• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#3
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 191 14
#6
Dziękuje klientom za zaufanie i kupno serii Cargo – zapisałem Wasze uwagi do pierwszej serii i zostały uwzględnione w następnej serii lokomotyw.

EU07-527 zostało 20 (stan 20.3.14)
EU07-527 EVN wyprzedana.
EU07-539 zostało 14 (stan 20.3.14)
EU07-539 EVN wyprzedana.

Pozdrawiam,

Robert Reschka
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#10
Czyli w kwietniu spodziewajmy się wypustu. Echh, czyli cykl wypustów wydłuży się znów. zielona 457 ukaże się w pod koniec roku...;/
 
Ostatnio edytowane:

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#13
Dziękuje klientom za zaufanie i kupno serii Cargo – zapisałem Wasze uwagi do pierwszej serii i zostały uwzględnione w następnej serii lokomotyw.
Pozdrawiam,
Robert Reschka
Po przeczytaniu tego zdania przypomniało mi się jak pisaliście kiedyś kiedy powstał pierwszy wątek o Waszym modelu, że robicie model dla modelarzy czy jakoś tak.
Dobrze to zdanie się w to wkomponowuje i widać że do tego biznesu podchodzicie z zamiłowaniem, pasją i słuchacie klientów ucząc się zarazem od nich sporo, starając się eliminować błędy nie będąc głuchymi na uwagi. ( W przeciwieństwie do "sztywnego biznesu" modnego dzisiaj w wielu branżach )
To w dzisiejszych czasach coś nowego, a zarazem idzie w zgodzie ze starą zasadą marketingu o której wielu producentów zapomniało w pogoni za zyskiem po zbudowaniu pozycji swojej marki.

Pamiętajcie Robert i Irek jak już będziecie marką i producentem o ugruntowanej pozycji o tym co robicie teraz. Czyli słuchaniu klientów, odpowiadaniu i reagowaniu na ich uwagi.
Klienci to pamiętają i doceniają.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#16
Mam nadzieję, że nie zapomnicie o podniesieniu zgarniacza. Na imprezie modułowej w Wołowie, lokomotywa musiała zostać zdjęta ze szlaku. Zacinała się na części łączeń modułów i nie dało się nią jechać.
Niedokładnie wykonane łączenia modułów na jednej z imprez mogą mieć wpływ na wykonanie kolejnej serii zgarniaczy w tych modelach?
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
#17
Niedokładnie wykonane łączenia modułów na jednej z imprez mogą mieć wpływ na wykonanie modelu?
Chyba nie byłeś na imprezie modułowej i nie bardzo wiesz o co pytasz. Łączone modułu mają pomiędzy sobą przerwę, nie kiedy około 1mm, bywa że są połączone pod nie wielkim kątem. Prawie sunący po szynach zgarniacz wpada w tą przerwę i zatrzymuje lokomotywę. Inne modele mają zgarniacz ustawiony wyżej i nie powoduje to takiego efektu. W każdym bądź razie nawet po przekręceniu lokomotywy zatrzymania się zdarzały. W związku z wyglądem zgarniacza, nie zamierzam go piłować od dołu bo popsuje to jego wygląd. W wolnym czasie pokombinuje z jego mocowaniem w ostoi, może to coś pomoże.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#18
Mam nadzieję, że nie zapomnicie o podniesieniu zgarniacza. Na imprezie modułowej w Wołowie, lokomotywa musiała zostać zdjęta ze szlaku. Zacinała się na części łączeń modułów i nie dało się nią jechać.
Podstawowe pytanie, to kwestia, czy zgarniacz został wykonany dokładnie w skali i na tej podstawie zamontowany w modelu. Zakładam że tak właśnie jest. I w związku z tym drugie pytanie, czy jeśli tak, to wtedy to zmieniać, czy pozostawić (chociażby do ekspozycji gablotowej) a zakładając jazdę po makiecie zastosować się do zaleceń producenta, który w instrukcji wprost zaleca spiłowanie części zgarniacza. To pomaga. Zakładam (może się mylę) że zgarniacz jest prawidłowo wyskalowany, tyle że w tej prawidłowej postaci nie pojedzie po większości makiet... Podobną sytuację mieliśmy na makiecie NZP w Gdańsku i po spiłowaniu części (co zresztą widać na filmie http://www.nostalgiazapara.pl/node/5068 minuta 0:30) lokomotywa jeździła bez problemu.

Niedokładnie wykonane łączenia modułów na jednej z imprez mogą mieć wpływ na wykonanie kolejnej serii zgarniaczy w tych modelach?
...i to nie jest kwestia niedokładnie wykonanych połączeń modułów, tylko po prostu jest to spowodowane tym, że nawet niewielkie szarpnięcia składu czy też samej lokomotywy powodują przeniesienie tych drgań na lokomotywę, a tym samym jej "bujnięcia", które nawet jeśli są minimalne, powodują zaczepienie zgarniaczem. Do tego wystarczy naprawdę minimalnie niedokładne połączenie modułów (a podczas wielodniowej imprezy drewno pracuje i mogą pojawiać się minimalne niedokładności) i lokomotywa się zatrzymuje. Poza tym pomiędzy modułami są przecież przerwy, są moduły gdzie przerwa między torami musi być większa z powodów technicznych...

W każdym razie problem w pewnym stopniu dotyczy też innych, bardzo dokładnie wykonanych lokomotyw - np. EP09 EFC Loko. Podczas przejazdów EP09 zaobserwowałem np. ułamywanie czujników SHP.

Pzdr, Piotr

 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
#20
Trzeba robić dokładniej moduły i tyle a nie podnosić zgarniacze.
Nie każdy jest takim perfekcjonistą jak Ty. Dobrze wiesz, że moduły są wykonywane lepiej lub gorzej, nie zawsze z zachowaniem zasad prawidłowego wzmocnienia podłoża torowego. W Wołowie wystarczył jeden moduł, który był ustawiony pod katem do drugiego i spowodowało to wyłamanie zgarniacza i jego dalsze opuszczenie. Gdyby zgarniacz był o 1 mm wyżej ustawiony nie doszło by do tego. Nie od dziś uczestniczę w imprezach modułowych i nie jeden tabor przez moduły przewiozłem. Spotkałem się z tym pierwszy raz i potrafię sobie z tym poradzić. Chodzi mi o to, by inni takich problemów nie mieli, bo lokomotywa warta jest tego, by aktywnie uczestniczyć w imprezach.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki