• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 111A/112A

KoVaL

Znany użytkownik
#81
Wiedziałem o zbliżającej się premierze ,jednak obstawiałem raczej na towarowy ,a tu taka niespodzianka . Gratuluje udanej premiery ,wagon zapowiada się super ,mam nadzieje ,że niebawem pojawią się różne wersje i odmiany tej popularnej rodziny wagonów.
Wspierajmy nasz biznes ,bo inne f-my niestety nie spieszą się z produkowaniem naszego taboru....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#82
O pozostawienie na później różnych egzotycznych malowań typu ICCCC czy jakieś bzdety typu Interregio.....rynek nie wchłonie raczej kilkuset sztuk wagonu w "egzotycznej" jednostkowej malaturze.
O ile zgodzę się co do "egzotycznych" malowań, jak np. energetyka czy salonki, o tyle nie bardzo rozumiem, dlaczego akurat kremowo-zielone i kremowo czerwone miałyby być bardziej popularne od IC. Ja sam też czekam przede wszystkim na IV epokę w typowym, oliwkowym malowaniu (ale żadne "wszelkie odcienie ciemnej zieleni, oliwki, khaki i rdzawego"), ale bardzo mi się podoba współczesne malowanie IC i pewnie kilka takich wagonów też kupię. Natomiast zupełnie mnie nie interesują wagony w przejściowym, eksperymentalnym moim zdaniem (do czasu, kiedy wykształciła się spójna koncepcja barw) malowaniu z przełomu lat 1980-tych i 90-tych, czy też np. "papugi". Tak więc jest to indywidualna sprawa i byłbym ostrożny w takim generalizowaniu.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#84
Widzę, że mój wpis poszedł na bocznicę, więc zaznaczam, że nie trzeba mnie prosić i panuję nad emocjami.
Piszę, jeszcze raz. Jakość tampodruku opisów nie jest na wysokim poziomie i dużo się nie różni od tych na ryflakach.:( Czy w seryjnej produkcji wykwalifikowany, chiński personel zrobi to jakościowo lepiej?
 

robo

Znany użytkownik
#85
Wystarczy popatrzeć na model EU07 od Shlesienmodelle. Jest dopracowany w każdym szczególe i tak samo będą wyglądały wagony z rodziny Yków. Będą tak samo dopracowane i z nowatorskimi rozwiązaniami. W końcu to nasz najpopularniejszy wagon.
 

Arcyk

Aktywny użytkownik
#86
Wagony pięknie się prezentują. Już nie mogę się doczekać informacji o planowanych przydziałach itp. :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Dabas

Aktywny użytkownik
#89
Za "Fejkbookiem" ROBO:
Na początku wagony pojawią się w 3 różnych malowaniach z epoki v oraz VI

malowanie TLK przydział :
Warszawa Szczęśliwce, wagon 1 klasy,
Kraków, wagon 2 klasy

malowanie PKP InterCity:
Przemyśl, wagon 2 klasy,
Szczecin, wagon 1klasy,

malowanie kremowo czerwone:
Szczecin, wagon 1 klasy,
Przemyśl, wagon 1 klasy
Tak wiec może się okazać że IV epokowa oliwka pierwiej od Herrisa będzie...
 
#90
Mam kilka pytań, czy w sklepie loko model też będą dostępne te modele, jak tak to kiedy? W jakich pociągach jeździły dwójki z żółtym pasem? Być może pojawiły się już te pytania, ale ten temat ma ponad roku 100 wpisów i przeglądanie ich wszystkich dużo czasu by mi zajęło.
 
OP
OP
Michał_P

Michał_P

Znany użytkownik
#91
Wagony są piękne, malowanie tez nie jest brzydkie ale kryteria oceny przewoźnika kolejowego rządzą się podobnymi prawami, co np. banku czy dostawcy usług telekomunikacyjnych. To, że jakiś podmiot świadczy usługi na rynku przewozów kolejowych nie oznacza, że stosunek do niego musi być automatycznie pozytywny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#92
To prawda, ale tu dyskutujemy o modelach, więc proponuję nie rozwijać tematu jakości spółek, ich prestiżu itp w tym wątku. Czy naprawdę przy każdej okazji musimy z siebie wylewać tyle żółci, złośliwości, pogardy i lekceważenia? I mam tu na myśli wielu uczestników dyskusji na forum...
 

Dabas

Aktywny użytkownik
#93
Nikt tu nie twierdzi że PKP IC jest wspaniałe, a jedynie są chętni na modele w ich barwach. Nie widzę powodu by bojkotować modele wagonów bo w 1:1 ich przewoźnik jest... "prestiżowy"...
 

Pantograf

Znany użytkownik
#94
To ja może zapytam o to co spostrzegłem na którejś z fotek prototypów. Na wagonie 2 klasy zauważyłem żółty pas nad oknami. Koledzy z Chin coś pomylili? Do "dwójki" chyba bardziej pasuje zielony pas. :)
Robert - gratulacje.
Pozdrawiam.


Ostatnio z kibicami z Poznania do Warszawy było parę takich "rodzynkowych" wagonów :) Procz tego były tez 4szt 1/2kl (starsze i nowsze malowanie). W sumie ciekawy skład jak na 14 pudelek :)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#95
Mam kilka pytań, czy w sklepie loko model też będą dostępne te modele, jak tak to kiedy? W jakich pociągach jeździły dwójki z żółtym pasem? Być może pojawiły się już te pytania, ale ten temat ma ponad roku 100 wpisów i przeglądanie ich wszystkich dużo czasu by mi zajęło.
To są zdegradowane jedynki, więc i malowanie pudła i górny pasek odpowiadają standardowi wagonu 1 klasy. Takich wagonów może nie jest zbyt wiele, ale jednak zdarzają się co jakiś czas.

Robo - Gratulacje i wielkie ukłony za wspaniały prototyp! Model seryjny na pewno będzie fantastyczny :)

Nie chcę mącić wspaniałego nastroju euforii Forumowiczów, ale chciałbym zwrócić uwagę na moim zdaniem delikatne błędy prototypu, zauważone przeze mnie na zdjęciach - a nuż uda się to jeszcze poprawić:
- w oknach w przedsionkach nie powinno być klamek, bo one się nie otwierają;
- wał napędowy prądnicy wydaje się trochę za gruby (myślę że powinien być minimalnie cieńszy od belki tłumika wężykowania biegnącej powyżej);
- minimalnie, ale jednak za duże osady klocków hamulcowych;
- zbyt gładki dach - brak widocznych linii łączenia arkuszy blach;
- lekko za mało wystające zderzaki - ale to już któryś z kolegów zgłosił wcześniej.
I to wszystko moim zdaniem. Model wydaje się być perfekcyjny jeśli chodzi o wygląd i proporcje pozostałych elementów. Tak trzymać!
 

Miko

Użytkownik
#96
W jakich pociągach jeździły dwójki z żółtym pasem?
To są zdegradowane jedynki, więc i malowanie pudła i górny pasek odpowiadają standardowi wagonu 1 klasy. Takich wagonów może nie jest zbyt wiele, ale jednak zdarzają się co jakiś czas.
To że są zdeklasowane nie rzuca się w oczy, bo wagony są zdeklasowane za pomocą estetycznych naklejek zamiast kartek papieru przyklejonych taśmą do szyby. Teoretycznie to chyba w każdym TLK może się trafić taki wagon w zastępstie za normalny wagon klasy 2.
Najczęściej jednak pojawiają się w różnych pociągach dodatkowych np. kolonijnych:
ale zwykłe pociągi TLK też można było spotkać zestawione w całości z takich wagonów:
Akurat na filmach są wagony innego typu, ale takie jak modele Robo też na pewno można spotkać. Więc z tych "jedynek" można całkiem realne składy zestawić ;)
 
Ostatnio edytowane:

Pantograf

Znany użytkownik
#97
"De-klasy" można wszędzie spotkać. Nie ma co sie sugerować zdjęciami czy innym materiałem. Jest zapotrzebowanie a są braki taborowe to dawają co jest. Prócz takich klas mozna spotkac nawet takie wyjątki :D

 

Bodek

Aktywny użytkownik
#98
I jeszcze jedna prośba / sugestia do Robo.
Chciałbym zwrócić uwagę na pudełka modeli Waszej Firmy. Są one bardzo dobre z punktu widzenia ochrony modelu przed uszkodzeniem, ale mają też jedną zasadniczą wadę - są przeogromne.
Posiadam kilka modeli ryflaków i siłą rzeczy kilka pudełek od tych wagonów. Niestety zajmują mi one niemal pół szafy, podczas gdy standardowe pudełka Roco/Acme/Tillig są o 1/3 mniejsze i mają podobne do siebie wymiary, dzięki czemu ich przechowywanie nie nastręcza mi trudności.
Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkim to przeszkadza, ale dla mnie jest to problem. Dlatego apeluję do Robo o pudełka w wielkości zbliżonej do pudełek Roco czy Acme. Dzieki temu więcej modeli mi się zmieści, w efekcie będę mógł ich kupić więcej :D
 

Podobne wątki