• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Chodzi przede wszystkim o podział między 1 i 2 klasą. W tych wagonach była to linia pionowa, bez żółtej kreski. Nie było też "trumienki". Zdjęcie oryginału jest na poprzedniej stronie.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Chodzi przede wszystkim o podział między 1 i 2 klasą. W tych wagonach była to linia pionowa, bez żółtej kreski. Nie było też "trumienki". Zdjęcie oryginału jest na poprzedniej stronie.
Chciałbym się mylić, ale kolega Robo nigdzie nie napisał że w pokazanym na poprzedniej stronie wypuście "wrocławskim" będzie zmieniał np "trumienke" badz pas (napisał że w przyszłych wersjach będzie inaczej to rozwiązane). Stąd też pytanie do kolegi @avecez, bo trudno mi sobie wyobrazić że najpierw jest pokazywany publicznie prototyp ze znaczącymi różnicami (z tego co koleezy mowili błędami) w malaturze i oznakowaniu a później wypuszczać "poprawione" modele.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Nieporozumienie wynika ze słów kolegi avecez o "prototypach" i wersji "docelowej". Robo wykonuje te modele w krótkich seriach przez przemalowanie niesprzedanych wagonów, więc trudno tu używać takich określeń. W kolejnych egzemplarzach malowanie i oznakowanie ma już być prawidłowe. Też nie przypuszczam, żeby w już wykonanych modelach było to zmieniane, ale może?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Robo przemalowywuje i wykonuje ... ale na V epokę z trumną . Czy oznaczenia są wykonane tampondrukiem ?
Ale na poprawną IV epokę ta wersja wagonu się nie nadaje ... ?
Czy ktoś ma stosowną jaźń wiedzy w tym temacie : epoka IV 111A/112A ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Nowość od ROBO:
- opis: model wagonu typu 112Af, seria ABd, nr 5051 19-10109-3, Stacja Katowice, cecha PKP w tzw. "trumience"
Coś mi tu nie pasuje, to co wytłuściłem niezbyt ze sobą koresponduje.
112Af, to wagon 1 klasy, a nie łamaniec. Zresztą powinien mieć podwiniętą krawędź pudła. Wątpię równiez, aby wówczas wagony 1 klasy byly przerabiane na wagony 1/2 klasy [seria AB(x)]. Szczególnie z tym żółtym pseudoopadającym paskiem. Numer (trzecia grupa cyfr) również wskazuje na klasyczy wagon pierwszej klasy. Czyżby fikcja...?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Dokładnie też chciałem o tym napisać. Wagony AB ze skosnym żółtym pasem zostały przebudowane z wagonów 1 klasy 112Af teraz pomijając niezgodność uzytego modelu jako bazy to pozostaje kwestia numeru bo w trzeciej grupie cyfr dla wagou 1 i 2 klasy z 9 przedziałami obowiązuje liczba 39 a nie 19. Teraz kwestia czy numer na modelu to fikcja czy na jakimś zdjęciu wagon po przebudowie jakimś cudem nadal nosi w numerze liczbę oznaczajaca wagon 1 klasy z 9 ma przedziałami.
A będąc wczoraj na giełdzie mogę potwierdzić że były sprzedawane wagony 1 i 2 klasy od Robo ze skośnym żółtym pasem. Ocene wartości takiego modelu pozostawiam każdemu do osobistego przemyślenia.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
A czy ukośny żółty pas nie pojawił się na wagonach dla PR-ów w ramach dofinansowania SPOT, a więc około 2002-04 roku? A pas żółty nie był przypadkiem u góry jak schodził w dół prowadzony łukiem?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Zgadza się, bo ten pierwszy jest SPOT-owski i jak pamiętam to propozycję do PR wysłał FPS i były to wagony z nawiewnym ogrzewaniem i przerabianymi oknami z łukowymi narożnikami i żółtym pasem wysokości 60 mm zamiast 100, bo ze względu na wysokość okien normalny pas wchodził na dach (i tak miały wagony 1 klasy), a ten drugi to standard i chyba ogrzewanie piecykowe.
Wracając do SPOT-ów to okna były wyższe (adoptowane z wagonów 140A i 141A) i osadzone na kanale nawiewnym stąd niższy pas nadokienny pod dachem i problem z pasem żółtym o wysokości wg UIC 100 mm.
 

Podobne wątki