• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
576 57 5
#4
Rysunki 3D, mają to do siebie, że są fajne. Poczekajmy na pierwsze wydmuszki, na pierwsze modele. Zarówno SM, jak i Piko i żarliwie módlmy się, by chinole niczego ie skopali.
 
B

bobby74

Gość
#6
Na FB Schlesienmodelle ciekawa informacja o właściwościach SU/SP45, których pewnie próżno będzie szukać w Piko - będzie opcja z funkcjonującymi wentylatorami oraz dźwięk z dwóch głośników.
Generalnie Facebook stał się platformą SM komunikacji za światem - od paru minut kilka szkiców SU/SP45 na FB.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
80 1 0
#7
Generalnie Facebook stał się platformą SM komunikacji za światem - od paru minut kilka szkiców SU/SP45 na FB.
Szkoda, że na stronie w aktualnościach czy w komunikatach nic nie ma. Nie każdy ma dostęp do FB (u mnie w robocie wycięte na maksa), nie wspominając nawet o tym czy FB lubi.

Poprosiłbym o aktualizowanie oficjalnej strony www.
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
42 1 5
#8
Jest też kilka screenów z projektów podsumowujących jakie wnioski SM wyciągnęło z projektu EU07. Z ważniejszych to:

- zgarniacze będą wyżej
- zgarniacze będą mocowane na śruby (a nie na wciski)
- zderzaki będą stabilniej umiejscowione w czole lokomotywy co zapobiegnie wykrzywianiu
- cały wózek to jeden element

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.806798732783323.1073741840.360627017400499&type=3

Nie załączam zdjęć bo nie jestem ich właścicielem i nie chcę drażnić producentów dla których mam wielki szacunek.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
13.690 336 20
#10
Też byłbym zadowolony, jakby choć jedna była w okolicach IV epoki, a najlepiej jakby to była lokomotywa z okresu przełomu lat 70 i 80 ubiegłego wieku. :)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
1.643 18 0
#12
Mając na myśli to co napisałem wyżej - chodziło mi już o konkretnie zrobiony model ( nawet ten pierwszy oznaczenie nie ważne, epoka itd)
Pokładam nadzieję w tym ,że będzie to taki super wyrób jak jest zapowiadany. Jeżeli tak będzie to czekał wówczas będę na model , jak pisałem " bliski memu sercu"
czyli jak napisał wcześniej Maciek coś w epoce z lat 70-80, no i może wreszcie z tych lokomotywowni które były dotąd jakoś pomijane w oznaczeniach zrobionych już
modeli;)
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
75 0 0
#13
Pewnie dostępny będzie najwcześniej za rok. Będzie jak z EU07. Najpierw kupię Piko potem SM. Życzę powodzenia w projekcie i trzymam kciuki.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Reakcje
2.224 232 89
#14
Pewnie dostępny będzie najwcześniej za rok. Będzie jak z EU07. Najpierw kupię Piko potem SM. Życzę powodzenia w projekcie i trzymam kciuki.
Słowo "najwcześniej" jest bardzo optymistyczne. Ja jednak jako realista to nie wiem czy za rok. Patrząc na dotychczasową częstotliwość pojawiania się EU07 303E... Zresztą jak pisałem, SM zapowiedziało wcześniej wersje 4E EU07 oraz ET41. Jeśli chcą trzymać się obietnic i tym samym być poważnym graczem w oczach klientów (obiecałem - wykonałem) to należałoby teraz oczekiwać 303E (400, 424, 450, 488), nie wiem czy jeszcze jakieś numery obiecali, ale wiem, że swego czasu była też jakaś 4-to epokowa wersja 4E (i chyba z V epoki), no i wspomniane ET41. Kiedy oni to wszystko wypuszczą? Ja bym tu co do tej SU45 dołożył jeszcze ze 3 lata czekania, chyba, że SM nas zaskoczy. Ale to byłaby duuuża niespodzianka, a ja nie bardzo w takie coś wierzę, ale kciuki też oczywiście trzymam.

SM pokazało teraz swoje plany bo PIKO wydaje swoją SU45 i SM chciało pokazać ewentualną alternatywę, na którą bym jednak szybko nie liczył. To tylko moje zdanie, które opieram na dotychczasowej częstotliwości zapowiadanych modeli i poślizgach co do terminów wyświetlanych w sklepach modelarskich, które szybko zamieniano na "nieznany czas realizacji" albo "brak informacji o dostępności produktu".... (np. w modelmanii). Przy EU07-400 w chwili gdy to pisze dalej jest we wspomnianym sklepie informacja, że nie wiadomo kiedy będzie.

Nie chcę aby odebrać to, że krytykuję SM bo to firma młoda i szacun za to co zrobili, ale chcę tylko zaznaczyć, że w kontekście marketingowym fajne jest, gdy terminów (w miarę) się dotrzymuje jak już coś się obieca. Może dlatego w odróżnieniu od PIKO teraz SM nie podaje terminów. I słusznie :) (w sensie wizerunkowym lepiej nie podać niż podać i nie dotrzymać). Zresztą modelarstwo to podobno sztuka wymagająca cierpliwości :podstepny:.
 
Ostatnio edytowane:

AXELro

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
Przekopiowane ze strony Schlesienmodelle na Facebooku:


Dlaczego są dwie SU45 na horyzoncie i czemu dwóch producentów robi tą samą lokomotywę?

To pytanie do nas dociera prawie dziennie. Sprawa jest prosta. Ja wierzyłem w zapowiedzi innego producenta, że na 2016 ma być ET22, którego ja planowałem jako drugi model po EU07. Dlatego odpuściłem projekt ET22 na rok 2016 i zabrałem się za SU45, aby nie było znowu dwa razy tego samego modelu na rynku. Więc to nie jest nasza wina, że znowu mamy dwie te same lokomotywy w produkcji, i tylko 3 typowo polskie lokomotywy na rynku, zamiast 5.
 

mr_tom

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
W mojej opinii na czymś takim najbardziej traci producent. Jakby jeden puścił ET22 a drugi SP/SU45, to każdy z nich mógłby rzucić wyższą cenę, odpuścić jakość, przydziały. A tak, to będzie trzeba cisnąć jakość, malowania, przydziały, zejść z ceny. A ET22 też się pojawi, pewnie też u dwóch producentów na raz, ale będzie przynajmniej czas zaoszczędzić na i na nią :)
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
818 22 8
#17
Na FB Schlesienmodelle ciekawa informacja o właściwościach SU/SP45, których pewnie próżno będzie szukać w Piko - będzie opcja z funkcjonującymi wentylatorami oraz dźwięk z dwóch głośników.
Generalnie Facebook stał się platformą SM komunikacji za światem - od paru minut kilka szkiców SU/SP45 na FB.
... a czy moźe wiadomo czy ma być dwusystemowa?;)
 
B

bobby74

Gość
#19
Praktycznie każda lokomotywa w DC może być w AC. Jedyne co brakuje do pełnej kompatybilności w SM, to żeby rozstaw kół na osi wynosił 14,2mm, a nie jak zazwyczaj w DC rzędu 14,4mm - 99% użytkownikom w Polsce by to nie zrobiło różnicy na torach, a procencikowi (mi :cool: i @Pd5 ) oszczędziło grzebania przy wózkach itd. ESU w swoich lokach takie instaluje i tam to dobrze działa.
Panowie z SM na forum się nie udzielają, ale czytają na pewno :), więc... gorąca prośba od procencika!
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
818 22 8
#20
Praktycznie każda lokomotywa w DC może być w AC. Jedyne co brakuje do pełnej kompatybilności w SM, to żeby rozstaw kół na osi wynosił 14,2mm, a nie jak zazwyczaj w DC rzędu 14,4mm - 99% użytkownikom w Polsce by to nie zrobiło różnicy na torach, a procencikowi (mi :cool: i @Pd5 ) oszczędziło grzebania przy wózkach itd. ESU w swoich lokach takie instaluje i tam to dobrze działa.
Panowie z SM na forum się nie udzielają, ale czytają na pewno :), więc... gorąca prośba od procencika!
... to jeszcze poprosimy żeby zgarniacze były troszkę wyżej oraz lepiej zamontowane :)
 

Podobne wątki