• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Roco 31030 HF110C

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#62
Jakby wyszedł z większą ilością tych dwuosiowych rocowskich węglarek to bym przygarnął... Trzeci taki czajnik :D
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#63
Cześć!
Zestaw jest ponownie dostępny w krajowych sklepach, więc grzechem byłoby nie skorzystać. ;)
Jest to mój pierwszy zestaw H0e i jestem nim po prostu zachwycony! :rolleyes:
Dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, w bardzo dobrej jakości.
Parowóz skrzynie wodne ma metalowe (a przynajmniej nie plastikowe), kocioł chyba też, co sprawia, że jest dosyć ciężki.
Zdaję sobie sprawę, że H0e, to dosyć drogi sport, ale naprawdę za tę cenę warto stać się posiadaczem Roco 31030!
[DOUBLEPOST=1496921085][/DOUBLEPOST]:)
 

Załączniki

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#72
Jeśli nic nie zmienili to jak zawsze Roco H0e code 83.

inne przykłady:
Peco 80
Shinohara 60
Tillig 83

Jeśli potrzebujesz tylko szyn możesz spojrzeć na ofertę Peco mają code 60, 75, 80, 82, 83. Z tego co pamiętam to w klubie w podkłady 83 daje się wsunąć szynę code 75 bez klejenia.
 
J

Jurek ST44

Gość
#73
Zamówiłem flexy Peco code 80, może będą pasować do tych z zestawu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#76
Dzień dobry! :)

Jak to pisał @Bronco_Billy : purystów uprasza się o nie zabieranie głosu ;)
Zainspirowany tematem "Moje modele" kolegi @michal.guminiak postanowiłem podziałać.
Zawsze śliniłem się na wąskotorówki w H0e. Do tej pory dziergałem sobie w kartonie, ale skoro "przyszedł" parowóz jeżdżący, to dlaczego nie?

"Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał."

Jest to moja pierwsza styczność z jeżdżącym modelem w tej skali i z takiego materiału. To moja pierwsza przeróbka czegokolwiek na PKP i pierwsze w życiu spotkanie z kalkami.
Widziałem kalki na modelach kolegów na forum i też na modelach na żywo, jednak nigdy kalki samej w sobie w rękach nie miałem.

W samym modelu starałem się odwzorować okolice lat 60, dlatego też zostały takie reflektory. Garnki mi akurat w tym parowozie jakoś nie pasują, ale kto co lubi. :)
Wzorowałem się na parowozie Px48 (zdjęcie z Krośniewic 1968) oraz Ty6 (Piaseczno 1964). I teraz tak:
- Pomalowałem obręcze kół na biało (Pactra A47 Matt White). Nie wyciągałem samych kółek. Malowałem etapami. Malowanie - schnięcie - obrót koła (przejechanie kawałek). Następnie polakierowałem (Pactra A48 Clear Matt) żeby biała farba podczas jazdy się nie starła. Dzięki ostoi zewnętrznej obawiałem się tego.
- Korbowód częściowo na czerwono (Pactra A26 - FS 31113 Insignia Red). Nie rozbierałem układu wiązarów.
- Klapki na silnikach na czerwono ( -||- )
- Tylna belka na czerwono (-||-)
- Poręcze na budce na czerwono (-||-)
- Wzorując się na zdjęciach dodałem turbogenerator własnej produkcji. Jakoś mi brakowało tej rzeczy w parowozie. :)
- Dodałem centralny zamek w drzwiach dymnicy. Bez szaleństw - kółeczko i rączka z drutu. Pomalowałem (Pactra A46 - Matt Black).
- Zamalowałem fabryczne oznaczenia "15" oraz niemieckie napisy za budką. Z racji różnicy fabrycznej farby i "moich" powstały placki, więc dźgnięty żywiołem pomalowałem większą powierzchnię. Jedni zaakceptują taki stan rzeczy, a inni wyłupią sobie oczy. No przepraszam. ;)
- Położyłem kalki "Alegratki" i zabezpieczyłem lakierem matowym Pactry. Według wzoru: T-tendrzak y-3 osie 4-do 120 KM
- Wkleiłem gościa do budki (Faller 151075). Wklejony w taki sposób, że da się normalnie budkę rozebrać.

Chyba tyle. Pewnie brakuje jeszcze jakiś rzeczy. Może dojdą.
Chciałbym zaznaczyć, że nie jestem szatanem w dziedzinie przeróbek i na razie nie będę. Czy będą kolejne? Ciężko stwierdzić.
Nie mam specjalnie miejsca na ujeżdżanie. Chociaż sam tabor można by przerabiać, bo niewiele miejsca zajmuje. No zobaczymy, jak się życie poukłada. :)
Moje zdanie nt. całości?
Samego dzieła nie uważam za obrażenie rzeczywistości, podstaw fizyki i wszechświata. Modelarstwem staram się bawić i odstresować.
Bez tego - z problemami życia codziennego - chyba bym zgłupiał.
Wszelkich poważnych modelarzy przepraszam za mój wywód i stratę czasu. ;)


Ty4forum.jpg


Ty4forum2.jpg


Ty4forum3.jpg


Ty4forum4.jpg


Ty4forum5.jpg


Ty4forum6.jpg


Ty4forum7.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#77
Dzięki Kolego za dobre słowo. Bardzo ładna, delikatna konwersja. Poszedłbym z czasem jednak troszkę dalej i zamontował duże reflektory PKP, zdjął sprężarkę i pozbył się górnej części skrzyni za budką maszynisty. Można pokusić się również o mały, doczepny tenderek i pozbyć się całej skrzyni. Zobaczysz jaki będzie efekt.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#78
Czy ja wiem...? Budując makietę w klimacie górnośląskiego przemysłu, gdzie królowały tendrzaki akurat maszyna w tej formie jest idealna :) stąd oba moje czajniki zostają w takiej formie
 

Podobne wątki