• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii ET41

Arcyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Ten z zieloną lubelską został usunięty, bo powstał nowy z innymi przydziałami. Tak, więc nawet jak gdzieś znajdziesz, to nie będzie chyba zgodny z rzeczywistymi planami wydawniczymi SM. Zresztą ten drugi też został usunięty i zdaje się, że nie jest aktualny. Chyba jedyny obowiązujący obecnie katalog jest na stronie świata modeli w Rybniku i dotyczy tylko EU07.
 

czart

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Nie wiem na ile jest on aktualny.
Jak widać to jest katalog z tamtego roku na lata 2014-15.
Dużo się działo, trochę więcej jest żółtych.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Był jakiś czas temu jeszcze katalog do pobrania, w którym oprócz siódemek było kilka Jamników- 2 niebieskie ( -157 i -124) i jakiś zielony z Lublina. Nie mogę go znaleźć
Ten z zieloną lubelską został usunięty, bo powstał nowy z innymi przydziałami. Tak, więc nawet jak gdzieś znajdziesz, to nie będzie chyba zgodny z rzeczywistymi planami wydawniczymi SM. Zresztą ten drugi też został usunięty i zdaje się, że nie jest aktualny.
Jeśli chodzi o wspomniany ET41 (lubelski) to pamiętam, że swego czasu widziałem katalog z planami dla ET41 i był wówczas w katalogu jako propozycja ten lok, z tym konkretnie zdjęciem kolegi jafrap /szósta strona tego wątku/:
To i ja wrzucę jeszcze. Dziś mi wpadła w obiektyw:

2014/07/19 g. 16.50 --- ET41-138A-138B z pociągiem z wagonami "Lubelski Węgiel Bogdanka"

Zobacz załącznik 214646
Obecnie nie śledzę aż tak tematu ET41 od SM więc nie wiem, czy istnieje taki aktualny katalog z propozycjami dla ET41 :) ale z tego co koledzy piszą, nie. Biorąc to pod uwagę, na przestrzeni czasu wydaje mi się, że ukazanie się wówczas tamtego katalogu było więc trochę przedwczesne.

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
A ja przy planowaniu zakupu ET41 tak sobie pomyślałem, może skoro nastąpiła (mniejsza o przyczyny itp.) sytuacja w której znowu mamy dwie takie same lokomotywy obu producentów (SU45), zmienić jeszcze typ na ET41 z gładkim pudłem. Zawsze to jakaś odmiana i może potencjalnie większa ilość nabywców. Osobiście chętnie przygarnąłbym takiego jamnika z żółtym czołem i listwami od SM. Nie mam pojęcia na jakim etapie jest projekt.

 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
skoro nastąpiła (mniejsza o przyczyny itp.) sytuacja w której znowu mamy dwie takie same lokomotywy obu producentów (SU45),
Ja tam nie widziałem wersji SM poza fragmentarycznymi komputerowymi wizualizacjami. Zresztą, szczerze pisząc - wolałbym jako klient jakiejś konsekwencji. Zamiast zapowiadać nowe i coraz to nowsze modele, doczekać się wreszcie dawno dawno temu zapowiedzianej EU07-400 czy EU07-424... Nie znam się może na tych taktykach sprzedaży, ale niech może wyjdzie to, co miało wyjść i dopiero wtedy spójrzmy na nowe pomysły? A tak zapowiada się to coraz nowsze, a "starego" jeszce nikt nie widział. Nie chcę narzekać, ale się.... jak zapewne wielu... doczekać. Liczę, że zapowiedzi pana Roberta się ziszczą i do Trybunałów pojawi się owo "stare".
Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
Czy ktoś posiada plany lub wymiary klimatyzatora używanego na zmodernizowanych lokomotywach serii ET41? Właśnie dopinamy konstrukcie modelu, i ten detal jeszcze jakoś brakuje. Każda pomoc w tej kwestii mile widziana. Tu na modelu jest tylko symbolicznie narysowany.

ET41_klima.jpg

Fakt, że ET41 się tak strasznie opóźniła, ma jednak coś dobrego w sobie. Zawsze planowałem, aby model miał dwa napędzane człony, bo ja nie jestem zwolennikiem jednego napędu w dwuczłonowych lokomotywach. To jest profanacja konceptu takich lokomotyw i jakieś nieporozumienie.

Teraz mamy dobre rozwiązanie na to i do tego udało się zrezygnować z tego topornego ohydnego sprzęgu z przewodami, bo komunikacja między płytkami członu A i B będzie się odbywała przez 3 kabelki z prawej i lewej strony między członami. W woreczku będzie imitacja sprzęgu śrubowego w dwóch wariantach, z odstępem sprzęgów oczkowych, jakie będą standardowo zamontowane na modelu, lub z odstępem krótkiego sprzęgu.


Osie z gumkami będą też osobno dołożone, bo dwie napędzane lokomotywy powinny sobie poradzić dobrze też bez gumek. Gumki też powinno się zainstalować tylko na jednym członie, bo nie zawsze silniki kręcą tymi samymi obrotami.

ET41-105_logo.jpg
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.527 68 0
Najważniejsze żeby były też w IV epoce, nie bagatelizujcie tego bo Wam wymrzemy albo przejdziemy na renty i emerytury i nas nie będzie stać.
Te lokomotywy stacjonowały TYLKO w Czechowicach i Katowicach, wierzcie mi, nie sprawdzajcie tego w ilostanie;):LOL:
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
Eh tam Ilostan, mam własny spis ;) Na rok 1997 sprawa wyglądała tak.

MZ Czechowice Dziedzice 13
MZ Czerwieńsk 22
MZ Karsznice 24
MZ Katowice 7
MZ Łazy 33
MZ Ostrów Wielkopolski 10
MZ Tarnów 3
MZ Szczecin 9
MZ Skarżysko-Kamienna 43
MZ Wrocław 3

Katowice więć coś chude, mając tylko siedem ET41 :p Ale spoko pierwszą będzie właśnie katowicka maszyna, ale ep. VI. Mogę najwyżej zrobić preordery w modelcenter.pl na ET41 z ep. IV. Jak 150 ludzi zamówi, to ja zrobię.
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
199 1 0
Jedna uwaga co do ilostanu - rok 1997 jest akurat takim rokiem, w którym była reorganizacja pionu trakcji i można wpaść w pułapkę. Weźmy rzeczone Katowice. W roku 1997 do 30 czerwca to w Katowicach nie było żadnej ET41. Te siedem sztuk jest z MD Gliwice. Od 01.07 powstaje Zakład Taboru Katowice i lokomotywy otrzymują taki właśnie przydział. To nieszczęsne MZ o którym wspominasz tak naprawdę istniało od 01.04.1999 do 01.09.1999 i nigdy taki skrót na lokomotywie nie był naniesiony.
Jeśli już ma być ten 1997 rok, to ja bym wybrał okres przed lipcem, bo jest zdecydowanie ciekawszy i oddaje rzeczywisty przydział poszczególnych maszyn.
 
Reakcje
19 1 0
Eh tam Ilostan, mam własny spis ;) Na rok 1997 sprawa wyglądała tak.

MZ Czechowice Dziedzice 13
MZ Czerwieńsk 22
MZ Karsznice 24
MZ Katowice 7
MZ Łazy 33
MZ Ostrów Wielkopolski 10
MZ Tarnów 3
MZ Szczecin 9
MZ Skarżysko-Kamienna 43
MZ Wrocław 3

Katowice więć coś chude, mając tylko siedem ET41 :p Ale spoko pierwszą będzie właśnie katowicka maszyna, ale ep. VI. Mogę najwyżej zrobić preordery w modelcenter.pl na ET41 z ep. IV. Jak 150 ludzi zamówi, to ja zrobię.
Czy ta epoka VI to będzie niebieskie Cargo, czy jakieś retro?
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Gdy zobaczyłem na rysunku połówkowe pantografy, od razu uśmiechnęła mi się gęba :D ! To daje możliwość odwzorowania ET41-188, co z kolei pozwoliłoby zestawić na makiecie skład jak na poniższej fotografii :podstepny: :

- źródło: wrphoto.eu/details.php?image_id=17002
- autor: Bartek Staszek
- opis: "2009-02-05. Bielsko-Biała Leszczyny. Jamnik, zielony z połówkami, bohuny, rarytas. Jedzie zamiast jednej z maszyn serii 163 (Wanda, Kasia, Basia, Jadwiga) na pociągu 77015 relacji Czechowice-Dziedzice - Zwardoń."

200902~1.JPG


Mam nadzieję, że prędzej czy później, powstanie miniatura tej maszyny :) . W owym czasie (od 01.01.2009 r.) formalnie podlegała była pod Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki PKP Cargo w Katowicach.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Gdy zobaczyłem na rysunku połówkowe pantografy, od razu uśmiechnęła mi się gęba :D !
Nie tylko Tobie, Remigiuszu. Pójście w odwzorowywanie zmodernizowanych maszyn, to moim zdaniem właściwy kierunek, jaki obrał Pan @Robert Reschka. To obecnie olbrzymia nisza rynkowa. Zatem różnic w stosunku do tego co oferuje PIKO będzie jeszcze więcej :). Ku uciesze nas.
 

Podobne wątki