• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Scaletrains.com, SXT700001] GE GTEL 8500 hp "Big Blow" Turbine UP #18

Reakcje
292 0 0
#1
Kilka zdjęć tego modelu już pokazywałem ale pomyślałem, że może warto to usystematyzować i coś o modelu napisać aby pomóc komuś, kto chciałby sobie go kupić.

http://forum.modelarstwo.info/threads/mój-tabor.5433/page-263

- lokomotywa spalinowa - "odrzutowa",
- GE GTEL 8500 Horsepower "Big Blow" Turbine,
- operator pierwowzoru Union Pacific,
- nr 18,
- epoka IV, 30 zestawów zbudowano między 1958r. a 1961r. i były użytkowane do wczesnych lat 1970-tych, #18-nastka jest jedną z niewielu, które przetrwały do dzisiaj w muzeum, stoi w Illinois Railway Museum,
- lokomotywa trójczłonowa (A - Primary Mover diesel + B - turbina odrzutowa + C - zbiornik paliwa)
- rewizja brak danych,
- ilość osi A - 6, B - 6, C - 6,
- producent modeli Scaletrains.com,
- wszystkie koła modelu w członach A i B napędzane i wszystkie pobierają prąd,
- zamontowane dwa dekodery dźwiękowe ESU LokSound v4 w członach A i B oraz dekoder oświetlenia ESU w członie C,
- silniki pięciobiegunowe z kołami zamachowymi w członach A i B,
- długość modelu ze sprzęgami: A - 24cm, B - 22 cm, C - 16 cm = 62 cm,
- skala H0,
- sprzęgi Type E knuckle,
- oświetlenie LED,
- opisywany model pochodzi z serii Museum Quality, najwyższa klasa tego producenta, produkowana jest jeszcze wersja serii Rivet Counter z nieco mniejszą ilością bajerów ale z takimi samymi dekoderami,

Plusy:
- Model wykonany bardzo ładnie,
- Porusza się płynnie i cicho,
- Model bardzo ciężki i poradzi sobie z przyzwoitym składem bez najmniejszych kłopotów,
- Dobra jakość dźwięków ESU,
- Bardzo dobrze wykonane napisy,
- Dekoder członu A poza dźwiękami charakterystycznymi dla członu diesla realizuje prototypowe funkcje oświetlenia składów pociągów, dekoder członu B realizuje wszystkie funkcje związane z pracą silnika odrzutowego, dekoder członu C realizuje funkcje oświetlenia składu,
- Mnóstwo części trawionych z metalu: drabinki, podesty, kratki, poręcze, itd,
- Otwierane drzwi kabiny w członie A, otwierane suwane drzwi w członie B,
- Oświetlenie kabiny zsynchronizowane z funkcją uruchamiania lokomotywy,
- Gumowe węże łączące człony lokomotywy,
- Czujniki przejazdu przez krzyżownice, automatycznie uruchamiane są dźwięki pisków kół,
- Ogólnie funkcji dekodery nie mają za dużo ale są te najważniejsze:

F0 - Front Headlight on / off // Światła główne włączanie / wyłączanie
F1 - Bell // Dzwonek
F2 - Horn // Syrena
F3 - Turbine on B Unit //Turbina odrzutowa w członie B
F4 - Dynamic Brake // Hamulec dynamiczny
F5 - Night time mode // Tryb nocny
F6 - Class lights // Światła klasyfikacyjne
F7 - Headlight dimmer // Przyciemnienie świateł głównych
F8 - Hostler Motor on A Unit Start Up / Shut Down // Silnik diesla w członie A uruchamianie / wygaszanie lokomotywy
F9 - Coupler Clank // Dźwięk sprzęgów
F10 - Rear headlight // Tylne światło główne
F11 - Sanding valve // Piasecznica
F12 - Short Air let off // Spuszczenie powietrza

- Dla modelu serii Museum Quality opracowano ładne opakowanie, walizkę obłożoną skórą,
KPL-13691.jpg KPL-13693.jpg

Minusy:
- Niestety producent mimo starań nie uniknął małych problemów z chińskim montażem. Co prawda drobiazg ale jednak. W moim modelu metalowe, trawione kratki na wentylatorach sprężynują i odkleiły się. Hiper-super glut cyjano-akrylowy załatwił sprawę ale jednak się przytrafiło,
- ESU mogło dorzucić jeszcze trochę dodatkowych dźwięków podnoszących przyjemność z zabawy, np. takie jak rozmowy w kabinie, rozmowy na węźle, itp., chyba byłoby warto,

Jak do mnie dojechała to porównałem ją z naszą ET41, takim maluchem...
KPL-13696.jpg KPL-13697.jpg

Dzisiaj zrobiłem kilka zdjęć w nieco bardziej interesującym krajobrazie niż biurko.
KPL-14938.jpg KPL-14939.jpg KPL-14940.jpg KPL-14941.jpg KPL-14942.jpg KPL-14943.jpg KPL-14944.jpg KPL-14945.jpg KPL-14946.jpg KPL-14947.jpg

Pozwolę sobie jeszcze wstawić film, który zmajstrowałem dla pokazania dźwięków, już był ale na razie nic lepszego nie zrobiłem.
 
Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#2
Fachowo z katalogu GE. Konrad to nie jest lokomotywa trójczłonowa, tylko dwuczłonowa plus tender. W opisie na ich stronie "3-units" oznacza 3 częściowa, a to różnica pomiędzy trójczłonem.
 

Podobne wątki