• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 ROBO POLSKIE MODELE - modele wagonów cystern typu 406Ra

No bez przesady. Wagon jest pokazany poglądowo. Co innego jakby nie był jeszcze w sprzedaży, ale połowa z Was ma te wagony już u siebie. Ujęcia fajne. Inne. Klimatyczne. Ciekawe czy w planach będą mieli wagony CTL-u. Jest ich dość dużo. Wożą głównie Oktanol, Butanol, Izobutanol, Melase. Zwiedzają pół Europy w tym np. Turcję. Chętnie bym takie kupił.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Byłoby super gdyby było lepsze oświetlenie - model pokazany z każdej strony ale mało co widać jak "chowa" się w cieniu.
Filmik był promocyjny i bardzo fajnie, że sam "szef" powiedział kilka słów do odbiorców. Miłe i odważne. A zainteresowani i tak znajdą zdjęcia modelu w necie i sobie pooglądają szczegóły. Czego jeszcze więcej można wymagać od krótkiego filmiku promocyjnego???... każdy powód dobry do narzekania, co?
 
Ręce opadają - szczególnie, że moja wypowiedź nie była adresowana w złośliwym tonie - ale jak widać osobom robiącym zdjęcia własnego taboru można zarzucać różne rzeczy a na normalną uwagę rzucacie się jak szczerbaty na suchary :) P.s. Producenci zarabiają na swoich produktach i promocja modelu nie jest aktem łaski...
 

Jacek765

Znany użytkownik
Przy okazji pojawienia się modeli tych cystern chciałbym zapytać czy w "epoce IV" istniał obowiązek stosowania wagonów ochronnych? Jeśli tak, to w którym roku go wprowadzono i jak brzmiały przepisy? Czy możliwe było zastosowanie dwóch wagonów dwuosiowych zamiast jednego czteroosiowego? Czy zachowały się może zdjęcia takich zestawień z epoki?

Z góry dziękuję.
Taki obowiązek jak najbardziej istniał w epoce IV i na początku epoki V. Odnośnie definicji wagonu ochronnego to taka zasadniczo wtedy nie istniała jednak w domyśle jako wagon ochronny stosowano wagony 2 osiowe. Dopiero w Instrukcji z roku 1998-go zmieniono te zasady i jako wagon ochronny zdefiniowano jeden wagon 2 osiowy a wagon 4 osiowy mógł być uznany jako 2 wagony ochronne. Zmiana do instrukcji z Listopada 1999 przyniosła radykalne zmiany w tej kwestii i jako wagon ochronny należało rozumieć 1 wagon 4 lub więcej osiowy lub 2 wagony 2 osiowe.
Odnośnie tych zasad zapraszam do tego wątku, który mam nadzieję że się rozwinie; http://forum.modelarstwo.info/threads/realistyczne-zestawianie-pociągów-towarowych.42879/
 
Zadałem w tym wątku pytanie odnośnie dat rewizji kolejnych dwóch modeli cystern, na które odpowiedzi się nie doczekałem, a które administrator wyciął - (nie wiem dlaczego, bo po nikim tu nie jechałem, ani tym bardziej nie było ono nie na temat).

Odpowiem więc sobie sam, a może i innym się przyda ;)

Tak więc mamy następujące dwa modele:

1) 406Ra, seria: .Uahs (RRych),
stacja Płock Trzepowo D.O.K.P. Warszawa,
Data rewizji: 29.3.72,
Nr boczny: 31 51 007 3 984-8
Nr katalogowy: 12042011

2) 406Rb, seria: .Uahs (RRych)
stacja Brzeg Dolny D.O.K.P. Wrocław
Data rewizji: 28.7.75,
Nr boczny: 31 51 007 8 432-3
Nr katalogowy: 11042022
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki