• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

CoCu

Znany użytkownik
#1
Nadszedł czas, by taki wątek powstał. Wcześniej wszelkie informacje, plotki i pytania pojawiały się w wielu innych wątkach, ale model ten powinien mieć swój własny wątek, gdzie będą pojawiać się informacje na jego temat, jak również każdy będzie mógł w nim prowadzić dyskusję, mam nadzieję rzeczową.

Koniec z 3D. Tak można ogólnie opisać obecny etap prac. Po spędzeniu ogromu czasu nad projektem 3D modelu, w celu wyłapania wszelkich błędów, braków, oraz rzeczy jakie można ulepszyć tak by model był wyjątkowy i jak najlepszy, i to pomimo iż projekt 3D wykonywała osoba jaka nie jeden model już zaprojektowała, a jeden z nich produkcji Roco jest w naszym kraju bardzo dobrze znany, po zgłoszeniu niemal pół tysiąca uwag do tego projektu, wreszcie przechodzimy do etapu, w którym projekt 3D zamienia się w realne elementy, na razie pierwsze testowe.

Zdjęcia próbnej budy już widzieliście, ale wstawiam je tutaj jeszcze raz, skoro to wątek dotyczący konkretnie tego modelu. Proszę, nie tylko podziwiajcie, ale zgłaszajcie swoje uwagi jeśli je macie, bowiem jeszcze jest czas na korektę a jakieś ewentualnie jeszcze występujące błędy mogą zostać skorygowane.
Model jest tworzony z myślą o polskich miłośnikach kolei, a zatem jeśli widzicie że coś jest nie tak, to zgłaszajcie to. Już na etapie modelu 3D poczyniono starania by model ostatecznie był wyjątkowy, taki jakiego jeszcze nie było, i to nie tylko wśród modeli w malowaniu polskich przewoźników, ale w ogóle. Jednak lepiej będzie jeśli gdy się coś komuś nie podoba to napisze to teraz, a nie gdy modele trafią do sprzedaży.

Zapraszamy do rzeczowej dyskusji. Ale proszę powstrzymajcie się z nic nie wnoszącymi uwagami typu "jest źle". Zaznaczam też, że jeśli parę osób zechce sprowadzić dyskusję w tym wątku na tor debilizmu, to nie koniecznie będą pojawiać się tutaj kolejne informacje. Bo szkoda czasu na takie coś. A zatem od poziomu dyskusji zależy co jeszcze zostanie tu pokazane.
 

Załączniki

Janusz 71

Nowy użytkownik
#2
Zastanawiam sie czy górne światło bedzie w gotowym modelu będzie troche zgrabniejsze. Chodzi mi o grubość scianek ,patrząc z przodu. Czy też coś jeszcze będzie na to nałożone dodając delikatnośći.
 

Zabkret

Znany użytkownik
#5
Pare słów ode mnie, dlaczego CoCu prowadzi wątek o EU07. On jest w ten projekt wtajemniczony od początku, zna każdy jego krok powstania, i razem z nim, siedziałem i kumałem nad modelem 3D, nad napędem, detalami itp. Jemu się jest łatwiej wyślowic po Polsku niż mi, i dlatego pozostawiam kontakt z forumowiczami jemu. Co nie znaczy, że ja od czasu do czasu, też nie powiem czegoś na temat tego projektu :)
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
#6
Super, od początku trzymałem kciuki za ten projekt.
Mam nadzieję, że teraz jest już z górki i nie długo będziemy mogli wywalać oczy z orbit.
Znając CoCu i jego manię szczegółowości i pedantyzm, na pewno pomoże dopilnować aby model wylewał się detalami :)
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
#9
To może jeszcze raz w tym oficjalnym już wątku napiszcie, jakie będą malowania, epoki, detale. Etc etc. I co z listą zamówieniową aktualna? Czy będzie nowa?
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
#10
Co do detali, to staraliśmy się by była zachowana proporcja pomiędzy ich ilością i szczegółowością, a możliwościami technicznymi i ceną. Ale i tak pewne detale powinny być w kilku wariantach, dzięki czemu uzyskać będzie można różne egzemplarze tej lokomotywy, nie robiąc tylko przemalowanki.

Hardtech, raz już był falstart. Teraz wolniej. Przyjdzie na to czas, to pojawi się lista co jest planowane. Ale nie będzie zapewne to odbiegać jakoś szczególnie od pierwotnych planów.

Osoby jakie wtedy zamówiły dostaną modele zapewne jako pierwsi. Co do sprzedaży, to i na to przyjdzie czas, by o tym pisać. Póki co skupienie jest wypośrodkowane na tworzeniu samego modelu.

A teraz garść uwag do wpisów jakie pojawiły się w innym wątku, w związku z pojawieniem się fotek próbnej budy.

Co do napędu. Przyjdzie i na to czas oczywiście. Na razie mamy pierwsze testowe elementy, zatem do jeżdżącego prototypu jeszcze troszkę czasu. Ale... Na szczęście prawdopodobnie w tym projekcie uda się kontrolować chińskiego producenta na różnych etapach prac, tak by uniknąć jakiś błędów, co niestety często się zdarza. Nad napędem były wielkie dyskusje. Od wewnętrznej konstrukcji modelu wymagaliśmy by spełniała pewne warunki. Napęd przeszkadzał w tym. Rozpatrywane były różne jego warianty. Ostatecznie udało się zachować klasyczne rozwiązania a zatem sprawdzone, a jednocześnie spełnia to co chcieliśmy. Jak powstanie prototyp, to będą czynione starania by całość działała jak należy.

Co do ceny. Na pewno będzie niższa niż nowe modele Roco czy ACME. Do końca będzie walka by była jak najniższa.
 

Maro16

Aktywny użytkownik
#11
CoCu, Zabkret może faktycznie należało by przenieść lub podać parę informacji, szczegółów na temat EU07 tych, które znajdują się już w starym wątku a które są (będą) nadal aktualne. O wiele łatwiej będzie nam czerpać informacje tylko z jednego wątku.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
#12
To co było wcześniej zostawmy w spokoju, bo zaraz się zrobi zamieszanie. Chcesz coś wiedzieć, to pytaj. Aktualnie zaś należy czerpać informacje tylko z tego wątku, a nie z kilku innych. Po to go stworzyłem przecież.
 

Maro16

Aktywny użytkownik
#15
To co było wcześniej zostawmy w spokoju, bo zaraz się zrobi zamieszanie. Chcesz coś wiedzieć, to pytaj. Aktualnie zaś należy czerpać informacje tylko z tego wątku, a nie z kilku innych. Po to go stworzyłem przecież.
W planach, które kiedyś podał Zabkret modelu EU07 typ 303E wersja z reflektorami halogenowymi będzie posiadał min:

- sprężynujące zderzaki,
- otwierane drzwi do kabiny,
- Pantografy AKP-4E z dwoma dodatkowymi ślizgaczami do wymiany,
- odwzorowana kabina maszynisty,
- płytka elektroniczna przygotowana pod dekoder MX644D do odwzorowania polskiego oświetlenia,
- kabina i pulpit przygotowane do samodzielnego montażu LED. Punkty lutownicze na płytce,
- silnik 5-biegunowy.

Czy w tej kwestii coś się zmieniło.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
#16
Kity na razie nie są planowane.

Oświetlenie jest zaprojektowane zupełnie inaczej niż w SM42. W lokomotywie SM42 nie dało się zrobić inaczej, jak tylko wsadzić diody do reflektorów. W EU07 mamy miejsce na to, by podświetlenie zrobić wewnątrz budy, zaś do reflektorów poprowadzić światłowody. Zatem nie będzie wewnątrz reflektorów widać żadnych kwadratowych diod.

Sprężynujące zderzaki będą.

Otwierane drzwi do kabiny i przedziału maszynowego będą.

Pantografy polskie będą, ale trzeba mieć na uwadze, iż produkcja seryjna nie daje takich możliwości jak ręcznie robione odbieraki z elementów fototrawionych, gdzie jeden odbierak składa się długo i nie jest to proste. Ale trwa walka o to, by były jak najlepsze. Dodatkowych ślizgaczy do wymiany nie będzie, gdyż dana lokomotywa posiada dany rodzaj ślizgów i nie byłoby potrzeby by je wymieniać na inne, nieprawidłowe dla tej maszyny.

Kabina maszynisty będzie odwzorowana cała, w tym cały pulpit z takimi detalami jak kran maszynisty (na dodatek można sobie go ustawić w dowolną pozycję), tylna ściana maszynisty, podsufitka oraz podłoga na właściwym poziomie, czyli takim jak w oryginale. Tego nie robi NIKT. Oczywiście w takim wykonaniu kabiny, fotele stanowić będą osobne elementy.

Płytka elektroniczna będzie przygotowana pod dekoder Zimo i pod typowo polskie oświetlenie.

Pulpit jednak nie będzie przygotowany pod montaż oświetlenia, gdyż w produkcji seryjnej byłoby to zbyt skomplikowane do wykonania, ale płytka elektroniczna przewiduje punkty lutownicze do tego. Za to podsufitka posiadać będzie przezroczyste szkiełka oświetlenia, a płytka miejsca lutownicze do tego.

Silnik oczywiście pięciobiegunowy.


Jak pisałem wcześniej, wszystko było myślane tak, by model zachwycał, ale produkcja seryjna, czyli technologia, oraz cena, wymuszają jednak zawsze pewne uproszczenia i kompromisy. Model ma mieć cenę dobrą, a ilość detali wyższą niż inne znane modele. Modele maksymalnie zdetalizowane, ręcznie robione to modele gdzie ceny zaczynają się powyżej 10 tysięcy. My chcemy by model EU07 mimo produkcji seryjnej nie miał kompleksów, za to miał cechy jakie wszystkim przypadną do gustu.
 

Hoart

Znany użytkownik
#17
Pantografy polskie będą, ale trzeba mieć na uwadze, iż produkcja seryjna nie daje takich możliwości jak ręcznie robione odbieraki z elementów fototrawionych, gdzie jeden odbierak składa się długo i nie jest to proste. Ale trwa walka o to, by były jak najlepsze. Dodatkowych ślizgaczy do wymiany nie będzie, gdyż dana lokomotywa posiada dany rodzaj ślizgów i nie byłoby potrzeby by je wymieniać na inne, nieprawidłowe dla tej maszyny.
- pamiętaj/cie o tej poprzeczce pod slizgiem bo to arcyważne !!!- nikt bowiem dotąd tego nie uwzględnia i wygladają te pantografy nieprawdziwie - tyle razy przy różnych okazjach zwracałem na to uwagę i dalej wszyscy robią bez tej poziomej poprzeczki(wzmocnienia konstrukcji) tuż pod ślizgiem !!!
 

RS11

Znany użytkownik
#18
Konstruktywnie:

Ryfle na bokach kabin należy odrobibnę przedłużyć od strony drzwi.

Ryfle na bokach kabin od strony czoła - ich długość maksymalna to prosta poprowadzona wzdłuż skosu okna (domyślam że w prototypowym
odlewie ten dolny ryfl nie jest dolany ?)

Na ryflu bocznym 1 (pomiędzy drzwiami) od góry -pomiędzy dwoma punktami nie powinno być ryfla.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki