• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Rumia – VIII Ogólnopolska Wystawa makiet Nostalgia Za Parą – 23-25 listopada 2018

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#1
Klub Miłośników Kolei i Modelarzy Kolejowych Nostalgia Za Parą (nostalgiazapara.pl) serdecznie zaprasza do odwiedzenia VIII Ogólnopolskiej Wystawy Makiet i Modeli Kolejowych Nostalgia Za Parą w Rumi, w dniach 23, 24, 25 listopada 2018, w Galerii Port Rumia Centrum Handlowe Auchan, Rumia, ul. Grunwaldzka 108.

Więcej informacji tutaj: http://www.nostalgiazapara.pl/osma-ogolnopolska-wystawa-makiet-kolejowych-nostalgia-za-para-w-rumi
Facebook: https://www.facebook.com/events/2165338233730953/

INFORMACJE DLA PUBLICZNOŚCI - WIDZÓW
Wystawa będzie dla odwiedzających bezpłatna i czynna:

  • 23 listopada (piątek): jazdy pociągów w godzinach 10-14* i 15-19,
  • 24 listopada (sobota): jazdy pociągów w godzinach 10-14 i 15.30-19,
  • 25 listopada (niedziela): jazdy pociągów w godzinach 10-14 i 15.30-19,
* W godzinach 10-14 wyłącznie jazdy testowe, ograniczony ruch na makiecie! Wstęp bezpłatny.
Podczas imprezy 24 i 25 listopada otwarte będzie stoisko sklepu modelarskiego Świat Kolei z Rybnika
(w sobotę i w niedzielę).

INFORMACJE DLA UCZESTNIKÓW IMPREZY
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w VIII Ogólnopolskiej Wystawie Makiet i Modeli Kolejowych „Nostalgia Za Parą” w Rumi, w listopadzie 2018 roku. Makiety modułowe w skali H0. Impreza odbędzie się w Galerii Port Rumia Centrum Handlowe Auchan, ul. Grunwaldzka 108, 84-230 Rumia. Impreza jest otwarta dla publiczności.

Zapraszamy do udziału:
  • modelarzy z modułami szlakowymi, stacjami, bocznicami;
  • modelarzy z ciekawymi modelami taboru;
  • maszynistów z własnym taborem;
  • uczestników także bez makiet czy bez taboru;
  • hobbystów chcących zaprezentować swój dorobek;
  • zwiedzających, którzy chcą oglądać wystawę.
Terminarz imprezy
  • 22 listopada, czwartek
    Uczestnicy: zgłoszeni uczestnicy
    do 12.00 przyjazd wszystkich uczestników
    12.00-21.00 Rozkładanie makiet, podłączanie DCC, jazdy próbne
    Publiczność: makieta dostępna dla publiczności (z informacją o rozkładaniu makiety)
  • 23 listopada, piątek
    Uczestnicy: zgłoszeni uczestnicy
    09.00-10.00 Przygotowanie do jazd rozkładowych
    10.00-14.00 Makieta H0 i H0e jazdy rozkładowe
    14.00-15.00 Przerwa techniczna, w trakcie niej obiad (w miejscu imprezy)
    15.00-19.00 Makieta H0 i H0e jazdy rozkładowe
    Publiczność: makieta dostępna dla publiczności
  • 24 listopada, sobota
    Uczestnicy: zgłoszeni uczestnicy
    09.00-10.00 Przygotowanie do jazd rozkładowych
    10.00-14.00 Makieta H0 jazdy rozkładowe
    14.00-15.00 Przerwa techniczna, w trakcie niej obiad (w miejscu imprezy)
    15.00-19.00 Makieta H0 jazdy rozkładowe
    Publiczność: makieta dostępna dla publiczności
  • 25 listopada, niedziela
    Uczestnicy: zgłoszeni uczestnicy
    09.00-10.00 Przygotowanie do jazd rozkładowych
    10.00-14.00 Makieta H0 jazdy rozkładowe
    14.00-15.00 Przerwa techniczna, w trakcie niej obiad (w miejscu imprezy)
    15.00-19.00 Makieta H0 jazdy rozkładowe
    po 19.00 Demontaż makiet (po ogłoszeniu oficjalnego zakończenia imprezy). Po godzinie 19:00 po ogłoszeniu oficjalnego zakończenia imprezy demontaż makiet i stoisk. Publiczność: makieta dostępna dla publiczności
Podstawowe założenia
  • Jazdy według rozkładu jazdy.
  • Obowiązuje czas modelarski.
  • Szlak na wysokości 110 cm.
  • Makiety odgrodzone są od publiczności metalowymi barierkami typu „koncertowego”.
  • Catering (23, 24, 25 listopada).
Warunki dla zgłaszanego taboru
  • wykluczony jest tabor zabawkowy - z zestawów startowych, nieistniejące w rzeczywistości lokomotywy i wagony, tabor skrócony 1:100, "zabawkowe Piko" itp.;
  • każda zgłoszona lokomotywa musi być wcześniej zaprogramowana według adresów przydzielonych z puli ogólnopolskiej. Osoby które nie mają przydzielonej puli muszą o nią wystąpić tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/adresy-dcc-i-lokonet-id.24016/
  • organizator zaleca, aby każdy uczestnik miał ze sobą lokomotywę zastępczą;
  • tylko tabor europejski;
  • lokomotywy przed spotkaniem sprawdzone, z wyczyszczonymi kołami, zaprogramowane, sprzęgi standardowe (oczkowe) z obu stron (także parowozy);
  • oraz obowiązkowo manipulatory fred oznaczone danymi lokomotywy i nazwiskiem właściciela;
  • wagony osobowe i towarowe sprzęgi standardowe (oczkowe) obustronnie;
  • składy osobowe i towarowe zgłaszane jako składy zwarte: sprzęgi zewnętrzne składu standardowe (oczkowe), wewnątrz dopuszczalne inne sprzęgi standardowe jak np. krótki sprzęg roco lub flm.
  • Uczestnicy - Maszyniści jeżdżą zgłoszonym uprzednio przez siebie taborem wraz z manipulatorami typu Fred - są to obligatoryjne warunki dopuszczenia modeli do ruchu. Brak własnego manipulatora powinien być wcześniej skonsultowany z organizatorem.
Uwaga maszyniści! Do jednego pociągu rozkładowego należy podstawić na makietę dwa składy i dwie gotowe do jazdy lokomotywy każda z osobnym fredem. Jest to związane ze specyfiką ruchu na makiecie podczas tej imprezy, związaną z pracą stacji końcowej. Zespół stacji końcowej będzie składał się ze stacji - wyprawiającej pociągi, stacji postojowej oraz lokomotywowni. Po przyjeździe pociągu na stację końcową lokomotywa pociągowa będzie zjeżdżać do lokomotywowni, a inna lokomotywa - manewrowa - będzie przestawiać skład ze stacji końcowej na stację postojową. Ze względu na długi czas konieczny do wykonania tych manewrów i obrządzania składów i lokomotywy, w tym samym czasie maszynista będzie rozpoczynał jazdę ze stacji końcowej swoim drugim składem, który zostanie odpowiednio wcześniej podstawiony.

Kontakt, informacje
Telefon: 501 647 139, mail piotr@nostalgiazapara.pl

Uwagi dodatkowe
Ważne

Wszystkich uczestników obowiązuje regulamin imprezy, który precyzuje prawa i obowiązki Uczestników. Podstawowe warunki to punktualne stawiennictwo, kultura osobista, schludny ubiór i wygląd, powstrzymanie się od picia alkoholu, koleżeńska postawa i wzajemna pomoc przy rozkładaniu i składaniu makiet. Podczas imprezy wszyscy Uczestnicy chodzą obowiązkowo w koszulkach imprezy (jeśli będą wprowadzone - ostatnio nie były, wtedy chodzimy we własnych koszulkach klubowych), lub we własnym umundurowaniu kolejowym PKP lub innych przewoźników.

Uczestnicy bez makiet (maszyniści)
są zobowiązani do udziału w rozkładaniu i składaniu makiet oraz pozostałej infrastruktury imprezy (rozstawianie barierek, wieszanie zasłon na modułach, ustawianie stolików i krzesełek) - według dyspozycji organizatora, od czwartku 23 listopada od godziny 12.00 do zakończenia imprezy w nocy z niedzieli na poniedziałek 25/26 listopada, przewidywana godzina około 01 w nocy.

Makiety
W pełni wykończone, minimum zieleń niska, stacje w pełni wykończone.
Zasłony od strony publiczności. Stacje wyposażone w bustery i boxy do fredów.
Moduły szlakowe i stacje zakończone przejściami wg normy Fremo (w przypadku innej normy konieczna wcześniejsza informacja).
Makiety stacji nieukończonych dopuszczalne ewentualnie jako szuflady techniczne.

Koszty Uczestnictwa i dofinansowanie uczestnictwa
Dzięki wsparciu sponsorów organizator może zwrócić Uczestnikom przyjeżdżającym na imprezę przywożącym makiety część poniesionych kosztów (zwrot kosztów paliwa do samochodu, bezpłatny nocleg i bezpłatne wyżywienie). Dofinansowanie będzie przyznawane do wyczerpania przeznaczonych na to środków. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Wszystkich serdecznie zapraszamy do udziału w imprezie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Salsa

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#3
Tak, ale ale zanim będzie zamieszczony musi być opracowany, tak aby poszczególne moduły miały kreski o tej samej grubości, gdyż inaczej plan jest niewyraźny
 

KrzysioRut

Moderator Grupy TMM
T M M
#7
ZAPRASZAM na VIII Ogólnopolską Wystawę Makiet i Modeli Kolejowych Nostalgia Za Parą w Rumi,
w dniach 23, 24, 25 listopada 2018, w Galerii Port Rumia Centrum Handlowe Auchan, Rumia, ul. Grunwaldzka 108.

Będzie kolejowo i będzie się wiele działo ... w załączeniu plakat, układ modułowej makiety kolejowej oraz
przygotowany przeze mnie rozkład jazdy pociągów specjalnie na to spotkanie hobbystów ... ZAPRASZAM

BANER_FACE_SALSA_2018.jpg

SALSA_układ_makiety_ostateczny.png


2018-11_SALSA_RUMIA_WYKRESY_caly.png
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#9
To, co jest niezwykłym wyzwaniem w tym roku, to włączenie - zgodnie z zarządzeniem Nadnaczelnika Salsy - parowozowni Ostrów do obsługi lokomotyw przyjeżdżających i odjeżdżających z Kartuz. Przy takim zagęszczeniu rozkładu zaczynam współczuć dyspozytorowi lokomotywowni (Gawryluk), który już od kilku dni prawie nie sypia i ma obłęd w oczach. No chyba, że się uda - wtedy ta przygoda będzie absolutnie szczytem uniesienia, fiołkiem wszech czasów, ambrozją ambrozji jaką można spotkać w dziedzinie zabaw w kolej. Do miłego zobaczenia.
 
OP
OP
Salsa

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#10
No, nie tylko Parowozowni/lokomotywowni. Układ stacja końcowa Kartuzy -stacja postojowa Gdańsk Południowy będzie odzwierciedlał ruch kolejowy polegający na podstawianiu pociągów osobowych ze stacji postojowej na stację rozpoczęcia biegu pociągu przez lokomotywę manewrową, a następnie do składu będzie dojeżdżać z parowozowni/lokomotywowni lokomotywa pociągowa, podobnie przy zakończeniu biegu pociągu - lokomotywa pociągowa będzie zjeżdżać do parowozowni/lokomotywowni a skład będzie przestawiany na stację postojową przez lokomotywę manewrową.
Żeby zachować odpowiedni czas na obrządzanie składów i lokomotyw a jednocześnie realizować rozkład jazdy, składy osobowe będą zdublowane, czyli maszynista po przyjeździe i odstawieniu lokomotywy będzie miał gotów do drogi kolejny skład do którego podstawi drugą lokomotywę, przygotowaną do ruchu na terenie parowozowni/lokomotywowni.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#14
Nasza z Gawrylukiem praca w Parowozowni Ostrów Wielkopolski część 1 "RTS".
Kiedy Nadnaczelnik Salsa przedstawił nam swój pomysł aby włączyć parowozownię do pracy przewozowej zaczęliśmy skakać z Gawrylukiem z radości. No wreszcie! Zanim jednak zdążyłem coś więcej powiedzieć Gawryluk zakrzyknął "Zamawiam funkcję dyspozytora i naczelnika parowozowni". "No ale może ja też bym chciał" powiedziałem mu z wyrzutem, ten zaś poklepał mnie po ramieniu i powiedział, że mianuje mnie starszym palaczem. Powiedziałem, że nigdy nie paliłem i nie zamierzam i żeby się wypchał. Wtedy Gawryluk wstał i powiedział: "Widzisz jak cię złapałem w pułapkę? Chcesz być naczelnikiem lub dyspozytorem, a nie wiesz jak ważną funkcję pełni straszy palacz. Dlatego to ja będę dyspozytorem, żeby ci po przyjacielsku oddać tę fantastyczną funkcję". Rzeczywiście. Starszy palacz to osoba, która odbiera od załóg parowozy zdrowe i obsługuje je w obrębie lokomotywowni aby jak najszybciej mogły powrócić do służby. Krzysztof tak ułożył rozkład jazdy, że załoga przywożąca lokomotywę nie ma czasu na obrządzanie i po bardzo krótkim odpoczynku wyrusza w dalszą drogę inną lokomotywą. W prawdziwych parowozowniach zdarzało się podobnie, tyle że załoga szła odpocząć. "No dobra" odparłem Gawrylukowi "Jesteś OK".
****
Na pierwsze spotkanie w dawnym domu Krzysztofa Młodzikowskiego (twórcy makiety) przyjechaliśmy autosanem Jacka, który na co dzień pracuje w PKS Wejherowo.
Przed dawnym domem K M.jpg

Po szczegółowym omówieniu planów pracy przewozowej opracowaliśmy aktualny regulamin techniczny stacji (RTS). Przede wszystkim należało zapanować nad niekontrolowanym wjazdem lokomotyw na teren parowozowni zwłaszcza, że Kartuzy musiały się ich pozbywać aby się nie zakorkować. Częściowo z pomocą przyszedł sam Nadnaczelnik Salsa wstawiając rozjazd zaraz za tarczą ostrzegawczą przy wjeździe do Kartuz tworząc w ten sposób dwa tory wjazdowy i wyjazdowy do parowozowni. Tor nr 1 dostał semafor wjazdowy A, a na wysokości przejazdu kolejowego semafor zaporowy Zm. Wjazd ze szlaku (po Bożemu) był więc osłonięty semaforem wjazdowym, a za semaforem zaporowym jazdy odbywały się na sygnały ręczne i manewrowe na wspomnianym semaforze.
Wjazd od str Kartuz.jpg

Ustaliliśmy, że wjazd lokomotyw będzie się odbywać po torze pierwszym do rozjazdu koło gazowni, a dalej od strony punktu kontrolnego po torze szóstym. Jak widać na powyższym zdjęciu wjazd na obrotnicę od strony Kartuz miał się odbywać tylko w wyjątkowych sytuacjach dlatego został osłonięty stałą (nieruchomą) kształtową tarczą manewrową. Wjazd od strony gazowni osłonięty był kształtową tarczą zaporową o złej sławie i własnej niepokornej duszy.
Wjazd od strony gazowni.jpg

Ponieważ jako starszy palacz musiałem nie tylko odbierać lokomotywy ale także je przygotowywać do dalszej służby, potrzebne były ustalenia dotyczące miejsca przekazania taboru załogom. Ustaliliśmy, że będzie to tuż koło dyspozytorni na torze drugim aby chłopaki nie musieli daleko chodzić. Wyjazd ze parowozowni odbywał się na sygnał Ms2 wyświetlany na tarczy manewrowej. Dalej lokomotywa jechała pod semafor wyjazdowy B1/2, który osłaniał rozjazd na szlaku do Kartuz. Dzięki temu udało się usprawnić ruch poprzez stworzenie dodatkowego odstępu, co przy dużym ruchu nie opóźniało przygotowań kolejnych parowozów.
Wyjazd do Kartuz.jpg

Oprócz jednej wpadki z winy Gawryluka, który nie sprawdził położenia zwrotnicy, wszystko udało się doskonale bez blokowania Kartuz. Mając już RTS zaczęliśmy obdzwaniać sąsiednie stacje, gdzie były lokomotywownie pomocnicze aby przypomnieć, że teraz my, jako lokomotywownia pierwszej klasy rządzimy także w lokomotywowniach pomocniczych. Większość telefonów była głucha, a gdy sprawdziliśmy w google street view to okazało się, że nie zostały nawet fundamenty. Tylko w Mareczkach pozostał zapuszczony budynek parowozowni ale już bez żadnego zaplecza i częściowo podnajęty jakiejś firmie.
Mareczki 1.jpg


Mareczki 2.jpg

Gawryluk był okropnie niepocieszony. Znowu zdani byliśmy na wzajemne znoszenie naszych fochów bez możliwości pokazania władzy nad innymi.
No ale to dobrze. Wkrótce bowiem przekonaliśmy się, że dzięki temu, że niczego nikomu narzucaliśmy nasze wpadki "zostały w rodzinie" i nie wszyscy dowiedzieli się, że nie mieliśmy zielonego pojęcia jak powinno się zarządzać parowozownią i że trzeba było się szybko uczyć.
Ale o tym w drugiej części pt: "Antracytowa afera"
 
OP
OP
Salsa

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#15
No to nieźle zabalowaliście z Gawrylukiem w tym atosanie, skoro zamiast do domu Krzysztofa trafiliście do biura Zarządu Gazowni. Przyznaj się ile tam procentów było po drodze!
 

Astro

Znany użytkownik
#17
Witajcie, obrobiłem trochę fotek, więc wrzucam, przepraszam za jakość, ale było relatywnie ciemno a łapa już nie ta, wiec są trochę "ruszone", poza tym dominuje mój gagar z cysternami, a to z tej przyczyny, że w zasadzie nie miałem czasu aby śledzić tabor koleżanek i kolegów, więc robiłem to co było najbliżej :D i to co mnie mijało, ale mam nadzieję, że oddają "ducha" imprezy, jak na razie bardzo udanej jeśli nie wliczyć incydentu z oddymianiem przez "arktyczne" klapy w dachu ;)

"nieśmiertelny" wypadek na autostradzie, gdzieś za Mareczkami
IMG_5172.JPG
IMG_5173.JPG

Moje węglareczki eanos-y w barwach "zardzewiałe cargo" w parowozowni - komponują się przepięknie...
IMG_5175.JPG
IMG_5178.JPG

Gagarin "nówka-szufladówka" na swoim dziewiczym kursie - czeka na wolną drogę na stacji Radzymin.
IMG_5189.JPG

A ku-ku!
IMG_5198.JPG

Gagarin ruszył...
IMG_5202.JPG

i jedzie...
IMG_5204.JPG

i jedzie....
IMG_5214.JPG

... nadal jedzie.... 60km/h to niezbyt duża prędkość, jakieś 5 sekund / moduł...
IMG_5220.JPG

Gagarin mija "papugi"
IMG_5247.JPG

... i jedzie dalej...
IMG_5257.JPG


IMG_5262.JPG


Zmieniliśmy kierunek i stoimy w Padowie
IMG_5320.JPG

na peron wjechało EP07 ICC
IMG_5303a.jpg

i popędziło dalej...
IMG_5309.JPG
 

Astro

Znany użytkownik
#18
Tymczasem dogonili nas jacyś Niemce... pewnie chcą się u nas osiedlić, tak tu pięknie....
IMG_5325.JPG

Drewno przywieźli...
IMG_5331.JPG

A Niemce pojechały jednak szukać innego miejsca dla siebie...
IMG_5354.JPG

A my z powrotem w Mareczkach... Niemce już tu są.
IMG_5379.JPG

Skurczybyki nie dość, że regionalnym to jeszcze szynobusem się zjechali... zlot jakiś czy co?
IMG_5381.JPG

A tu niebieski kuzyn - elektryczny... zezowaty jakiś taki...
IMG_5382.JPG

Znowu Niemce, z innej epoki się zawieruszyli
IMG_5399.JPG

IMG_5406.JPG

Gdzieś na szlaku mijamy kawałek historii
IMG_5422.JPG

IMG_5424a.jpg

IMG_5425.JPG

Znowu czekamy...
IMG_5439.JPG

... na cysterny zezowatego kuzyna....
IMG_5446.JPG

A w Mareczkach towarowo się zrobiło...
IMG_5451.JPG

IMG_5452.JPG

i jakoś tak niebiesko...
IMG_5456.JPG
 

Podobne wątki