• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Samochodowa makieta modułowa.

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
#21
... jaki drut stosowaliście? Czy to oryginał Fallera, czy jakiś zamiennik?
Używamy oryginalnego drutu Fallera.
[DOUBLEPOST=1508789580,1508788220][/DOUBLEPOST]
Ale nie każdy chce robić moduły ze szlakiem kolejowym. Trzeba ustalić profil dla samochodów, a ewentualnie zrobić profil przejściowy, żeby tor z Waszego modułu poszedł w jedną stronę, a ulica z Faller Car System w drugą do połączenia z modułami bez szlaku kolejowego.
Jeżeli mogę coś zaproponować:
upload_2017-10-23_22-4-46.png

Jakbyście budowali moduły o długości 1 metra to można by je łączyć z kolejowymi równolegle do siebie (tak jak na powyższym schemacie). Profil czołowy mógłby być płaski o wysokość 84mm. Pozostałaby do ustalenia: szerokość (tak aby kolejne były ze sobą kompatybilne) i miejsce w którym musiałaby droga przechodzić z jednego modułu na drugi.
 
OP
OP
Ciemny

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
#22
Profil chłopaków bez torowiska, nazwałem go wstępnie CSP-BRD1
csp-brd1.jpg



Teraz rozrysuje "nasz" profil, tylko pytanko - zostajemy przy szerokości skrzynki 672mm? Drogę zostawiamy tak jak jest czy na środku modułu?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.560 386 20
#23
Wydaje mi się, że szerokość 672mm to trochę dużo, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę transport. Położenie drogi na środku wg mnie jest niedobre. Lepiej jak droga będzie położona niesymetrycznie po jednej stronie modułu. Ja myślałem o modułach szerokości 500mm i droga położona 80-100mm od brzegu. Taka jest moja propozycja.
 
OP
OP
Ciemny

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
#24
500mm jak dla mnie też jest ok, drogę dałbym te 100mm od krawędzi, teraz kolejny etap - drogi robimy 4 pasmowe (po 2 pasy w danym kierunku jazdy + pas zieleni) czy 2 pasmowe - po jednym w każdym kierunku? Ja osobiście zrobiłbym i taki i taki profil.

Poczekajmy jeszcze na akceptację szerokości przez Mikołaja i Abartha,
@Brodagaz - czy Wy ewentualnie piszecie się na jakieś moduły przejściowe z Waszych profili na ten "wspólny, normowy"? Czy projektować tak byście nie musieli robić przejściowych?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.560 386 20
#25
100mm to jest max jeśli chodzi o odsunięcie drogi od brzegu. Pamiętaj, że droga ma szerokości 80mm, to zostaje na wypełnienie modułu tylko 320mm. Model ciężarówki z naczepą ma długość około 180-200mm, to np parking wejdzie tak na styk. A drogę do połączeń proponuję standardową jednopasmową (po jednym pasie ruchu w każdą stronę).
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.027 108 2
#26
Ale nie każdy chce robić moduły ze szlakiem kolejowym. Trzeba ustalić profil dla samochodów, a ewentualnie zrobić profil przejściowy, żeby tor z Waszego modułu poszedł w jedną stronę, a ulica z Faller Car System w drugą do połączenia z modułami bez szlaku kolejowego.
Poza tym podaj Marcinie jaki drut stosowaliście? Czy to oryginał Fallera, czy jakiś zamiennik?
Nikt nie karze Wam budować modułów z torami oczywiście , z drugiej strony szkoda bo jak tak na to patrzę to macie takie podejście do tematu jak kolejkowcy którzy olewają samochody , ale to już indywidualne podejście każdego z Nas. :)
Drut Fallera jest stosunkowo tani i łatwy w montażu dlatego stosujemy oryginał , poproszę Gersona to wstawi jakąś instrukcje jak my to robimy żeby działało :)

Natomiast co do samych modułów typowo samochodowych to już ze 3 lata temu rzuciłem pomysł , wymiary i zrobiłem kilka takich modułów i tylko Miki podniósł rękawice i jego moduły poza wysokością pasowały do moich.'
Także wiem jak się skończą te ustalenia norm , wymiarów i profili .:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.560 386 20
#28
Nikt nie karze Wam budować modułów z torami oczywiście , z drugiej strony szkoda bo jak tak na to patrzę to macie takie podejście do tematu jak kolejkowcy którzy olewają samochody , ale to już indywidualne podejście każdego z Nas. :)
Mnie kolej nie przeszkadza i z chęcią się do kolei podłączę, bo trochę taboru już mam. Tylko nie każdy z kolegów chętnych na dołączenie się do Faller Car System musi meć ochotę na budowę torów. Pamiętaj, że oprócz położenia torów, to trzeba je jeszcze elektrycznie połączyć i to zgodnie z systemem, jak to ja nazywam, kolejarskim.
@Mafo to możemy zrobić 550mm szerokość, 80mm od brzegu trochę mało w przypadku sadzenia drzewek,
Nie wiem czy dobrze myślę, ale jak jeżdżące samochody mają być dobrze widoczne, to nie mogą być przysłonięte drzewami, czy inną infrastrukturą.
[DOUBLEPOST=1508794789][/DOUBLEPOST]Generalnie staram się rzucać jakieś moje przemyślenia, które wcale nie muszą być dobre. Wychodzę z założenia, że tzw. "burza mózgów" pozwoli na wybranie najbardziej optymalnego systemu połączeń modułów.
 

Abarth

Znany użytkownik
Reakcje
234 5 0
#30
Ja bede miał napewno jakas skrzynke z torowiskiem do podlaczenia się z kolejkowcami. Dobrze ze tyle chetnych jest, zatem trzeba bedzie zaniedlugo zacząc działać żeby na Piotrków było cos gotowe :)
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.027 108 2
#31
(y)
To może trzeba przypomnieć tu publicznie jeszcze raz wymiary :) i może teraz więcej osób do tego się dołączy :podstepny:??
Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy bezsensu , 3-4 lata temu tak ale dziś robimy moduły samochodowo kolejowe żeby coś się na nich działo, same auta stojące ( lub od czasu do czasu jedzie faller) są niestety jak dla mnie nudne, dlatego większość swoich starych modułów zlikwidowałem a reszta czeka na przeróbki by je wpasować w obecne moduły.

500mm jak dla mnie też jest ok, drogę dałbym te 100mm od krawędzi, teraz kolejny etap - drogi robimy 4 pasmowe (po 2 pasy w danym kierunku jazdy + pas zieleni) czy 2 pasmowe - po jednym w każdym kierunku? Ja osobiście zrobiłbym i taki i taki profil.

Poczekajmy jeszcze na akceptację szerokości przez Mikołaja i Abartha,
@Brodagaz - czy Wy ewentualnie piszecie się na jakieś moduły przejściowe z Waszych profili na ten "wspólny, normowy"? Czy projektować tak byście nie musieli robić przejściowych?
Moduły przejściowe to temat rzeka jak będzie do czego się podłączać to wtedy pewnie zrobimy taki moduł ale obecnie z całym szacunkiem mija się to z celem, jak zbudujecie 5-6 modułów samochodowych i wyrazicie zainteresowanie podłączeniem pod nasze moduły to zapewne coś zrobimy. :)

Jeszcze jedna uwaga odnośnie tworzenia własnej normy, Panowie nie wywarzajcie otwartych drzwi. moim skromnym zdaniem lepiej jest wykorzystać profile i normy kolejowe i tylko je dostosować pod samochody , pomijając tory.

Maciek pisałeś o elektryce pod moduły kolejowe, ze mnie elektryk żaden ale 4 kable pod makietą to każdy jakoś ogarnie , jeśli tylko chce :)

Co do modułów kolejowo samochodowych to pamiętajcie że nie trzeba mieć własnego taboru by się dobrze bawić , zresztą tak samo jest z fallerem , wystarczy wpuszczony drut w moduł a już jakieś auto po nim przejedzie.

Co do wymiarów samych modułów samochodowych to też nie musicie się sztywno trzymać wielkości , ważne jest tylko by wasza nowo powstała norma trzymała wymiar profilu łączeniowego, popatrzcie na moduły kolejowe nie wszystkie mają jeden wymiar , różnią się od siebie długością , szerokością ale profile łączeniowe są takie same :)
 
OP
OP
Ciemny

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
#33
@M&M - Mikołaj dwa profile już mamy: 1 - profil Brody z koleją, 2 - profil Brody bez kolei, teraz potrzebujemy tylko dogadać się co do szerokości "nowego" profilu a ja zaprojektuje go tak by pasował mocowaniem i układem drogi pod profil @Brodagaz

Co do "nowego" profilu - przeanalizowałem kilka za i przeciw i wydaje mi się że najrozsądniej będzie przyjąć szerokość 550mm i drogę 100mm od krawędzi
100+80mm mamy 180mm od krawędzi możliwość zabudowy właściwej części skrzynki co daje nam 370mm szerokości na jakąkolwiek zabudowę.

@Mafo - Maciek, jeżeli chodzi o np drzewka czy inną zabudowę, nazwijmy to przed drogą od strony widza - wydaje mi się że kilka elementów np. drzew nie zasłoni całości na tyle by przeszkadzało w oglądaniu przejeżdżających pojazdów, wręcz nada uroku kiedy pojazd pojedzie drogą w alei drzewnej chociaż przez jakiś kawałek, nie mówimy tu o sadzeniu drzew przez cały moduł czy dwa, a i na szerokości 100mm można zabudować jakiś przystanek czy przydrożny parking.

@Brodagaz - Tu nie chodzi tyle o własną normę co o dopasowanie węższego profilu pod Wasze i w sumie tylko o przyjęcie konkretnej szerokości toczy się debata.

Panowie podsumowując są zgłoszone dwie opcje:
1. 500mm i droga 80-100mm od krawędzi
2. 550mm i droga 100mm od krawędzi

za którą opcją jesteście?
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
#40
Małe wtrącenie do tematu - tak to wyglądało z samochodowymi modułami Brodagaz po podjęciu decyzji o wkomponowywaniu ich w moduły kolejowe.
IMG_9213CC.jpg


IMG_9215CC.jpg

Dodatkowo droga zyskała drut dla Fallera.
 

Podobne wątki