• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 ROBO POLSKIE MODELE - modele wagonów cystern typu 406Ra

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
A co to ma wspólnego z ekonomią? Ale niezależnie od przyczyny, pomysł z pudełkiem bez miejsca na sprzęgi (nie mówiąc już o miejscu na dodatkowe elementy montowane samodzielnie, które w tym wypadku akurat chyba nie występują), jest fatalny. Niestety, jest powtarzany przez wielu producentów. .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
W tym przykładzie akurat jest oszczędność 2 mm warstwy płyty, a w pudełku nie widzę żadnych oszczędności, chodzi tylko o inny kształt tej wypraski, który ani nie zwiększy, ani nie zmniejszy ilości zużytego tworzywa.
 

EC45

Znany użytkownik
Przy wyprasce z gąbki po prostu można wyciąć to miejsce na sprzęg. Tutaj nawet nie ma takiej możliwości albo jest dość trudne.
 
Niestety wagon ze sprzęgami nie mieści się w wyprasce - liczyłem, że będzie to poprawione. I teraz po każdym jeżdżeniu trzeba wypinać sprzęgi, chyba że ktoś trzyma modele w gablotkach.
Części dodatkowe to schodki. Komplet większych i komplet mniejszych, czyli w zależności od tego czy model będzie jeździł, czy stał w gablocie. Na te elementy miejsce jest po prawej stronie wagonu. Jest tam kieszonka na sprzęgi i schodki.
Model bardzo ładnie i dokładnie wykonany. Zbiornik, rama i wózki matowe, a nie błyszczące. To naprawdę robi wrażenie.
W rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach, które powiększają. Na żywo widać filigranowe wykonanie wagonu.
 

qrchuck

Nowy użytkownik
Niestety wagon ze sprzęgami nie mieści się w wyprasce - liczyłem, że będzie to poprawione. I teraz po każdym jeżdżeniu trzeba wypinać sprzęgi, chyba że ktoś trzyma modele w gablotkach.
Przepraszam wszystkich, których wprowadziłem w błąd swoim wpisem na poprzedniej stronie. Widocznie pan Robert poprawił coś innego w opakowaniu (nie dogadaliśmy się, a dla mnie poprawienie tego problemu było oczywistą koniecznością). Brak możliwości wsadzenia modelu z założonymi sprzęgami to jest niestety duża wada. Znając życie Piko zrobi ten element prawidłowo.
A jak ze zwisającymi przewodami po obu stronach sprzęgu? Czy sprzęg nie zahacza o nie na łukach o małym promieniu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Części dodatkowe to schodki. Komplet większych i komplet mniejszych, czyli w zależności od tego czy model będzie jeździł, czy stał w gablocie. Na te elementy miejsce jest po prawej stronie wagonu. Jest tam kieszonka na sprzęgi i schodki.
Nie chodzi o kieszonkę na części luzem, tylko o to, czy wagon z zamontowanymi schodkami mieści się w pudełku. Domyślam się, że chodzi o stopnie na pomost, które mogą przeszkadzać w obrocie wózka? Jeżeli tak, to pewnie nie ma problemu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Ja mam mój wagon już od Marca i zdążyłem go przetestować także na dużej imprezie w Sosnowcu. Sam model jest bardzo dobrze wykonany czego chyba nie muszę powtarzać. Do poprawki przy produkcji kolejnych partii produkcyjnych jest zmiana oparcia wagonu na wózkach. Obecnie jest 4 punktowe . A lepiej żeby było 3 punktowe czyli z jednej strony są do zlikwidowania ślizgi boczne w ramie i w ich miejsce wydłużenie tulei w którą wchodzi sworzen wózka. Te uwagi przekazałem producentowi, co z tego wyjdzie zobaczymy.
Stopnie przetestowalem na różnych ciasnych lukach i moim zdaniem te szerokie stopnie w zasadzie nie są konieczne. No chyba że ktoś ma łuki mniejsze od R380mm.
Na wąskich stopniach wagon swobodnie przejeżdża łuki R 400mm i R 385mm. Na łuku R 360 wózek lekko się opiera o stopnie ale nic złego się nie dzieje.
W opakowaniu rzeczywiście brak jest miejsca na sprzegi ale mozna sobie z tym poradzić przez wycięcie miejsca na nie w wyprasce. Żeby zderzaki nie przelazily przez wycięcie trzeba naciąć wypraske tylko na głębokość sprzegow, tak aby zderzaki w głębi opakowania miały oparcie.
20180516_084137.jpg
20180516_084110.jpg
 
Przy okazji pojawienia się modeli tych cystern chciałbym zapytać czy w "epoce IV" istniał obowiązek stosowania wagonów ochronnych? Jeśli tak, to w którym roku go wprowadzono i jak brzmiały przepisy? Czy możliwe było zastosowanie dwóch wagonów dwuosiowych zamiast jednego czteroosiowego? Czy zachowały się może zdjęcia takich zestawień z epoki?

Z góry dziękuję.
 
Ostatnio edytowane:
Warte też uwagi jest przy jakim produkcie stosowano wagony ochronne, bo wydaje mi się, że przy melasie, oktanolu czy cholera wie co chyba nie było? Proszę o wypowiedź
 

Podobne wątki