1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

Samochodowa makieta modułowa.

Dyskusja w 'Dioramy i makiety' rozpoczęta przez użytkownika Ciemny, 18 Października 2017.

  1. Gerson

    Gerson Znany użytkownik

    Używamy oryginalnego drutu Fallera.
    --- Łączenie podwójnego wpisu, 23 Października 2017, Data oryginalnego wpisu: 23 Października 2017 ---
    Jeżeli mogę coś zaproponować:
    upload_2017-10-23_22-4-46.png
    Jakbyście budowali moduły o długości 1 metra to można by je łączyć z kolejowymi równolegle do siebie (tak jak na powyższym schemacie). Profil czołowy mógłby być płaski o wysokość 84mm. Pozostałaby do ustalenia: szerokość (tak aby kolejne były ze sobą kompatybilne) i miejsce w którym musiałaby droga przechodzić z jednego modułu na drugi.
     
    • Popieram Popieram x 1

  2. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    Profil chłopaków bez torowiska, nazwałem go wstępnie CSP-BRD1
    csp-brd1.jpg


    Teraz rozrysuje "nasz" profil, tylko pytanko - zostajemy przy szerokości skrzynki 672mm? Drogę zostawiamy tak jak jest czy na środku modułu?
     
  3. Mafo

    Mafo Moderator Forum Samochodowego Staff Member

    Wydaje mi się, że szerokość 672mm to trochę dużo, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę transport. Położenie drogi na środku wg mnie jest niedobre. Lepiej jak droga będzie położona niesymetrycznie po jednej stronie modułu. Ja myślałem o modułach szerokości 500mm i droga położona 80-100mm od brzegu. Taka jest moja propozycja.
     
    • Popieram Popieram x 1
  4. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    500mm jak dla mnie też jest ok, drogę dałbym te 100mm od krawędzi, teraz kolejny etap - drogi robimy 4 pasmowe (po 2 pasy w danym kierunku jazdy + pas zieleni) czy 2 pasmowe - po jednym w każdym kierunku? Ja osobiście zrobiłbym i taki i taki profil.

    Poczekajmy jeszcze na akceptację szerokości przez Mikołaja i Abartha,
    @Brodagaz - czy Wy ewentualnie piszecie się na jakieś moduły przejściowe z Waszych profili na ten "wspólny, normowy"? Czy projektować tak byście nie musieli robić przejściowych?
     
  5. Mafo

    Mafo Moderator Forum Samochodowego Staff Member

    100mm to jest max jeśli chodzi o odsunięcie drogi od brzegu. Pamiętaj, że droga ma szerokości 80mm, to zostaje na wypełnienie modułu tylko 320mm. Model ciężarówki z naczepą ma długość około 180-200mm, to np parking wejdzie tak na styk. A drogę do połączeń proponuję standardową jednopasmową (po jednym pasie ruchu w każdą stronę).
     
  6. Brodagaz

    Brodagaz Znany użytkownik

    Nikt nie karze Wam budować modułów z torami oczywiście , z drugiej strony szkoda bo jak tak na to patrzę to macie takie podejście do tematu jak kolejkowcy którzy olewają samochody , ale to już indywidualne podejście każdego z Nas. :)
    Drut Fallera jest stosunkowo tani i łatwy w montażu dlatego stosujemy oryginał , poproszę Gersona to wstawi jakąś instrukcje jak my to robimy żeby działało :)

    Natomiast co do samych modułów typowo samochodowych to już ze 3 lata temu rzuciłem pomysł , wymiary i zrobiłem kilka takich modułów i tylko Miki podniósł rękawice i jego moduły poza wysokością pasowały do moich.'
    Także wiem jak się skończą te ustalenia norm , wymiarów i profili .:)
     
  7. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    @Mafo to możemy zrobić 550mm szerokość, 80mm od brzegu trochę mało w przypadku sadzenia drzewek,

    @Brodagaz u mnie kolej skreślona nie będzie - w planach mam terminal kontenerowy ;-)
     
  8. Mafo

    Mafo Moderator Forum Samochodowego Staff Member

    Mnie kolej nie przeszkadza i z chęcią się do kolei podłączę, bo trochę taboru już mam. Tylko nie każdy z kolegów chętnych na dołączenie się do Faller Car System musi meć ochotę na budowę torów. Pamiętaj, że oprócz położenia torów, to trzeba je jeszcze elektrycznie połączyć i to zgodnie z systemem, jak to ja nazywam, kolejarskim.
    Nie wiem czy dobrze myślę, ale jak jeżdżące samochody mają być dobrze widoczne, to nie mogą być przysłonięte drzewami, czy inną infrastrukturą.
    --- Łączenie podwójnego wpisu, 23 Października 2017 ---
    Generalnie staram się rzucać jakieś moje przemyślenia, które wcale nie muszą być dobre. Wychodzę z założenia, że tzw. "burza mózgów" pozwoli na wybranie najbardziej optymalnego systemu połączeń modułów.
     
  9. SP9XUR

    SP9XUR Znany użytkownik

    (y)
    To może trzeba przypomnieć tu publicznie jeszcze raz wymiary :) i może teraz więcej osób do tego się dołączy :podstepny:??
     
  10. Abarth

    Abarth Znany użytkownik

    Ja bede miał napewno jakas skrzynke z torowiskiem do podlaczenia się z kolejkowcami. Dobrze ze tyle chetnych jest, zatem trzeba bedzie zaniedlugo zacząc działać żeby na Piotrków było cos gotowe :)
     
  11. Brodagaz

    Brodagaz Znany użytkownik

    Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy bezsensu , 3-4 lata temu tak ale dziś robimy moduły samochodowo kolejowe żeby coś się na nich działo, same auta stojące ( lub od czasu do czasu jedzie faller) są niestety jak dla mnie nudne, dlatego większość swoich starych modułów zlikwidowałem a reszta czeka na przeróbki by je wpasować w obecne moduły.

    Moduły przejściowe to temat rzeka jak będzie do czego się podłączać to wtedy pewnie zrobimy taki moduł ale obecnie z całym szacunkiem mija się to z celem, jak zbudujecie 5-6 modułów samochodowych i wyrazicie zainteresowanie podłączeniem pod nasze moduły to zapewne coś zrobimy. :)

    Jeszcze jedna uwaga odnośnie tworzenia własnej normy, Panowie nie wywarzajcie otwartych drzwi. moim skromnym zdaniem lepiej jest wykorzystać profile i normy kolejowe i tylko je dostosować pod samochody , pomijając tory.

    Maciek pisałeś o elektryce pod moduły kolejowe, ze mnie elektryk żaden ale 4 kable pod makietą to każdy jakoś ogarnie , jeśli tylko chce :)

    Co do modułów kolejowo samochodowych to pamiętajcie że nie trzeba mieć własnego taboru by się dobrze bawić , zresztą tak samo jest z fallerem , wystarczy wpuszczony drut w moduł a już jakieś auto po nim przejedzie.

    Co do wymiarów samych modułów samochodowych to też nie musicie się sztywno trzymać wielkości , ważne jest tylko by wasza nowo powstała norma trzymała wymiar profilu łączeniowego, popatrzcie na moduły kolejowe nie wszystkie mają jeden wymiar , różnią się od siebie długością , szerokością ale profile łączeniowe są takie same :)
     
  12. M&M

    M&M Znany użytkownik

    Tak tylko ten profil łączący musimy ustalić, i dlatego ta burza, :)
     
  13. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    @M&M - Mikołaj dwa profile już mamy: 1 - profil Brody z koleją, 2 - profil Brody bez kolei, teraz potrzebujemy tylko dogadać się co do szerokości "nowego" profilu a ja zaprojektuje go tak by pasował mocowaniem i układem drogi pod profil @Brodagaz

    Co do "nowego" profilu - przeanalizowałem kilka za i przeciw i wydaje mi się że najrozsądniej będzie przyjąć szerokość 550mm i drogę 100mm od krawędzi
    100+80mm mamy 180mm od krawędzi możliwość zabudowy właściwej części skrzynki co daje nam 370mm szerokości na jakąkolwiek zabudowę.

    @Mafo - Maciek, jeżeli chodzi o np drzewka czy inną zabudowę, nazwijmy to przed drogą od strony widza - wydaje mi się że kilka elementów np. drzew nie zasłoni całości na tyle by przeszkadzało w oglądaniu przejeżdżających pojazdów, wręcz nada uroku kiedy pojazd pojedzie drogą w alei drzewnej chociaż przez jakiś kawałek, nie mówimy tu o sadzeniu drzew przez cały moduł czy dwa, a i na szerokości 100mm można zabudować jakiś przystanek czy przydrożny parking.

    @Brodagaz - Tu nie chodzi tyle o własną normę co o dopasowanie węższego profilu pod Wasze i w sumie tylko o przyjęcie konkretnej szerokości toczy się debata.

    Panowie podsumowując są zgłoszone dwie opcje:
    1. 500mm i droga 80-100mm od krawędzi
    2. 550mm i droga 100mm od krawędzi

    za którą opcją jesteście?
     
  14. M&M

    M&M Znany użytkownik

    Mówimy o profilu łączącym, potem można sobie poszerzyć nawet do 2 metrów.
    Ja 50 cm szeroko i 10 cm do drogi
     
  15. M&M

    M&M Znany użytkownik

    A i jeszcze 10 czy 12 grubość skrzynki?
     
  16. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    10cm wystarczy w zupełności
     
  17. daromaro

    daromaro Aktywny użytkownik

    No wlasnie - ustalcie sobie profil przejsciowy - tak jak Fremo czy LL.
     
  18. Ciemny

    Ciemny Aktywny użytkownik

    Rozrysowałem profil, zainteresowanych proszę o akceptację

    csm-1.jpg
     
    • Super! Super! x 1
  19. Mafo

    Mafo Moderator Forum Samochodowego Staff Member

    Dziękujemy koledze za wartościową podpowiedź. Właśnie próbujemy to zrobić... :D:D:D
     
  20. Gerson

    Gerson Znany użytkownik

    Małe wtrącenie do tematu - tak to wyglądało z samochodowymi modułami Brodagaz po podjęciu decyzji o wkomponowywaniu ich w moduły kolejowe.
    IMG_9213CC.jpg

    IMG_9215CC.jpg
    Dodatkowo droga zyskała drut dla Fallera.
     
    • Doceniam Doceniam x 1
    • Super! Super! x 1

Udostępnij