Podczas spotkania FREMO w Krakowie sporo rozmawialiśmy o kołach RP25 z naszymi kolegami z za Odry. Mam prośbę czy może ktoś przybliżyć ten temat i wyłuszczyć kawa na ławę rozmiary kół i ich rozstaw.
Norma NMRA S-4.2 dla kół ze standardowymi kołami mówi że;
rozstaw osi to 14.55mm (back-to-back)
grubość koła to 2,79mm
szerokość kołnierza to 0,76mm
głębokość kołnierza to 0,71mm
Nie jestem pewien poprawnego nazewnictwa, szczególnie kołnierz to flange po angielsku. Pomijam na razie tolerancje związane z każdym z rozmiarów, aby nie komplikować sprawy.
Norma RP-25 z lipca 2009 wskazuje na rozmiary samego koła (wheel contour) w zależności od dokładności odwzorowania (code). Czy należy więc rozumieć, że koło RP25 będzie miało inne wymiary w zależności od toru, po jakim będzie się poruszać?
Czy może tak jak w torach, im mniejszy numer code, tym bardziej dokładniej odwzorowany jest oryginał? Zestaw kołowy jednak może ciągle się poruszać po torach, których code jest równy lub większy of code koła?
Norma NMRA S-4.2 dla kół ze standardowymi kołami mówi że;
rozstaw osi to 14.55mm (back-to-back)
grubość koła to 2,79mm
szerokość kołnierza to 0,76mm
głębokość kołnierza to 0,71mm
Nie jestem pewien poprawnego nazewnictwa, szczególnie kołnierz to flange po angielsku. Pomijam na razie tolerancje związane z każdym z rozmiarów, aby nie komplikować sprawy.
Norma RP-25 z lipca 2009 wskazuje na rozmiary samego koła (wheel contour) w zależności od dokładności odwzorowania (code). Czy należy więc rozumieć, że koło RP25 będzie miało inne wymiary w zależności od toru, po jakim będzie się poruszać?
Czy może tak jak w torach, im mniejszy numer code, tym bardziej dokładniej odwzorowany jest oryginał? Zestaw kołowy jednak może ciągle się poruszać po torach, których code jest równy lub większy of code koła?