• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
odległość między buforami jest dość znaczna. Jak na kurzkuplungi... Chyba że gdzieś KKK brak jest...
KKK jest, ale w SM ma on fabrycznie dodaną nasadkę wydłużającą. Można ją usunąć lub zmniejszyć, wtedy powinny się dotykać. Zderzaki w SM są ze sprężynami, więc pasowałoby doskonale, gdyby nie wysokość.

Odnośnie do wysokości zderzaków. @Ropu widzę, że Twoje są lepiej wyrównane. U mnie ta gdyńska kuszetka od Robo ma zderzaki niżej, niż szczecińska :eek: Generalnie najniżej zderzaki są w Robo, najwyżej w SM - stąd ta wyraźna różnica na moim foto.

Piko ma zderzaki wyżej, niż Robo, ale niżej, niż SM. Porównałem z EU07-424 Olsztyn sprzed kilku lat i ma identyczną wysokość zderzaków, jak ostatni wypust EU07-400 Gdynia (przetampowana). Czyli SM jest powtarzalne, Robo nie. O ile w ogóle w SM wysokość zderzaków jest ściśle ustalona - bo są ruchome, nie podklejałem ich :D

Poniższy brankard (konwersja z Roco) ma akurat zderzaki równo z EU07; przedłużenie sprzęgu usunałem, dlatego pojazdy stykają się zderzakami. Pomiędzy wagonami Roco też są różnice. Akurat ten pasuje, inne niekoniecznie.

IMG_20210213_202159.JPG
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
EP07-450 powinna mieć pojedyńczy ślizg miedziany. Obowiązek nakładki grafitowej został wprowadzony w 2011 roku. Rewizja na denaturacie jest 2008 rok.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Moja SM EP07-450 dostała fabrycznie nieprawidłowe podwójne ślizgi o czym zorientowałem się już mocno po zakupie tej lokomotywy. Na szczęście gdzieś już w tym wątku była mowa o tym, że lokomotywa ta posiadała w 2011 roku już nie pojedyńcze, tylko podwójne ślizgi KLIK
Pozostało mi rozciąć końcówki samych ślizgów, które fabrycznie były połączone i uzyskałem lokomotywę na stan ok. 2011 roku. Jeżeli ilostan nie kłamie to kolejną naprawę rewizyjną lokomotywa ta miała w 2012 roku.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
514 57 11
To chyba masz tzw. "Białego Kruka" modelarskiego :)
Moja SM EP07-450 dostała fabrycznie nieprawidłowe podwójne ślizgi o czym zorientowałem się już mocno po zakupie tej lokomotywy. Na szczęście gdzieś już w tym wątku była mowa o tym, że lokomotywa ta posiadała w 2011 roku już nie pojedyńcze, tylko podwójne ślizgi KLIK
Pozostało mi rozciąć końcówki samych ślizgów, które fabrycznie były połączone i uzyskałem lokomotywę na stan ok. 2011 roku. Jeżeli ilostan nie kłamie to kolejną naprawę rewizyjną lokomotywa ta miała w 2012 roku.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
160 6 0
Ogólnie lokomotywy EU07 są wyposażone w pantografy AKP-4E dostosowane do prędkości 125 km/h, ale jak to w Polsce różnie może z tym być. 5ZL są do prędkości 160 km/h i są stosowane w EP08 i były w EP09 zanim wprowadzono połówkowe.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Czyli zarówno jedne jak i drugie sa poprawne? Jeden egzemplarz odpowieda stanowi na rok końcówkę roku 2008 zas druga wersja na roku 2011, tak?

A tak przy okazji czy normalnym jest ze jedne zderzaki mają biala obwódkę i inne nie? Mi sie w "zestawie" i takie i takie znalazły.. to samo z pełnymi zgarniaczami. Mam i czarne i szare, a wydaje mi sie że w denaturatach powinny być szare..
 
Ostatnio edytowane:

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 3 4
Szanowni koledzy, czy ktoś z Was miał przyjemność dogłębnie sprawdzić budowę modelu i może mi powiedzieć jak są montowane skrzynie akumulatorowe, czy tam od wewnątrz są np. śrubki?
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Czy EP07-450 od SM powinna mieć odbieraki AKP-4E czy 5ZL?
Zdecydowanie powinna mieć odbieraki typu AKP-4E ze ślizgami pojedynczymi. Jeśli jest inaczej, to jest to jakiś błąd w modelu.

Ale zdaje mi się, że mylone tu są pewne rzeczy. Otóż typ odbieraka nie ma nic do typu ślizgacza. Na lokomotywach serii EU07 można spotkać zarówno starsze odbieraki typu AKP-4E, jak i nowsze typu 5ZL. Oba mają kilka różnic w wyglądzie, pozwalających na ich odróżnienie od siebie. Osobną sprawą zaś są ślizgacze, a tych jest stosowanych kilka typów, z czego najczęściej występujące są trzy typy:
- pojedynczy - w uproszczeniu można przyjąć że dawniej to niemal jedyny typ, stosowany do 2010 roku włącznie,
zaś od 2011, po zmianie przepisów:
- bliźniaczy - dwa cienkie równolegle do siebie ślizgi, typowo stosowany przez PKP Intercity,
- podwójny - również dwa cienkie równoległe do siebie ślizgi, ale dodatkowo połączone na końcach ze sobą wygiętym w pałąk prętem, typowo stosowany przez PKP CARGO.
Wszystkie te wymienione typy ślizgaczy można było i nadal można (prócz pojedynczego) spotkać na obu typach odbieraków. Ślizgacze to elementy wymienne, przez co wymienia się je w miarę potrzeby bez zmiany samego odbieraka.

Reasumując: typ ślizgacza ma się nijak do typu odbieraka.

Moja SM EP07-450 dostała fabrycznie nieprawidłowe podwójne ślizgi o czym zorientowałem się już mocno po zakupie tej lokomotywy. Na szczęście gdzieś już w tym wątku była mowa o tym, że lokomotywa ta posiadała w 2011 roku już nie pojedyńcze, tylko podwójne ślizgi KLIK
Pozostało mi rozciąć końcówki samych ślizgów, które fabrycznie były połączone i uzyskałem lokomotywę na stan ok. 2011 roku.
Czyli uzyskałeś tym sposobem wygląd lokomotywy od 2011 roku.

Czyli zarówno jedne jak i drugie sa poprawne? Jeden egzemplarz odpowieda stanowi na rok końcówkę roku 2008 zas druga wersja na roku 2011, tak?
Poprawnie, jak pisałem na wstępie, model powinien mieć odbieraki typu AKP-4E ze ślizgami pojedynczymi i odwzorowywać tym sposobem wygląd maszyny po naprawie rewizyjnej wykonanej w 2008 roku, podczas której otrzymała malowanie "denaturat". Zaś te nieprawidłowe dla tego modelu ślizgi odpowiadają wyglądowi tej maszyny od 2011 roku, czyli od momentu wymiany ślizgów z pojedynczych na bliźniacze.

to samo z pełnymi zgarniaczami. Mam i czarne i szare, a wydaje mi sie że w denaturatach powinny być szare.
Podwozie, a zatem i zgarniacze, w obu wydanych modelach "denaturatów" powinno być szare.
 

Podobne wątki