• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
U mnie na "śledziach" śmiga beż problemu na "2" Roco, co prawda tylko jedna ,nie wiem jak zachowywały by się spięte dwie lub więcej.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
To w ostateczności. Myślę jednak że nie będzie to konieczne. Jak wrócę w przyszłym tygodniu to spróbuję z jakimś dłuższym wagonem zeby przetestować najbardziej niekorzystne konfiguracje.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Spiąłem dwie cysterny sprzęgami uniwersalnymi Roco, które nie są szczególnie „szczupłe” i na R2 r=360mm i z założonymi stopniami przejeżdżają bez zarzutu - zarówno pchane, jak i ciągnięte.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ale niedawno ROBO miało żale do piko że niszczy polski rynek a okazuje się że z takimi cenami sama go niszczy a do tego poco te rowki pod pasami
Gość się pyta o dostępność modeli, a Ty kolego jedziesz z żalami na ROBO, że coś niszczy i że model źle zaprojektowany.... taaa...
Nie podoba się, przymusu nie ma. Będzie PIKO to se kupisz. Nie dość, że gość krwawicę traci na waszą satysfakcję to jeszcze dostaje z kujawiaka.
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
No bez przesady. Wagon jest pokazany poglądowo. Co innego jakby nie był jeszcze w sprzedaży, ale połowa z Was ma te wagony już u siebie. Ujęcia fajne. Inne. Klimatyczne. Ciekawe czy w planach będą mieli wagony CTL-u. Jest ich dość dużo. Wożą głównie Oktanol, Butanol, Izobutanol, Melase. Zwiedzają pół Europy w tym np. Turcję. Chętnie bym takie kupił.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Byłoby super gdyby było lepsze oświetlenie - model pokazany z każdej strony ale mało co widać jak "chowa" się w cieniu.
Filmik był promocyjny i bardzo fajnie, że sam "szef" powiedział kilka słów do odbiorców. Miłe i odważne. A zainteresowani i tak znajdą zdjęcia modelu w necie i sobie pooglądają szczegóły. Czego jeszcze więcej można wymagać od krótkiego filmiku promocyjnego???... każdy powód dobry do narzekania, co?
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.324 56 1
Ręce opadają - szczególnie, że moja wypowiedź nie była adresowana w złośliwym tonie - ale jak widać osobom robiącym zdjęcia własnego taboru można zarzucać różne rzeczy a na normalną uwagę rzucacie się jak szczerbaty na suchary :) P.s. Producenci zarabiają na swoich produktach i promocja modelu nie jest aktem łaski...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Przy okazji pojawienia się modeli tych cystern chciałbym zapytać czy w "epoce IV" istniał obowiązek stosowania wagonów ochronnych? Jeśli tak, to w którym roku go wprowadzono i jak brzmiały przepisy? Czy możliwe było zastosowanie dwóch wagonów dwuosiowych zamiast jednego czteroosiowego? Czy zachowały się może zdjęcia takich zestawień z epoki?

Z góry dziękuję.
Taki obowiązek jak najbardziej istniał w epoce IV i na początku epoki V. Odnośnie definicji wagonu ochronnego to taka zasadniczo wtedy nie istniała jednak w domyśle jako wagon ochronny stosowano wagony 2 osiowe. Dopiero w Instrukcji z roku 1998-go zmieniono te zasady i jako wagon ochronny zdefiniowano jeden wagon 2 osiowy a wagon 4 osiowy mógł być uznany jako 2 wagony ochronne. Zmiana do instrukcji z Listopada 1999 przyniosła radykalne zmiany w tej kwestii i jako wagon ochronny należało rozumieć 1 wagon 4 lub więcej osiowy lub 2 wagony 2 osiowe.
Odnośnie tych zasad zapraszam do tego wątku, który mam nadzieję że się rozwinie; http://forum.modelarstwo.info/threads/realistyczne-zestawianie-pociągów-towarowych.42879/
 

Podobne wątki