawał mocnej roboty, chylę czoło Panowie !
może opracować dwa pudełka głośnikowe ,do wymiany we własnym zakresie (klik), jedeno do dwóch gł. pudełkowych i jedno pudełko do wymiany dla gł. centralnego 23 mm.
Leszku a ten z ostatniej dostawy ,,bigpudło'' by nie wszedł ,ma on takie same moce jak centralny 23mm.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
#43
Robert Reschka. Podaj stacjonowanie tych lokomotyw jakie mają być w modelu.
Mówisz, masz. Proszę, tu lista z przydziałami. 245019 ma być Olsztyn, 245020 ma być Białystok, ale jeszcze nic fajnego nie znalazłem. Wiem, że jest dużo z Poznania, ale akurat tam było dużo fajnych egzemplarzy.

245001 SU45-79 Ep. VI Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu, stan kwiecień 2015
245002 SU45-70 Ep. VI Zakład PR w Zielonej Górze, stan styczeń 2014

245003 SU45-089 Ep. VI Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu, stan kwiecień 2015
245004 SU45-241 Ep. VI Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu, stan kwiecień 2015

245005 SU45-263 Ep. V Zakład Taboru w Bydgoszczy, stan luty 2001
245006 SU45-245 Ep. VI Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu, stan kwiecień 2011

245007 SP45-254 Ep. IV MD Poznań, stan sierpień 1978
245008 SP45-155 Ep. IV MD Wrocław Główny, stan kwiecień 1974

245009 SP45-032 Ep. V MD Leszno, stan mai 1997
245010 SP45-096 Ep. IV MD Zbąszynek, stan czerwiec 1987

245011 SP45-086 Ep. V MT Kutno, stan październik 1996
245012 SP45-039 Ep. V MT Poznań, stan sierpień 1997

245013 SU45-220 Ep. V Zakład Taboru w Poznaniu, stan sierpień 2001
245014 SU45-006 Ep. V Zakład Taboru w Gdyni, stan grudzień 2000

245015 SU45-126 Ep. V Zakład Taboru w Lublinie, stan maj 2003
245016 SP45-023 Ep. IV MD Warszawa Odolany, stan maj 1972

245017 SU45-141 Ep. V MD Jelenia Góra, stan czerwiec 1995
245018 SP45-248 Ep. IV MD Warszawa Odolany, stan siepień 1972

A ja tak pozwolę sobie na pewną poufałość, chociaż nie miałem przyjemności z p. Robertem osobiście się poznać. I mam nadzieję że nie potraktuję tego w sposób osobisty.
@Robert Reschka - nie przejmuj się wodzami, tylko "dawaj" modele na rynek. Jak będą to się sprzedadzą i wygryzanie nie ma tu nic do tego.
Dzięki za miłe słowa. Jak by to było tylko tu na forum, to pół biedy… Ale sobie nie wyobrażasz, ile nam się rzuca kamieni pod nogi, i ile razy próbowano nas wycwanić. To forum jest Pikuś w tym całym. Ale ja się nie poddam.

Wyjaśnij kto jest wodzem, bo widzę kilku kandydatów...
Ten Pan, który broni zawsze (swoje) cztery litery, obojętnie czy ma racie czy nie.
No i zawsze podkreśla, że inni to producenci, a my to podejrzane oszołomy…

Fajnie. Życzę jak najlepiej, tylko wiecie.... jak się już na forum napisze o modelu, to nie ma co się dziwić, że zaraz zaczną się pytania w stylu - "kiedy to będzie"?.... do tej pory nie ma trapezów 303E, że tak nieśmiało zapytam :) Czekam i czekam.... o "denaturacie" nie wspomnę. Przypomnę, że w międzyczasie mowa też była o 4E i dwuczłonowej ET41. Nie boicie się, że w kontekście waszej zapowiedzi i dosyć regularnie ukazujących się konkurencyjnych modeli, klienci (znowu) zaczną się niecierpliwić zalewając forum postami zażaleniowymi, związanymi z terminami?
Wiem że mam czasową obsuwę. Wiem że czekacie na resztę katalogu 303E, że wam jeszcze jestem winien 4E i ET41. Ale te projekty postawiłem na razie za SU45. Trapezy by były jak by nie był źle otamponowy przydział. 400 była z Olsztyna i 424 była z Gdyni. Cała partia pojechała retour po nowe budy. Dlatego 303E.400 był ostatni wypust, jaki ta fabryka dla nas zrobiła. Jest już nowe rozwiązanie, ale to parę miesięcy potrwa. Będziemy mieli produkcie pod własnym zarządem. Ułatwi to wiele spraw. Mam nadzieje, że do końca roku dogramy cały proces produkcyjny, że jak się sprawdzi możemy wam podawać rzetelne terminy, kiedy się jaki model ukaże. Czas na tą zmianę był nie tylko przez błędy i jakość, bo miałem też dosyć tej loterii terminowej z tej fabryki. Więc może potrwa, ale obiecane modele dostaniecie. Rzymu też w jeden dzień nie zbudowano. Pracuję intensywnie nad tematem, tylko dajcie mi trochę czasu. Jak będę wiedział konkrety, to podam, ale jak nic nie mówię, to też pytania nic nie dadzą.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
#44
Chciałbym przy okazji zauważyć, że jako producent dążący do maksymalnej zgodności modeli z oryginałem musicie wykazać się czujnością również w odniesieniu do rodzaju zgarniaczy. Występowały ich dwa rodzaje, łukowy i kanciasty.Z całą pewnością zgarniacze rotowały podobnie jak dachy. Dlatego w ich przypadku także należałoby oprzeć się na zdjęciach. Myślę jednak, że wartym zadania jest pytanie - od którego numeru zaczęto stosować zgarniacz kanciasty?
Od numeru 197. Mamy opracowane wszystkie elementy, które się zmieniają.

Buffer.1.png Buffer.2.png Buffer.3.png
3 rodzaje zderzaków


Chimney.S.png Chimney.L.png
2 rodzaje kominków


HE.A.cover.png HE.B.cover.png
Spawane zamknięcia otworów wywietrznych na SU


HE-Vent.1.png HE-Vent.2.png HE-Vent.3.png
3 rodzaje wywietrzników kotła parowego na SP.

Mirror.1.png Mirror.2.png
2 rodzaje lusterek



Plow.R.png Plow.S.png
2 rodzaje zgarniaczy.

Tym możemy wyprodukować dowlną SP45 lub SU45 w prawidłowym stanie.
 

Załączniki

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#46
Panie Robercie czyli wnioskując z Pana informacji to SU45 od Was to perspektywa najwcześniej przyszłego roku ?

Wiem ze nie chce Pan podawać konkretnego terminu ale chociaż przydałaby sie orientacyjna informacja co by zaplanować budżet.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#48
@Robert Reschka, ambitne plany (y), przystopuj trochę, bo puścisz mnie z torbami ;).

No dobra, a teraz na poważnie :cool:. Nie miałem na razie czasu przeanalizować wszystkich zapowiedzi, ale co mi się udało na szybko napisać - zacznijmy może po kolei:

Robert, czemu wszystkie modele ostatnich czynnych "Fiatów" mają mieć stan na kwiecień 2015? Do tego w ogóle nie ma pasujących wagonów (dla modeli z tego okresu)!
245001 SU45-79 Ep. VI Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu, stan kwiecień 2015
Zapewne zaglądałeś do książki SU45-079, więc będziesz mi w stanie powiedzieć ile napraw okresowych przeszedł ten "Fiat" od czasu naprawy zakończonej 17 czerwca 2009 roku? Daty tych napraw też masz, włącznie z naprawą awaryjną połączoną z wymianą z silnika pochodzącego od SU45-045. Wszystkie modele wagonów, które pasują do tej lokomotywy i do kilku z poniższych (należących do Przewozów Regionalnych) odwzorowują wygląd po naprawach przeprowadzonych w 2009 (1 model), 2011 (3 modele), 2012 (5 modeli) oraz 2013 roku (2 modele). Jeżeli model odwzorowywałby stan na połowę 2011 roku, to pasowałby do największej części wymienionych modeli - ta część byłaby tym większa im dłużej SU45-079 nie zmieniał wyglądu - tylko do kiedy (kiedy nastąpiła kolejna naprawa = kiedy naniesiono nowe napisy dotyczące rewizji)?

Model SU45-079 od PIKO będzie odwzorowywał stan po naprawie w 2009 roku i będzie pasował do prawie wszystkich wymienionych modeli: model zespołu wagonów piętrowych "Bhp" przedstawia wygląd pierwowzoru z 2012 roku. "Bohuny" - 2012 (3) i 2013 (1). "Bonanzy" - 2009 (2), 2012 (1-2), 2013 (2). "Y-ki" HERISa - 2012 (2).

Powiedz czy mam rację - w styczniu 2013 roku naniesiono na SU45-079 numer EVN? Jeżeli tak, to styczeń 2013 roku jest granicą pomiędzy dwoma okresami w jakich można odwzorować ten egzemplarz. Dobrym rozwiązaniem byłoby - tak jak w przypadku EU07-527 i EU07-539 - zrobienie dwóch wersji modelu - jednej z nr EVN, a drugiej bez.

Kilka fotek:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,37569,0,HCP_301D_SU45_079.html
- autor: Grzegorz Mikosz
- opis: "16 czerwca 2009 - Czersk, SU45-079 jedzie na próbę z Chojnic do Czarnej Wody."

37569.jpg

- źródło: http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=100
- autor: przem710
- opis: "2012.08.24 | SU45-079 odpoczywa na żeberku stacji Poznań Główny."

5001.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,77098,0,HCP_301D_SU45_079.html
- autor: AR0M4N
- opis: "22 lutego 2013 - Trzcianka | Regio z fiatem na czele przemknie zaraz pod wiaduktem na drodze 180."

77098.jpg

- źródło: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=6471
- autor: kulachimk
- opis: "2013-08-01 - Górki Noteckie - Fiat z opóźnionym pociągiem Krzyż - Kostrzyn n/Odrą."

6471.jpg
245002 SU45-70 Ep. VI Zakład PR w Zielonej Górze, stan styczeń 2014
SU45-070 miała ważne świadectwo do 28 września... 2011 roku. W styczniu 2014 to ona gniła stojąc nadal w Rzepinie! 18 października 2014 roku przetransportowano ją do Krzyża, gdzie posłużyła za dawcę. Przeszczepiono jej sprawny (po 3 latach stania!) silnik do SU45-089. Pod koniec października 2015 roku stała sobie we Wrześni, razem z SU45-069 i SU45-196 oczekując złomowania. Nie wiem czy fizycznie jeszcze tam jest, czy też już ją pocięli.

W każdym bądź razie - proponował bym wykonać model odwzorowujący oryginał z okresu czerwiec 2011 - wrzesień 2011. Pracowała wtedy przy obsłudze pociągów relacji Poznań Gł. - Frankfurt (Oder) - Poznań Gł. (na odcinku Rzepin - Fraknfurt (Oder) - Rzepin). W takim wykonaniu pasującymi wagonami są modele wagonów piętrowych: PIKO 97036 i PIKO 97037.

W czerwcu 2011 roku trafiła na stan Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. We wrześniu - pod koniec eksploatacji - miłośnicy kolei z Niemiec domalowali na maszynie żółte ozdobniki. Pomalowane zostały ramki dolnych reflektorów, obramowanie oznaczenia serii i nr inwentarzowego (tylko na jednym czole), dolna krawędź zgarniacza (tylko na jednym czole) oraz uchwyty na tarcze sygnału końca pociągu. Ponieważ lokomotywa w takim wyglądzie jeździła krótko - tuż przed odstawieniem - proponowałbym wykonanie wspomnianych detali tak jak wyglądały we wspomnianym okresie od czerwca do września 2011 roku (białe ramki reflektorów, brak obramowania oznaczeń, brak podmalowania zgarniacza, białe uchwyty na tarcze sygnału końca pociągu).

Dla zobrazowania - kilka przykładowych zdjęć:

- źródło: http://gmkk2.cba.pl/displayimage.php?album=14&pos=2
- autor: Adek07
- opis: "SU45-070 - Rzepin (10-08-2011)"

2011.08.10. - Rzepin - SU45-070 z poc. REGIO rel. Poznań Gł. - Frakfurt nad Odrą.jpg

- źródło: http://decha.cal.pl/details.php?image_id=1385&mode=search&sessionid=c5d5f02224226fdec858c732cd4192c8
- autor: decha
- opis: "04.09.2011, godz. 10:53, podg.Kunowice-Rzepin. REGIO (5831/70020) relacji Frankfurt(O)-Poznań Gł. z czerwonym fiacikiem, SU45-070 [Przewozy Regionalne/PR Zielona Góra] na czele,zbliża się do stacji w Rzepinie."

2011.09.04. - podg. Kunowice - Rzepin - SU45-070 z REGIO rel. Frankfurt Oder - Poznań Gł..jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,62993,0,HCP_301D_SU45_070.html
- autor: Kospal
- opis: "4 lutego 2012 - Rzepin l Portret SU45-070 odstawionej na tyłach lokomotywowni Przewozów Regionalnych w Rzepinie. Obecna tu lokomotywa jest wyłączona obecnie z eksploatacji - świadectwo ważne do 28.09.2011r. "

62993.jpg

- źródło: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=33920&sessionid=1ecf0da617b8f3ceb8ae41d6694fccc8
- autor: kovalek
- opis: "18.10.2014 || Bogdaniec - Łupowo || SU42-504 z SU45-070, w relacji Rzepin - Krzyż. Fiat jest przeciągany do krzyskiej szopy, ponieważ ma sprawny silnik spalinowy, który zostanie "przeszczepiony" do SU45-089."

k22134a.jpg

- źródło: http://www.st43.pl/4galery/details....ch&sessionid=96f131d3151fb0641d1f94eb2ef31576
- autor: Pierzak41
- opis: "Krzyż 11.11.14 Fiat z nr 070 już bez swojego "serca" na rzecz 089 stoi odstawiony na przodach Krzyskiej szopy, niedaleko drugi red fiat 079 czekał na zatrudnienie."

IMG_0360.JPG

- źródło: http://www.st43.pl/4galery/details....ch&sessionid=96f131d3151fb0641d1f94eb2ef31576
- autor: PawelK
- opis: "2015.10.26, Września. Przywiezione dwa dni wcześniej z Rzepina i Krzyża SU45-070, 069 i 196 oczekują fizycznej likwidacji na pobliskim złomowisku."

DSC_0984.JPG

Jestem spokojny przypuszczając, że jesteś w pełni świadomy wszystkich różnic w malowaniach wszystkich "trzech czerwonych braci" - SU45-018, SU45-070 i SU45-079.

Na razie tylko tyle, bo czas goni. Ciąg dalszy nastąpi...
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
#49
Okrągłe zderzaki, to w zasadzie nie ta seria. Fakt, występowały w SP45-100 (około 1988) i współcześnie w lokomotywie SU45-023, ale nie ma żadnych dowodów na to że było to w jakikolwiek sposób związane z produkcją i standardowym wyposażeniem serii 301Db. Maszyna SU45-001 (301D) oraz SP45-002 (301Da, późniejsza SP45-500) miały okrągłe, i to w zasadzie jedyne maszyny tej rodziny lokomotyw z takimi zderzakami które opuściły fabrykę. Reszta począwszy od seryjnej SP45-001 (tej 301Db, trzeciej z kolei) miały już prostokątne tarcze. Na zdjęciu z końca lat 80, widać 500-kę ogołoconą ze zderzaków. Przy brakach materiałowych ZNTK-u, można by założyć że przełożono je do którejś wtedy naprawianej (np SP45-100), ale przecież zderzaki były raczej uniwersalnym elementem taboru i seria 301Db prawdopodobnie korzystała ze zunifikowanych zderzaków, jednakowych dla wszystkich lokomotyw wtedy produkowanych. Więc bardziej wygląda mi to na przekładki powypadkowe, albo inwencję własną w zakładzie taboru (np podczas rewizji systemem warsztatowym).
Warto za to zwrócić uwagę że klasyczne tulejowe zderzaki chowające się w pochwie (a nie te współczesne KAMAXy) miały dwa różne rozmiary tarcz co widać dobrze choćby na SU45-233 (późniejszej 006 z ryflami), jedne były bardziej prostokątne, drugie bliższe kwadratowi (wyższe i węższe tarcze). Dwie różne miała SU45-233 ("006) i choćby po tym łatwo było poznać której ryflowanej zamieniono numerek z "szóstką".
 

aquirlan

Użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
32 0 0
#50

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
#51
Rzeczywiście SP45-032 to kolejny przypadek "okrągłych tarcz". Pytanie przez ile maszyn przewinęły się zderzaki z okrągłymi tarczami. Narazie mamy trzy przypadki. Pokazana przez ciebie 032 ma okrągłe w 1995, zaś w 1991 ma standardowe prostokątne. Przekładka. Ale jeżeli SM chce robić według stanu na maj 1997, to rzeczywiście bez okrągłych ani rusz. SP45-100 na fabrycznym zdjęciu ma kwadratowe, w 1988 okrągłe, a już np w 1992 (zapewne po naprawie gł z 1990) ma znów kwadratowe
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#53
Robert, czemu wszystkie modele ostatnich czynnych "Fiatów" mają mieć stan na kwiecień 2015? Do tego w ogóle nie ma pasujących wagonów (dla modeli z tego okresu)!
Tu się zgodzę.

Ponadto, nieco brakuje mi tu jakiegoś modelu z okresu, kiedy Fiaty dostawały zielone wdzianko w V epoce. Wszystkie modele z tej epoki, z tego co widzę, będą mieć jeszcze żółte mordy, a kolejne z zielonymi, już w VI epoce dorobią się EVNów (SU45-089 i 241). A gdyby tak jakiś Fiacior jeszcze z epoki V, coś z okresu 2005-2008? Kiedy już były zielone, ale miały jeszcze oznaczenia PKP, bo później, w epoce VI, te należące do PR zaczęły się wyzbywać tabliczek PKP na ścianach bocznych.

Oczywiście mocno kibicuję, żeby się udało wypuścić zaplanowane modele, w ostateczności się weźmie SU45-220 z żółtą mordą, a mój komentarz proszę potraktować jako drobną sugestię, może na kolejne wypusty ;)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#55
Piotrkowskie to: 074, 174 i chyba jeszcze jakaś się przewinęła.
Przepraszam za OT, ale Darkman poruszył struny wspomnień u starego człowieka, przypomniała mi się moja wizyta, załatwiona "po znajomości" w Piotrkowie w szopie, udałem się tam w celu zrobienia dla kolegi zdjęcia SU45-074 a może 174 (tyle lat minęło, znajdę zdjęcia papierowe to się okaże) i Pan Mechanik pozwolił mi z obrotnicy wjechać do szopy, nie muszę dodawać jakie uczucie szczęścia wywołało we mnie to wydarzenie, pomijam fakt że prawie narobiłem w spodnie bo wydawało mi się że to już ściana i w nią uderzę, po wyjściu z loka okazało się że jeszcze ze trzy metry miałem do przejechania, co za czasy.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
#57
Dzięki Darkman, czyli na Podkarpaciu nie stacjonowała ani jedna sztuka ?
Na Podkarpaciu w roku 2001 były w delegacji w Jaśle maszyny SU45-096 (Poznańska) i 159 (Suwalska), następnie na stałe na kilka lat zagościła w Jaśle maszyna 154 (do około 2005) która przyszła tu z Wrocławia (Węglińca?) a odeszła do Grudziądza. Była też (w delegacji?) SU45-028. Wcześniej pojawiały się na podkarpaciu maszyny Krakowskie (SP45 potem SU46). Robiły linię Tarnów-Muszyna. SP45 na krótko zostały także zaprzegniete do pracy przy niektórych pociągach na odcinku Chabówka-Nowy Sącz (łącznik do Ex Tatry). Dość pokaźny epizod miały też na podkarpaciu SU46 (Kraków potem Nowy Sącz i na krótko Jasło), ale to temat na inną wieczorynkę.

W Piotrkowie były maszyny 051 i 074, później 051 zmieniła 174. Maszyny obsługiwały pociągi do Bełchatowa i po ich zawieszeniu zostały przekazane do Czerwieńska.
 
Ostatnio edytowane:

pilu35

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#60
Panowie dziękuje za wyczerpującą odpowiedż. Jeszcze takie pytanie, czy oddelegowana maszyna miała zmieniane oznaczenia przynależności do lokomotywowni lub zakładu taboru? Czy pozostawały ze swoimi starymi oznaczeniami?
[DOUBLEPOST=1460236742][/DOUBLEPOST]Szkoda ,że nie żadna nie jest w planie wydawniczym SM.
 

Podobne wątki