• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
Panowie tak skoro już padło na temat torów, a że korzystam z zasady, ze nie ma głupich pytań to wyjaśnijcie mi pokrótce proszę o co kaman z tymi torami code 75, 83, 100...
Chodzi o wysokość szyny czy coś w tym rodzaju?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie w czym rzecz.
Kiedyś nie było problemu, że coś po takich czy innych torach nie pojechało...
A zestawy powinny być tak skonstruowane żeby toczyć się po Tilligu, Piko i Roco etc.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Wydaje mi się, że to właśnie jest powód opóźnienia, że nie zmieniono zestawów kołowych na prawidłowe, a teraz we wszystkich modelach trzeba to poprawić. No i jeszcze źle pomalowane bumerangi, pewnie poszły do przemalowania. Zastanawiam się, czy te modele w ogóle się w tym roku ukażą, bo terminy zmieniają się jak w kalejdoskopie.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
EU07-443 ma być dostarczona w grudniu i zdaje się ten model jest priorytetem dla chłopaków. Po terminach widzę,że PKP Cargo i 400 jest przygotowywana do dystrybucji.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
Wydaje mi się, że to właśnie jest powód opóźnienia, że nie zmieniono zestawów kołowych na prawidłowe, a teraz we wszystkich modelach trzeba to poprawić. No i jeszcze źle pomalowane bumerangi, pewnie poszły do przemalowania. Zastanawiam się, czy te modele w ogóle się w tym roku ukażą, bo terminy zmieniają się jak w kalejdoskopie.
Szczerze, jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź, to myślę, że na etapie prototypów były bądź powinny być wprowadzane zmiany i prowadzone testy zastosowanych rozwiązań. Ponowne rozkręcanie i czasochłonna wymiana części (tutaj zestawów kołowych), a co gorsza malowanie (czyt. przemalowywanie) modelu jest pomysłem z deczka chybionym... I nie sądzę żeby tak właśnie w wykonaniu SM mogło być... I oby tak nie było jak piszesz...
Poza tym już jakiś czas temu Robert informował o dopracowaniu szczegółów w tym m.in zestawów zanim ruszy prod. seryjna, więc nie sądzę, żeby pozwolili sobie m.in. na ponoszenie dodatkowych kosztów.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
Zgadza się, ale mimo wszystko, obyś nie miał racji... ;)
[DOUBLEPOST=1417295039,1417294683][/DOUBLEPOST]A swoją drogą, ciekawe co się stanie (i co się dzieje) z prototypami...
Oczywiście modeli... ;)
Utylizacja?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Szanowni Koledzy, trochę zamieszałem z tymi szynami. Zabkret pisał o tym, ale nie tu, lecz na swojej stronie na FB (w części ogólnodostępnej), nie wiem czemu po angielsku. 18 listopada zamieszczono tam taką informację:

All clients:

All EU07 models will be able to run on code 83 tracks (like Tillig Elite Tracks). The wheel flanges have been modified to cope with code 83 tracks.
That modification is the reason for the actual delivery delay.


https://www.facebook.com/schlesienmodelle

Trzeba przewinąć w dół, poniżej zdjęcia ET22.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
OK. (y)
Ale, o tym, że zestawy kołowe są "nieprawidłowe", wiadomo jest już od jakiegoś czasu...
A więc opisane modyfikacje wcale nie muszą opierać się na wymianie na gotowym już modelu jak wspominasz wcześniej, ale o produkcji seryjnej "zmodyfikowanych" prawidłowych zestawów kołowych do pierwszego montażu.
Tak by nakazywała logika, bo po co naprodukować i montować bubla (czyt. zestawy kołowe - wiedząc już, że nie nadają się do eksploatacji), tylko po to żeby je wymontować i montować ostatecznie to co powinno się znaleźć tam od początku...
Ja tak to widzę, a czy tak jest/było faktycznie, to już musiał by się wypowiedzieć Robert albo Irek w tym temacie, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości...:)

Rzeczywiście z podanej informacji wynika, że modyfikacja obrzeży kół jest przyczyną opóźnienia dostarczania. Ale jak się to odbywa tego właśnie i niestety nie wiem...

Teraz pozostaje jeszcze kwestia wspomnianego przez Ciebie malowania "bumerangów".
 
Ostatnio edytowane:

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
701 8 0
Gdzieś tu przeczytane lub zasłyszane - to płyta główna lokomotywy ma obsługiwać schematy oświetlenia, a nie dekoder. Zakładam, więc ze każdy MTC21 da taką możliwość o jakiej piszesz.
Leszek - możesz to skomentować?
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki