• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

S-Bahn Dresden - prędkość maks. między stacjami w węźle drezdeńskim

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Czy ktoś z Kolegów dysponuje miarodajnymi danymi nt. prędkości maksymalnej pociągów podmiejskich push-pull S-Bahn w Dreźnie na liniach S1 i S2, prowadzonych przez loki BR 143 i 182? Interesuje mnie, jakie są ograniczenia prędkości na tych liniach w granicach miasta Drezno?

Chodzi mi o prędkość maksymalną, jaką te pociągi rozwijają między przystankami w samym Dreźnie. Czy to ok. 70-80 km/h? Generalnie pociągi S-Bahn mają niezłe przyspieszenie i pędzą już przy końcu peronu, z którego ruszają. (Chciałbym, aby tak śmigały składy podmiejskie w naszym kraju.)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#2
Nie ten dział! Max to 90. A srednia prędkość na S1 48km/h a na S2 42km/h. Pomiędzy Dresden a Pirną jest już 160km/h.
Z przyspieszeniem to fakt 182 startują fantasytycznie.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#3
Nie ten dział! Max to 90. A srednia prędkość na S1 48km/h a na S2 42km/h. Pomiędzy Dresden a Pirną jest już 160km/h.
Z przyspieszeniem to fakt 182 startują fantasytycznie.
Jeśli nie tu, to gdzie?

Średnie prędkości S-Bahn Dresden znam z wiki. :)

A co do startu 182-ek, nie dość, że fantastycznie, to i melodyjnie. ;) 143-ki nawet też.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#5
No to żeby było coś polskiego - co jest źródłem "melodyjnego" startu BR 182 i Husarzy PKP-IC? Silniki trakcyjne, wentylatory, przetwornice napięcia, impulsowy rozruch?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#6
Zapewne szafy elektryczne zawierające system napędowy. Czyli zmieniające wysokość napięcia i częstotliwość prądu płynącego na silniki trakcyjne.
 
D

Docteur

Gość
#7
No to żeby było coś polskiego - co jest źródłem "melodyjnego" startu BR 182 i Husarzy PKP-IC? Silniki trakcyjne, wentylatory, przetwornice napięcia, impulsowy rozruch?
To może jakieś nagranie, film z "melodyjnym" startem Husarza PKP IC poproszę - bo jakoś nie słyszałem nic poza jednostajnie wznoszącym się wysokim dźwiękiem.
BR182 "startuje" zupełnie inaczej niż BR183.
 

Podobne wątki