• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rohr 2014

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#1
Tydzień temu wziąłem udział we FREMO imprezie w Rohr, takiej wiosce pod Norymbergą. Impreza odbywała się w hali sportowej TSV Rohr. Z Polski pojechała tam reprezentacja z KKMK, no i ja "na doczepkę". Postanowiłem podzielić się wrażeniami.
Na początek zdjęcia z St. Olmat - całkiem fajnej stacji "pod drutem" (coś idealnego dla Gawryluka i innych). Sieć jest tutaj oczywiście atrapą - nie zasila taboru, zaś wysokość jest ustawiona tak, by pantografy leciutko ją muskały :)
IMG_1764.JPG

Rzut okiem na stary wagon robiący za kanciapę dla ekipy złomiarskiej.
IMG_1765.JPG

Za St. Olmat kamieniołom w budowie. Oczywiście także "pod drutem".
IMG_1767.JPG

IMG_1768.JPG

Gdzieś na szlaku DB był sobie taki sympatyczny wiadukt
IMG_1769.JPG IMG_1770.JPG

Na stacji Ebern wojska pancerne RFN brały udział w manewrach
IMG_1771.JPG

A gdzieś w NRD pasażerowie zmierzali do celu.
IMG_1772.JPG IMG_1773.JPG

Ot i nieduża bocznica szlakowa - ładownia bali drewnianych.
IMG_1774.JPG
 

Załączniki

OP
OP
brian-82

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#2
I sympatyczny przejazd
IMG_1777.JPG

Budynek dworcowy Bad Orb
IMG_1778.JPG

Most na zelektryfikowanym odcinku robił wrażenie
IMG_1780.JPG IMG_1781.JPG IMG_1823.JPG IMG_1824.JPG IMG_1825.JPG

Ciekawostką konstrukcyjną stanowił moduł z przejazdem, na którym rogatki opuszczane były za pomocą korbki. Przy opuszczonych rogatkach słychać było głośne miarowe dzwonienie (szczerze mówiąc irytujące) - pełen realizm
IMG_1783.JPG IMG_1782.JPG IMG_1784.JPG
 
OP
OP
brian-82

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#3
I jeszcze trochę drutu.
IMG_1790.JPG IMG_1791.JPG

Kamieniołom w nieco innym świetle ;)
IMG_1795.JPG IMG_1796.JPG

Bocznica z balami wspomniana wcześniej.
IMG_1797.JPG

Bad Orb od strony wjazdu na stację.
IMG_1798.JPG

Punkt z rampą dla wagonów samowyładowczych.
IMG_1799.JPG

FREMO szachty sygnałowe "Wattenscheider Signalschacht" w akcji
IMG_1800.JPG

Niewielki przystanek z ładownią gdzieś na szlaku NRD. Wykolejnice niestety nieruchome. Z jednej strony otwarta na stałe, z drugiej - zamknięta.
IMG_1801.JPG IMG_1802.JPG

No i uroczy mostek i kajakarze.
IMG_1804.JPG
 
OP
OP
brian-82

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#4
Skąd my to znamy?
IMG_1806.JPG

Stacja Ebern
IMG_1807.JPG IMG_1826.JPG IMG_1827.JPG

I przystanek z ładownią gdzieś na szlaku pomiędzy Brzozowem Małopolskim a Ebern. Mega atrakcją tegoż modułu był... kot. Kot, który chodził pomiędzy magazynem a wagonem. Zrobiłem z nim krótki filmik, ale to może innym razem.
IMG_1808.JPG IMG_1809.JPG

I adolf jako specjalny ładunek.
IMG_1812.JPG

W niedzielę załapałem się na zbiorowy obsługujący nitkę RFN.
Na stacji Ebern skład liczył ca. 46 osi (w rozkładzie max 40).
- Co robimy? Spytałem dyżurnego.
- Hmm, parę osi w tą, czy w tamtą... Jechać.
Skutkiem tego w Lohe wyglądałem tak. A w Lohe skład się powiększył o wagony na pierwszym planie.
IMG_1815.JPG

-Czy to się zmieści w St. Olmat? Pytam.
W odpowiedzi na twarzy młodego dyżurnego Lohe zobaczyłem: :D
IMG_1818.JPG
Tak wyglądałem jedną ładownię przed St. Olmat. A z ładowni zabierałem jeszcze trzy wagony.
IMG_1819.JPG IMG_1820.JPG

Zanim zabrałem wagony z ostatniej ładowni poszedłem na St. Olmat.
- How long train do you accept?
- Any size.
Skwitowałem to wzruszeniem ramion :gwizd: i poszedłem w stronę ładowni. Zza pleców usłyszałem rechot mechaników, którzy domyślali się czemu pytam.
Skład wynurzył się zza zakrętu i jechał, i jechał, i jechał, i jechał, i jechał, i końca nie było widać. Zza plecami mechanicy wpadli w fazę :LOL::ROFL:
Dyżurny St. Olmat natomiast wyglądał tak: :eek:
 

Załączniki

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
#6
Super fotki, szczególnie te z drutami. Trzeba je przesłać Gawrylukowi.
Pytałeś może o grubość drutu?
Niezły patent z tymi szachtami sygnałowymi. Ma być semafor - jest semafor, ma być tarcza - jest tarcza, ma nic nie być - to nie ma, niezgodny kierunek semafora - nic nie szkodzi.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
81 1 0
#9
Też chciałem jechać, ale niestety sprawy "przyziemne" mnie zatrzymały. Ale za rok wolne szykuje także nadrobię zaległość, a póki co muszą mi wystarczyć zdjęcia i filmy z tegorocznej imprezy ...
 

Jasiek5

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
89 0 0
#15
Pytałeś może o grubość drutu?
0.3 mm, maksymalny zalecany nacisk pantografu 5 gram.
Testowałem na połówkowym patyku z oryginalną sprężynką:
  • BR111 (nacisk 5,5-7,5 g), przeszedł idealnie zarówno przez szlak, jak i całą St. Olmat i to nawet na sporej prędkości
  • Flirt SBB liliputa (ślizgacz wąski szwajcarski - nacisk 7.5-10 g), szlak przejechał bez problemu (wolno), a wykrzaczył się na pierwszych rozjazdach w St. Olmat, tzn. sieć nie wytrzymała nacisku i się wymkła ;) zjechała ze ślizgacza

Rhor_2014_BR111_01.JPG Rhor_2014_BR111_02.JPG Rhor_2014_BR111_03.JPG Rhor_2014_BR111_04.JPG Rhor_2014_BR111_07.JPG Rhor_2014_BR111_08.JPG Rhor_2014_BR111_05.JPG Rhor_2014_BR111_06.JPG Rhor_2014_Flirt_01.jpg
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
#16
Jaśku dzięki za info.
Czyli koledzy z Niemiec też mają problemy z naciągiem, ale się nie poddają i powstają stacje pod drutem.
Super fotki. :)
 

Jasiek5

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
89 0 0
#18
Artur
Naciąg to jedno, a ślizgacze to drugie.
Sądzę, ze St. Olmat został stworzony do odbieraków normalnych, w Szwajcarii odbieraki są bardzo wąskie.
Wg normy NEM 201 zygzak ma +- 6.5 mm, dla Szwajcarii +-3 mm.
Jeżeli ktoś ma ochotę to szlak po drutem przedstawiony na zdjęciach jest opisany w HP1 4/2011
 

Jasiek5

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
89 0 0
#20
Wg pierwotnych założeń, miały być lata 70-te XX w.
W praktyce w ruchu planowym III i IV epoka ale można było spotkać na szlaku wagony towarowe (głównie wag. kryte) z V i VI epoki (ale trzeba było z lupką ;) sprawdzić datę rewizji)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
FREMO 18
FREMO 15
FREMO 11
FREMO 14
FREMO 3

Podobne wątki