• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Samochodownia Gliwice

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#21
Tatra148 na razie stoi bo jeszcze rozważam rozmieszczenie kalkomanii na kabinie. Oczywiście będzie to Transbud Katowice jednak w tych Tatrach napisy były nanoszone różnie. Mile widziane sugestie.
[DOUBLEPOST=1485520789][/DOUBLEPOST]Dzięki za uznanie.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#23
Też myślę o ładunku . Zastanawiałem się co wozono ZILem z krótką skrzynią w Transbudzie żeby dobrze wykorzystać jego ładowność . I tak z moich rozmyślań wyszło że mógłby wozić cegły w sztaplach lub na paletach . Zastanawiam się z czego zrobić taki ładunek . może z przycietych kawałków kredy i zabarwionych na kolor ceglasty.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#26
Dawno tutaj nic nie pisałem bo też zajmowały mnie inne tematy.
Jednak kilkanaście dni temu kupiłem model ZIŁ130 wywrotka MMZ555 z pasującą do niego przyczepą firmy Herpa. Biorąc pod uwagę doświadczenia z poprzednim modelem nie spodziewałem się jakiejś ekstra jakości. Jednak nie ma wielkiego wyboru na rynku a sam model nie jest zły. Niestety jest sprzedawany podobnie jak konkurencyjny wyrób Miniaturmodelle razem z jednoosiową przyczepą co do której nie ma pewności czy była w użyciu w naszym kraju. Wykluczyć tego nie można że sprowadzono niedużą liczbę tych przyczep ale samochody te jak sprzegano z przyczepami wywrotkami to PW40 produkcji krajowej.
Model sam jest dość ładny ale ma też kilka błędów już znanych z poprzedniego modelu które w większości da się poprawić. Nowym błędem który najbardziej rzuca się w oczy jest odwrócony dyszel przyczepy.
Nie zrobiłem zdjęcia przed wszelkimi pracami więc posłużę się pożyczonym zdjeciem z sieci by mieć pogląd jak wygląda produkt bazowy.
H0-camion-ZIL-130-Muldenkipper-Haengerzug-Herpa-745758_b_0.jpeg

W modelu Miniaturmodelle dyszel jest obniżony w środkowej części a w tym jest odwrócony do góry. Takie rozwiązanie daje możliwość rozładunku skrzyni samochodu bez potrzeby odpinania przyczepy. Da się to poprawić w 5 minut bo jest to element przyklejony osobno. Trochę musiałem poprawić domykanie tylnej klapy oraz "osiadanie" kipra na ramie. Niewielkie wybranie materiału w kilku miejscach rozwiązało problem. W tym modelu jest bardzo widoczne koło zapasowe które ma niestety piastę co jest błędem bo powinna być tylko ogumiona felga z dużym otworem na środku. To też udało się zrobić.
A oto efekty dotychczasowych prac.
20190923_143157(1).jpg

W przyczepie jeszcze nie zmodyfikowane koło zapasowe
20190923_161153(1).jpg


I możliwości rozładunku samochodu.
20190923_143235(1).jpg
20190923_161057(1).jpg
Tutaj już obydwa koła zapasowe poprawione.
20190923_143339(1).jpg
Porównanie mordek. Wywrotka ma starszy grill do roku 1977 go a skrzyniowy ma nowszy po face liftingu z roku 1977 go.
Pozostaje mi jeszcze trochę pracy z tym modelem. Na pewno do stoczenia będą piasty tylnych kół i pomalowanie migaczy oraz tylnych świateł. Jak uda się usunąć rosyjskie napisy to jest szansa na zachowanie malowania i naniesienie kalkomanii Transbudu. Kolor niebieski jest bardzo jasny (być może trochę za jasny) ale mam podejrzenie że też był stosowany. Zastanawiam się nad użyciem czarnych napisów tylko czy ZIŁ y z Transbudu też miały czarne napisy bo ja kojarzę białe.