• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#61
Nie doceniacie wpływu konkurencji Panowie! Model Piko wyszedł o czasie bez obsuwy, a może nawet w przyspieszeniu, ale pamiętajcie że pierwsze dwa miały nie wiedzieć czemu malowane na biało reflektory, co było ewidentnym błędem producenta, następne serie były już owego błędu pozbawione (zatem można wysnuć wniosek że jednak sam model w pierwszych seriach jakby nie było był wypuszczony pomimo błędów, można by powiedzieć że na szybko), poza tym dużym jednak uproszczeniem samych reflektorów (jedna dioda, jeden światłowód)model sam w sobie technologicznie jest mniej zaawansowany, zatem wiadomym jest że nawet jeśli projekt wystartował w podobnym czasie mniej rzeczy było do poprawy, mniej problemów do rozwiązania, więc z założenia PIKO było na wygranej pozycji jeśli chodzi o czas, ale chciałem przypomnieć że cierpliwości uczy to hobby... ;)
 

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 10 2
#67
Już kiedyś napisałem o trzecim projekcie SK/PIKO. I jeszcze raz wspomnę o czymś do tych projektów (prawdopodobnie pod koniec roku). Należy też zaznaczyć, że wszelkie działania SK skierowane są na drenaż kieszeni i nie należy się spodziewać byle czego.
 

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
#69
Prezes firmy Piko podsumowując ubiegły rok stwierdził ,że firma odniosła sukces i 2% wzrost sprzedaży mimo niemal całkowitego załamania sprzedaży do Rosji ( kłopoty z kursem rubla). Wśród kierunków na których się skupiono pragnąc odrobić straty jest wymieniana Polska. Ot i cała tajemnica zwiększonego zainteresowania naszymi modelami. chyba to jedyny przykład pozytywnego wpływu konfliktu Rosja-Ukraina
dla nas. A może teraz od PIKO jakieś wagony do przewozu jabłek, co by po dojechaniu się nie psuły? :p
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#73
ЧС7 nie jest radzieckim elektrowozem.
Niech sobie jest czechosłowacki, w sumie pytanie czy gdzieś indziej niż na terenie byłego Związku Radzieckiego występował/występuje?
Tak w ogóle to jutro chyba godzina prawdy, czy wyskakujemy z kasy na siódemki Schlesienmodelle czy czekamy dalej, ja osobiście nie mogę się doczekać :)
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#77
Kto przyjmuje zakłady? :D Jak obstawiamy? :D
Ja powiem krótko, mógłbym obstawić fortunę i jutro bym wygrał fortunę x2 :)
Napiszę tylko tyle, że Robert jest na targach w Norymberdze, które jak wiadomo trwają do niedzieli, resztę dopowiedzcie sobie sami...... czekamy spokojnie do następnego tygodnia, terminy na MM są wpisane jakie są i kropka, ale w innych sklepach cisza, więc spokojnie czekać parę dni
to tyle..... i nie ma sensu bić dalej piany, chyba, że chcecie to piszcie co tam klawiatura i monitor przyjmie....
aha..... i żadnym obrońcą czy atakującym nie jestem firmy SM. :)
 
D

Docteur

Gość
#78
Idąc tym tokiem myślenia EU06 nie można nazywać lokomotywą polską.
Oczywiście, tak samo jak np.: EU04, EU/EP05, EU20, SM41, SP32, ST43, ST44. Są to lokomotywy pochodzenia zagranicznego, eksploatowane przez PKP. Nie zostały wyprodukowane w polskich fabrykach, udział części krajowych również był żaden (bądź znikomy).
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#79
Oczywiście, tak samo jak np.: EU04, EU/EP05, EU20, SM41, SP32, ST43, ST44. Są to lokomotywy pochodzenia zagranicznego, eksploatowane przez PKP. Nie zostały wyprodukowane w polskich fabrykach, udział części krajowych również był żaden (bądź znikomy).
Ja bym rozróżniał jednak tutaj miejsce produkcji i miejsce eksploatacji, niewątpliwie EU06 jest lokomotywą produkcji brytyjskiej jednak jest lokomotywą polską jako że nie występuje nigdzie poza granicami naszego wspaniałego kraju, tak samo ze wspomnianą radziecką lokomotywą produkcji czechosłowackiej, wybudowana niby w Czechosłowacji, ale wyłącznie i na zamówienie sowietów i nie użytkowana nigdzie poza ZSSR, więc z jakim krajem kojarzy się ta lokomotywa?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#80
Swoją drogą patrząc na to wszystko, czechosłowacki przemysł kolejowy wyprzedzał nasz rodzimy przynajmniej o dekadę. Pierwsze tyrystorowe perszingi na początku lat 80-tych a u nas EP09 (przestarzałą już w momencie rozpoczęcia produkcji) klepano do 1997 r.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki