• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Ryflak" by Tololoko

ArturSwider

Nowy użytkownik
#1
Hi,

Zastanawiam się nad kupnem 2 sztuk Ryflaka od Tola. I tu mam kilka pytań do osób, które już mają i mogą coś poradzić.

Czy będą pasowały epokowo do składu z Ok1?

U Tola na stronie są dwa modele typ 43A Bhixt i Typ 43A Bwixt. Czym się jeszcze różnią poza zmodernizowanym tyłem? Które będą lepiej pasować do mojej koncepcji z Ok1?

Jak jest z ogólenie zrozumiałą eksploatacją?

Czy wagony te mają KKS i czy można tam wepchnąć Fleischmannowskie sprzęgi?

Z góry dziękuję za pomoc. :D
 

Max

Użytkownik
#2
to zależy jaką epokę preferujesz?
Ryflaki z ep III, mają np. prądnice napędzane przekładnią pasową, modele z IV wałem kardana, Modele z IIIc i IVa mają cztery cyfry 2 na boku, modele z III mają oznaczenia w zupełnie innym miejscu, różnic jest wiele,
musisz w pierwszej kolejności zdecydować się na konkretną epokę, gdyż parowozy seri ok1 można było spotkać na naszych szlakach od II do IVep, czyli mniej więcej od czasu odrodzenia polski do końca komunizmu i epoki pary....

Generalnie jeśli preferujesz parowozy to lepsza będzie ep.III, gdyż pod jej koniec czyli ok. 1968r. zaczęto kasować wszystkie serie parowozów których liczba nie przekraczała ustalonego minimum(chodziło o ujednolicenie serii pojazdów na pkp, a co za tym idzie obniżenie kosztów eksploatacji)poza tym było wiele ciekawych konstrukcji wśród wagonów,

ep.IV charakteryzuje się wprowadzaniem trakcji spalinowej i elektrycznej oraz powolnym schyłkiem epoki pary.... Nie mniej jednak tu będziesz mógł skompletować skład typu SM42+2Bh(2ryflaki)co w III nie byłoby możliwe

Z tego co wiem mają gniazdo wymiennych sprzęgów, ryflaki jak najbardziej pasują do Ok1, a już zwłaszcza skład typu Ok1, ryflak+Bipa(poprostu miodzio)

Jeśli będziesz chciał ryflaka który będzie mógł pokonać łuki R1, będziesz musiał o tym powiedzieć producętowi, gdzyż są dwie wersje, z których tylko jedna pokonuje R1
 
#3
Z ostatniej chwili:
Zamówienia na ryflaki Tololoko nalerzy kierować do końca sierpnia, gdyż wagon wychodzi z produkcji, na jego miejsce przyjdzie EU07 oraz 1A,2A,13A(wagony z polskim rodowodem:))
 
A

Anonymous

Gość
#7
O! Jakie ładne FORUM! :D
I tak ładnie o mnie tutaj piszą.
Pozdrawiam wszystkich. Jam Anatol Gacek "tololoko" znany/zwany.
Z ryflakami koniec. Dziękuję wszystkim, którzy zamówili , nabyli lub jeszcze czekają.
Stronka www.tololoko "reaktywacja 2006" zaprasza.

Pozdrawiam.
Wasz TOLO
 

Cezary

Nowy użytkownik
#17
OSTRAWA

"A próbowałeś zamówić w Ostrawie "

Na e-mail odpowiedziano mi , że mogę zamówić bo mają zamówione u Tolo ;-)

Czekamy na szersze informacje od Producenta. Może zdradzi nam bliższe szczegóły, skoro forum firmowane jest jego nazwą.
 
A

Anonymous

Gość
#18
Jak by Wam to wyjaśnić?
Otóż : Forum KOLEJOWO - MODELARSKIE nie jest firmowane moją nazwą.
Nie jestem ani w zarządzie Forum ani w moderatorce, ani nawet nie smaruję Kozaka. Prawda Kozak?
Lubimy się, i jak na dawnym Martelu zaczęły się "płatne" reklamy, to zaproponowałem zamieszczenie mojego loga. Bezpłatnie. I tak zostało do dziś.

Tera o Ostrawie.
Petr Kresta, szef z Ostrawy od paru miesięcy czeka cierpliwie na zamówione wagony. Słownie: DWA
I jeszcze trochę poczeka BO:

W maju wysypała się masterforma.
Decyzja?
Robimy nową master formę!
Zajęło nam to 3 miesiące. Przy okazji przekonstruowaliśmy podłogę.
Nie byłbym sobą, gdybym nie wypierniczył formy wtryskowej do okien - bowiem zleceniobiorca spieprzył zamówienie i mogłem wreszcie odetchnąć z ulgą a nie męczyć sie z doborem najlepszych egzemplarzy ramek okiennych.
Mamy NOWE okna frezowane cyfrowo z poliwęglanu a towarzysz eSeL wyrysował zgrabniutką rameczkę, która naklejona na "szybkę" daje nam efekt okienka uchylanego do wewnątrz.
Efekt? Idealna, krystaliczna przejrzystość i gładkość faktury, co razem z nowo wymodelowanymi ryfelkami daje piękniejszy typ 43A z TOLOLOKO.

Tera uwaga:
Nowy wagon kosztuje 450 zet i NIE ZAWIERA drzwi przesuwanych - tylko na stałe.
Wnętrze pozostaje bez zmian.
Za opcję drzwi przesuwanych trzeba dopłacić 50 zł.
Za oświetlenie też plus 50 zł. Oświetlenie zawiera układ elektroniczny plus listwę z 7 diodami smd koloru żółtego o podwyższonej jasności.

Informacje te wkładam w to miejsce, żeby oczekujący na zamówione w zeszłorocznym szale wagony wiedzieli co jest grane.

Nowe zamówienia na wagony typ 43A na razie nie będą przyjmowane, bo nie mam możliwości ich zrealizowania w sensownym terminie.

Muszę skończyć prace przygotowawcze nad 17W, EU 07 i nad rodziną całkowicie metalowych wagonów 5A.
Wózki do wszystkich w/w pozycji będą w wersji full metall. Czyli: jak złapiesz za jakiś dinks, to Ci się nie wysypie na tory, tylko pojedzie dalej.
Jak się coś wygnie, to naprostujesz.
Poprawią się także zdecydowanie walory jezdne.

I to tyle tytułem info.
Pozdrawiam.

Tolo

Wkrótce nowelizacja mojej strony www:
foty EU i ET,
nowe pojazdy,
nowe wersje Ol49,
nowe projekty ...
 

Podobne wątki