• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii ET41

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Znowu ja. Chyba to nie jest niespodzianka, że będzie też ET41, jak się już ma bazę EU07. Otworzyłem ten wątek, aby nie było zamieszania w wątku EU07, bo tam się z 303E, 4E, EP07P itp. jeszcze dosyć namiesza.

Dlaczego otwieram teraz? Ja muszę powoli zatwierdzić numery i przydziały. Wprawdzie mam już zrobione, ale jeszcze chciałbym od was poczytać, co tak chcielibyście mieć. Aby uniknąć problemu, jaki był z EU07, to nie powiem, jakie numery mam w planach, bo może się to jeszcze zmienić.

Czego na 100% nie zmienię będzie ET41-100 w wersji czerwono białej. Niestety nie ma zbyt dużo informacji na ten temat. Wiec jestem za każdą informacje wdzięczny. Fotki, itp.

Numery, które stoją do wyboru są 112-179. Wykluczone są na razie hybrydy poskładane z rożnych wersji ET41.
Czekam na wasze propozycje.

Assumed FAQ:

Kiedy będzie dostępny? Jak skończymy projekt i produkcie. Po wysprzedaży serii EU07 303E.400.
Można się zapisać lub już zamówić model? Nie! Faza zamówień będzie ogłoszona jak modele będą gotowe.
Ile będzie kosztował model? Oba człony napędzane będą kosztowały około 1250 PLN (bez dekodera).
Można kupić wersje z jednym członem napędzanym? Nie, ja produkuje model lokomotywy a nie lokomotywę z wagonem, który udaje, że też jest lokomotywą
Czemu bijesz piane otwierając następny wątek o następnej lokomotywie jak nawet EU07 jeszcze nikt na żywo nie widział? Dobre pytanie. Trudno mi na to po polsku odpowiedzieć, więc po angielsku. Streamlining the production process, optimum utilization of available resources, reducing manufacturing costs, and keeping retail price as low as possible. Innymi słowami, w czasie produkcji EU07 mogę najlepiej i najłatwiej wyprodukować ET41 i to się odbije korzystnie na cenę, więc dla waszej kieszeni.

Proszę was, nie zadawajcie mi innych pytań do modelu. Popatrzcie się na EU07 i będziecie wiedzieć na jakim poziomie będzie ET41. Teraz jest ważna i przydatna tylko i wyłącznie dyskusja o przydziałach. Jak to z finalizuję na 100%, to potem będę was dalej informował krok po kroku na temat ET41.

Ja po tym fiasko z EU07 nie miałem zamiaru w ogóle pisać czegoś na temat ET41. Ale chce wam dać możliwość się udzielić w temacie numerów i przydziałów. Ten model jest dla was, więc chcę się z wami z konsultować. Mam nadzieję, że ten wątek się nie okaże jako błąd, który tylko kosztuję zdrowia i nerwów.

Pozdrawiam,
Robert
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#3
Można kupić wersje z jednym członem napędzanym? Nie, ja produkuje model lokomotywy a nie lokomotywę z wagonem, który udaje, że też jest lokomotywą
Szkoda. Myślę, że część modelarzy nie miałaby za złe, gdyby dostępna była także tańsza wersja z członkiem udającym wagon. Model i tak generalnie udaje, że jest prawdziwą lokomotywą ile by w nim silników nie siedziało.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#4
Dokładnie, popieram kolegę przemyśl tańszą wersję, wbrew pozorom cena gra główną rolę.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#6
Dla inspiracji - dwa zdjęcia z 2006 roku w dosyć ciekawych malowaniach, gdzie duża część ET41 już była cała zielona.
a100_7883 ET41-130B.jpg


a 101_4312 ET41-174-B.jpg


ps.zdjęcie zostało wykonane kilka dni po przyjeździe kibla w nowym malowaniu PR.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#7
Panowie, nie znam projektu Zabkreta, ale sądzę, że różnica w cenie to będzie różnica w cenie silnika, bo cała reszta napędu musi się znaleźć w lokomotywie. Projektowanie i produkcja specjalnych wózków do członu bez napędu może nawet wcale nie zmniejszyć kosztów całości. Zauważcie, że EU07 ma kosztować 700 zł, a ET41 1250 - czyli 150 zł taniej niż dwie EU07, nie ma tam już za wiele miejsca na obniżki ceny - tym bardziej, że forma musi być przerobiona (jeśli jest to forma zamkowa, jeśli nie to zrobiona od nowa).

Dlatego też uważam, że robienie dwóch wersji modelu i to w różnych malowaniach to najprostsza metoda do zostania z częścią z nich na magazynie. Bo po zaprezentowaniu modelu okaże się np. iż modelu w tańszej wersji nikt lub mało kto kupił i co wtedy ma zrobić producent? To jest jednak produkcja seryjna i każdy dodatkowy wariant zwiększa koszty.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#8
Myslę że z tymi wózkami to nie aż taki problem, warto zobaczyć na lokomotywę dummy od ROCO w zestawch np Re4/4 SBB, jedna lokmotywa ma napęd,
druga nie, a wózki te same wyjęto tylko jedną zębatkę spinającą koła.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#9
Myslę że z tymi wózkami to nie aż taki problem, warto zobaczyć na lokomotywę dummy od ROCO w zestawch np Re4/4 SBB, jedna lokmotywa ma napęd,
druga nie, a wózki te same wyjęto tylko jedną zębatkę spinającą koła.
A widziałeś, kolego wizualizacje wózków od EU07, wiesz jak rozwiązano przeniesienie napędu, resorowanie kół, etc?

Internet wszystko zniesie co się w nim napisze, ale niestety zrobienie czegoś w realu to już są dodatkowe koszty - to samo dotyczy lokomotywy dummy. Składają to pracownicy wg. planu i jako powtarzalne czynności, każde odchylenie to zmiana procesu - czyli najpierw robi się lokomotywy z silnikiem a potem druga partia bez, oddzielny proces malowania, montażu w całość. Kilka takich dodatkowych kroków i potencjalne oszczędności z braku silnika poszły sobie do lasu.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#11
Nikt nie pisze że na pewno da się obniżyć cenę modelu, lecz jeśli jest taka możliwość to warto to przemyśleć, jeśli nie ma takiej opcji ok. Wiadomo że ET41 to model równie atrakcyjny jak EU07 wszak króluje na naszych szlakach, i każdy chciałby go mieć lecz cena jest już nieco większa niż EU07 dla jednych może nie zrobi wrażenia ale dla innych jest już kwestią depresji. No bo chciałbym ją mieć... ale kurcze dam rade? A przecież najważniejsze żeby producentowi się sprzedała, by mieć środki na nowe projekty. Doceniam wcześniejsze pojawienie się informacji o zamiarze powstania modelu, bo jest czas na zaciskanie pasa i oszczędzanie ;)
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#12
Ja w 2008 roku uchwyciłem kiepską komórką wracając z grzybów... :) Sorki za jakość. Jak widać ten egzemplarz (jak i z drugiej fotki) ma listwy ozdobne na budzie. Numeru nie odczytam ze zdjęcia.

upload_2014-5-28_9-56-32.jpeg


Poniżej: ET41-107 pomiędzy stacjami Puławy i Klementowice pędzi w kierunku Lublina (25-07-2006 r.).
upload_2014-5-28_10-4-31.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Rumcajs-wrocek

Znany użytkownik
Reakcje
220 0 0
#13
Zabkret
Bardzo się cieszę, że rozpocząłeś temat na forum (y) pisząc w nim dokładnie czego oczekujesz od Nas.
Jeśli dobrze zrozumiałem pytasz Nas o nr i przydziały, więc całe to gadanie dookoła nie ma sensu ;)
Moje typy to ET41-141, ET41-142, ET41-153, przydziały wrocławskie
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
76 4 0
#14
Ja w 2008 roku uchwyciłem kiepską komórką wracając z grzybów... :) Sorki za jakość. Jak widać ten egzemplarz (jak i z drugiej fotki) ma listwy ozdobne na budzie.

Poniżej: ET41-107 pomiędzy stacjami Puławy i Klementowice pędzi w kierunku Lublina (25-07-2006 r.).

Numery, które stoją do wyboru są 112-179. Wykluczone są na razie hybrydy poskładane z rożnych wersji ET41.
Czekam na wasze propozycje.


Pozdrawiam,
Robert
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#15
Czy da się zrobić tańszą wersję?
Oczywiście!
bez napędu, bez elektryki, nawet drugi człon jest zbędny oto ET41 jako SUG
Da się? da się! :D(Oczywiście to tak z przymrużeniem oka) 3mam kciuki za powstanie modelu.
ET41_7012005.jpg

Fotka znaleziona w sieci.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#16
Nie pisz Corwin że się nie da. Zawieszenie i detale nie przeszkadzają w wyjęciu zębatki. Można innym sposobem np wyjęcie ślimaka na wózku w Athearn genesis czy Kato daje
podobną właściwość, a koła obracają się swobodnie.
A tak z drugiej strony to wyjęcie silnika i 2 wałków napedowych nie obniży znacząco ceny i tak będzie 4cyfrowa, więc 1250zł jest w porządku za "2" lokomotywy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#17
Ja też uważam, że robienie dwóch wersji, z dwoma członami napędzanymi i z jednym (drugi człon "dummy") nie ma większego sensu. Dla mnie osobiście nie ma znaczenia, czy napęd jest tylko w jednym członie (jak we wspomnianym wyżej modelu Roco), czy w obu, byle własności jezdne były dobre.
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#19
I ja juz sie pisze na taką.
ET41-128

Zobacz załącznik 201597

Nowy Sącz
Foto: Ł. Konop
14.06.2008[/QUOT
[DOUBLEPOST=1401272103][/DOUBLEPOST]
Nie pisz Corwin że się nie da. Zawieszenie i detale nie przeszkadzają w wyjęciu zębatki. Można innym sposobem np wyjęcie ślimaka na wózku w Athearn genesis czy Kato daje
podobną właściwość, a koła obracają się swobodnie.
A tak z drugiej strony to wyjęcie silnika i 2 wałków napedowych nie obniży znacząco ceny i tak będzie 4cyfrowa, więc 1250zł jest w porządku za "2" lokomotywy.
Ja też uważam, że cena jest rozsądna za ta lokomotywę.[DOUBLEPOST=1401272331,1401271864][/DOUBLEPOST]
Znowu ja. Chyba to nie jest niespodzianka, że będzie też ET41, jak się już ma bazę EU07. Otworzyłem ten wątek, aby nie było zamieszania w wątku EU07, bo tam się z 303E, 4E, EP07P itp. jeszcze dosyć namiesza.

Dlaczego otwieram teraz? Ja muszę powoli zatwierdzić numery i przydziały. Wprawdzie mam już zrobione, ale jeszcze chciałbym od was poczytać, co tak chcielibyście mieć. Aby uniknąć problemu, jaki był z EU07, to nie powiem, jakie numery mam w planach, bo może się to jeszcze zmienić.

Czego na 100% nie zmienię będzie ET41-100 w wersji czerwono białej. Niestety nie ma zbyt dużo informacji na ten temat. Wiec jestem za każdą informacje wdzięczny. Fotki, itp.

Numery, które stoją do wyboru są 112-179. Wykluczone są na razie hybrydy poskładane z rożnych wersji ET41.
Czekam na wasze propozycje.

Assumed FAQ:

Kiedy będzie dostępny? Jak skończymy projekt i produkcie. Po wysprzedaży serii EU07 303E.400.
Można się zapisać lub już zamówić model? Nie! Faza zamówień będzie ogłoszona jak modele będą gotowe.
Ile będzie kosztował model? Oba człony napędzane będą kosztowały około 1250 PLN (bez dekodera).
Można kupić wersje z jednym członem napędzanym? Nie, ja produkuje model lokomotywy a nie lokomotywę z wagonem, który udaje, że też jest lokomotywą
Czemu bijesz piane otwierając następny wątek o następnej lokomotywie jak nawet EU07 jeszcze nikt na żywo nie widział? Dobre pytanie. Trudno mi na to po polsku odpowiedzieć, więc po angielsku. Streamlining the production process, optimum utilization of available resources, reducing manufacturing costs, and keeping retail price as low as possible. Innymi słowami, w czasie produkcji EU07 mogę najlepiej i najłatwiej wyprodukować ET41 i to się odbije korzystnie na cenę, więc dla waszej kieszeni.

Proszę was, nie zadawajcie mi innych pytań do modelu. Popatrzcie się na EU07 i będziecie wiedzieć na jakim poziomie będzie ET41. Teraz jest ważna i przydatna tylko i wyłącznie dyskusja o przydziałach. Jak to z finalizuję na 100%, to potem będę was dalej informował krok po kroku na temat ET41.

Ja po tym fiasko z EU07 nie miałem zamiaru w ogóle pisać czegoś na temat ET41. Ale chce wam dać możliwość się udzielić w temacie numerów i przydziałów. Ten model jest dla was, więc chcę się z wami z konsultować. Mam nadzieję, że ten wątek się nie okaże jako błąd, który tylko kosztuję zdrowia i nerwów.

Pozdrawiam,
Robert
Bardzo sie cieszę Robert, że bedziesz robil ta lokomotywe. Napewno ją kupię.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#20
Jest dokładnie tak jak napisał RS11. Nie opłacałoby nam się projektować i produkować zupełnie nowych podzespołów na człon bez napędu, podczas gdy mamy gotowy człon z napędem. W związku z tym wystarczy wyjęcie silnika i przekładni. Ale te detale to nie są koszty na tyle znaczące, by się ich pozbywać tylko po to, by model kosztował kilkadziesiąt złotych mniej, a za to nie miał napędu w jednym członie. A biorąc pod uwagę masę modelu, to przy dwóch członach napędowych będzie potrafił pociągnąć zapewne ogrom ilości wagonów. Weźmy też pod uwagę, że cena jaką podał Zabkret jest jak na model dwuczłonowy bardzo, bardzo niska, więc chyba nie ma co marudzić.

Dziękujemy za fotki, ale pamiętajcie że ma być produkowany model jaki znajdzie się w zakresie numerycznym 112-179, a zatem tylko z tego przedziału poprosimy o propozycje i fotki.
 

Podobne wątki