• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

The Tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 2 0
Zapytanie. Co to jest taki "cycek" nad środkową czołową szybą zaznaczone w czerwonym kółku? Zarówno model jak i jego oryginalny odpowiednik to ma. Natomiast później jak lokomotywa otrzymała barwy typowe dla PKP IC już tego nie było. Co to jest?
 

Załączniki

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
Z tego co pamiętam wcześniejszą dyskusję, to jest to coś w stylu ogranicznika, przesłony, tak by światło z górnego reflektora nie wpadało do kabiny.
Domyślam się, że w przypadku obecnie stosowanego oświetlenia, to zjawisko mniej występuje niż kiedyś przy klasykach i w ramach przeglądów i napraw usuwają ten element.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
472 69 32
Paint jest stosunkowo łatwym programem i myślę że element zaznaczony w ładnym , równym kółeczku wygląda znacznie estetyczniej i przyjemniej dla oka :) A tak na marginesie .... czy to prędkośc z jaka pędzi taka maszyna spowodowała przestawienie trąbki ?:eek:
 

Załączniki

  • 570,7 KB Wyświetleń: 148

The Tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 2 0
Z tego co pamiętam wcześniejszą dyskusję, to jest to coś w stylu ogranicznika, przesłony, tak by światło z górnego reflektora nie wpadało do kabiny.
Domyślam się, że w przypadku obecnie stosowanego oświetlenia, to zjawisko mniej występuje niż kiedyś przy klasykach i w ramach przeglądów i napraw usuwają ten element.
Dzięki bardzo. Nijak tego "dżinksa" nie mogłem wyguglować stąd tu zapytanie.
 

The Tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 2 0
Paint jest stosunkowo łatwym programem i myślę że element zaznaczony w ładnym , równym kółeczku wygląda znacznie estetyczniej i przyjemniej dla oka :) A tak na marginesie .... czy to prędkośc z jaka pędzi taka maszyna spowodowała przestawienie trąbki ?:eek:
Bladego pojęcia nie mam. Zdjęcie gdzieś w sieci znalezione. Teoria spiskowa głosi że ktoś chciał je wziąć w celach szkoleniowych (czytaj jak one faktycznie wyglądają) jednak stróż na bocznicy tej nocy nie spał i przepłoszył intruza.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
Zapytanie. Co to jest taki "cycek" nad środkową czołową szybą zaznaczone w czerwonym kółku? Zarówno model jak i jego oryginalny odpowiednik to ma. Natomiast później jak lokomotywa otrzymała barwy typowe dla PKP IC już tego nie było. Co to jest?
Z tego co pamiętam wcześniejszą dyskusję, to jest to coś w stylu ogranicznika, przesłony, tak by światło z górnego reflektora nie wpadało do kabiny.
Domyślam się, że w przypadku obecnie stosowanego oświetlenia, to zjawisko mniej występuje niż kiedyś przy klasykach i w ramach przeglądów i napraw usuwają ten element.


o_O
Absolutnie nic z tych rzeczy. Żaden "ogranicznik przesłony" czy czegoś tam.
Skąd Kolega ma takie informacje(?) :niepewny:
Poza tym reflektor zawsze świeci do przodu przed siebie (taki jego cel i przeznaczenie), a fizycznie (choćby ze względu na budowę i kształt czoła lokomotywy, a także samego reflektora) jest to nie możliwe żeby świecił w dół do kabiny.

Rzeczony "element" to uchwyt sygnałowy.
Nigdy się nad tym jakoś specjalnie nie zastanawiałem po co on tam jest. W 4E z tego co mi wiadomo, nie było go wcale (przynajmniej fabrycznie, albo prawie wcale poza kilkoma przypadkami jego dodatkowego zamontowania).

Ale żeby nie było, to górne uchwyty sygnałowe montowano fabrycznie (tak jak w przypadku wspomnianych powyżej lokomotyw typu 303E) w lokomotywach typu 201E (serii ET22) i ...
(104E) serii EP09.



.
 

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
A wie ktoś jak skontaktować się z Panem Reshką? Kiedyś pisał, żeby nie kupować w Niemczech tylko pisać do niego bezpośrednio jak chcemy jakiś konkretny model. Profil ma jednak bez możliwości wysłania PW.
 

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Przepraszam za jeden post pod drugim, ale nie mam możliwości edycji: na zdjęciach ludzi, którzy kupili model 424 oraz 400 (trapez) koła są z białymi obręczami, natomiast na poniższym zdjęciu koła są bez białych obręczy. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć dlaczego tak jest? Były 2 wersje modelu?
 

Załączniki

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
A ten model sam przetamponowałeś? Czy kupiłeś już z przydziałem Gdynia?
To zdjęcie prototypu, jakie jest na stronie niemieckiego sklepu.
Na Trybunałach jako egzemplarze pokazowe przedprodukcyjne były wystawione wszystkie malowania z całej serii i chyba z tamtych czasów ono pochodzi.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
Ale dlaczego to później usunęli?
Poza charakterystycznym "ozdobnikiem", jest to element niepotrzebny (zwłaszcza w dzisiejszych czasach) i chyba jako taki nigdy potrzebny nie był.
Co do usuwania, to jest taka tendencja obecnie (niestety), że usuwa się wszystko co się da, z różnych powodów (czy to utrzymania technicznego czy zwykłej kosmetyki), od uchwytu sygnałowego po gniazda sterowania wielokrotnego, żaluzje, na rynienkach dachowych kończąc.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
Niektóre stare siódemki serii 4E miały w górnym reflektorze czerwone światło. O ile się nie mylę sygnał Pc2 w dawnych czasach był podawany też na górnym reflektorze na czerwono. Tak samo sygnał Pc3 podaje się za pomocą tego uchwytu jak lokomotywa by pchała pług odśnieżny. Na pewno do takich sytuacji nie dochodziło lub bardzo rzadko, dlatego dziś to likwidują.
 

Podobne wątki