• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

roco 64290

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#2
Zobacz na wagonach z jakiej DOKP pochodzą i jaką mają datę rewizji, jak już będziesz to wiedział to wtedy dobierz/wykonaj Ty2 o podobnej dacie rewizji i z tej samej DOKP (sprawdź czy w tej DOKP Ty2 stacjonowały) - problem się sam rozwiąże. Jeśli zaś nie jesteś kolejkowym ortodoksem możesz olać to co napisałem i pod te wagony śmiało podpiąć Ty2 bo taki skład będzie się mimo wszystko prezentował miodnie ;) .
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#3
Mariuszz napisał(a):
witam!
do wagoników: roco 64290,roco 64291,roco 64292.....można doczepić ty2...?
jest prawdopodobne że gdzieś na pkp pokonywał trasy taki skład?
Jeśli jesteś ortodoksem, to nie bardzo bo te wagony mają stacje macierzyste z Lublina, Krakowa i Wrocławia i daty rewizji z poczatku lat 60. W tych czasach takie składy były prowadzone przez parowozy pośpieszne (Pt31,Pt47,Pm2 etc). Natomiast jeśli nie przywiązujesz za bardzo znaczenia do dat rewizji/stacji macierzystych wagonów to spokojnie możesz złożyć taki skład i podpiąć do niego Ty2 - pod koniec lat 60 i poczatku lat 70 4 osiowe wagony osobowe były przekazywane do obsługi składów osobowych, które były obsługiwane przez Ty2...tak jak na tym zdjęciu autorstwa Geoffa Plumba z I połowy lat 70;
 

Załączniki

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#5
@Mariuszz

W moich gablotach składy osobowe/pośpieszne są zestawione w sposób realistyczny - czyli wagony z jednej stacji, ze zbliżonymi datami rewizji etc + do tego pasujący parowóz...ale wiem o tym ja + Ci którzy się na tym znają. Gościom o tym też mówię i co bardziej dociekliwi sprawdzają czy ich nie oszukuje...ale nie czarujmy się - to jest niewidoczne dla widza. W Poznaniu staramy się, żeby składy były w miarę realistycznie zestawione ale nie przejmujemy się raczej detalami typu stacja macierzysta, bo tego i tak nie widać, bardziej zwracamy uwagę na to, by w jednym składzie nie było wagonów z epoki IIIa (z orłem) z epoką IIIc albo młodszą..., co do lokomotywy - raczej unika się sytuacji, w której Tp1 ciągnie skład pośpieszny złożony z 4 osiowych wagonów osobowych, ale niekiedy i takie składy widziałem.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#6
Te 3 eilzugi razem niestety nie.
1. Ze względu, że są z 3 zupełnie różnych stacji.
2. Tak zestawionych składów [A, AB i B], na pewno nie było.

Chyba, że machniesz ręką na przydziały, i do tego zrobisz skład [B, A, B] lub [B, AB, B].

Natomiast Ty2 ze skladem eilzugów jak najbardziej.
Panie Łukaszu, Pan nie miał chyba w ręku nigdy DdSRJP cz. II z tych lat.
2. Eilzugi to jenak nie wagony pospieszne.
1. Nawet dla pociągów strikte pospiesznych nie zapinano zawsze i wszędzie maszyn Pt czy Pm.
Nie było ich na tyle, a i warunki na niektórych trasach to wykluczały. Zwłaszcza na Podkarpaciu czy w Sudetach. Pociągi z Krakowa do Zakopanego były zasadniczo obsługiwane wyłącznie przez OKz32, z wyjątkami dla Ty2.
Z tym, że właśnie były to większe pociągi niż 3 wagony. W Sudetach końcowki tras były z kolei obsługiwane przez np. TKt2 czy Tr6.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#7
Tomasz Czapik napisał(a):
Natomiast Ty2 ze skladem eilzugów jak najbardziej.
Panie Łukaszu, Pan nie miał chyba w ręku nigdy DdSRJP cz. II z tych lat.
Panie Tomaszu, mogę Pana zapewnić że miałem, ale z racji miejsce zamieszkania interesowałem się wyłączenie tymi z terenów Wielkopolski. Przynajmniej na przełomie lat 50/60 w składach osobowych na tych terenach dominowały wagony 2 osiowe, zdarzały się też 4 osiowe, ale były to pruskie boczniaki bez korytarzy.

Tomasz Czapik napisał(a):
1. Nawet dla pociągów strikte pospiesznych nie zapinano zawsze i wszędzie maszyn Pt czy Pm.
Nie było ich na tyle, a i warunki na niektórych trasach to wykluczały.
Oczywiście, dla lżejszych pociągów pośpiesznych dopinano Ok1, Ok22, Ol49...potem pociągi pośpieszne prowadziły też ST43 (zimą dołączano wagon grzewczy);

Tomasz Czapik napisał(a):
Zwłaszcza na Podkarpaciu czy w Sudetach. Pociągi z Krakowa do Zakopanego były zasadniczo obsługiwane wyłącznie przez OKz32, z wyjątkami dla Ty2.
Zgadza się, ale przyzna Pan, że linia do Zakopanego, podobnie jak większość linii w terenach górskich wymaga szczególnego rodzaju parowozów, choćby na konieczność częstej zmiany czoła, promieni łuków etc...nikt przy zdrowych zmysłach nie skierowałby OKz32 na płaskie linie wielkopolski, tak jak Pt31 nie miała czego szukać na linii do Kraków - Zakopane;
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#8
No to super jeśli można bazować na dokumentach.
Jest to o tyle ciekawe, że poszczególne dyrekcje miały swoją specyfikę.
Np zaciekawiło mnie to "przeważały wagony dwuosiowe". Czy bardzo nad klasyką PKP - czyli 3-osiowym boczniakem. I znowu co to za wagony dwuosiowe przechodnie czy boczniaki. Itak pytania można mnożyć.
Co do parowozów to oczywiście oprócz Pt i Pm, także różne osobowe Ok, Ot, ale neraz przeiwdywano też serie bardziej towarowe nawet nie tylko do pociągów przyspieszonych ale i do pospiesznych [np od Kielc do Częstochowy amerykańska UNRRA].
Takie ciekawe zestawienia można przesledzić w artykule p. Garbacika w jednym z pierwszych numerów KMiD.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 5
Tabor 16
Tabor 29
Tabor 17

Podobne wątki