• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 111A/112A

robo

Znany użytkownik
Kolejny wagon który powstaje jako limitowana wersja.
Zostało zmodyfikowane podwozie, uzupełnione o dodatkową skrzynię oraz wymienione siedzenia na odpowiednie dla każdej z klas. Oznaczenia na kalkach; stacja Wrocław Główny data rewizji 11,08,97. Wszystkich chętnych zapraszam do wiadomości prywatnych.
 

Załączniki

Piotr M.

Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej
Zespół forum
ROBO, a nie możesz robić fabrycznych małych serii wagonów? Przecież szły by jak ciepłe bułeczki. Jak lokomotywy od SM. Weź za wzór PMR i Albert Model. To jest strategia dla Ciebie.
@DieselPower, a nie możesz robić fabrycznych małych serii wagonów? Przecież szły by jak ciepłe bułeczki. Jak lokomotywy od SM. Weź za wzór PMR i Albert Model. To jest strategia dla jednego z najmądrzejszych na tym forum, wybitnego znawcy rynku, technologii produkcji modeli oraz znajomości wszystkich zakulisowych spraw małych i dużych producentów.

:D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
O szkoda. Mnie takie przeróbki taboru który nie zszedł nie interesują. Mimo że to Wrocław :cry:.
A co to za różnica? Czy coś w tym modelu jest nie tak? A jeżeli kolega DieselPower uważa, że jest, to proszę powiedzieć, co jest źle? Jeżeli model jest dobrze zrobiony, to ja nie widzę problemu.
 
@DieselPower, a nie możesz robić fabrycznych małych serii wagonów? Przecież szły by jak ciepłe bułeczki. Jak lokomotywy od SM. Weź za wzór PMR i Albert Model. To jest strategia dla jednego z najmądrzejszych na tym forum, wybitnego znawcy rynku, technologii produkcji modeli oraz znajomości wszystkich zakulisowych spraw małych i dużych producentów.

:D
Jesteś jedynym moderatorem na tym forum którego wpisy nie trącą wartościowymi informacjami i treściami. Co Ty byś beze mnie zrobił :ROFL::ROFL::ROFL:
 

ALA

Aktywny użytkownik
Chciałbym zapytać czy pierwowzór modelu w okresie, gdy posiadał cechę PKP w tzw. "trumience" miał naniesioną tak "starą" datę ostatniej naprawy okresowej (około 4 lata przed "złożeniem PKP do trumny") ...?
... i siedem lat przed powstaniem pierwszych wagonów dzielonych w malowaniu z ukośnie schodzącą żółtą linią!
Mam spore wątpliwości, co do poprawności malowania i oznakowania zaprezentowanych tu przez Robo zielono-czerwono-kremowych wagonów. Nie chciałbym krytykować, nie wiedząc na podstawie jakich materiałów te modele powstają, więc mam prośbę do Robo, o zaprezentowanie tutaj zdjęcia/zdjęć oryginału, wówczas będzie możliwa weryfikacja.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Oliwkowe 104Af wyglądają świetnie, natomiast pozostałe dwie, czerwono-zielono-kremowe propozycje to chyba pomyłka albo żart pana Roberta (mam nadzieję).
Po pierwsze - jeśli model ma odpowiadać wagonom 1/2 klasy typu 112At z epoki V/VI (skośny żółty pas oddzielający część 1 klasy od części 2 klasy), to bezwzględnie musi posiadać:
- ryflowany dach;
- ogrzewanie nawiewne (kratka pod oknami i zabudowa urządzeń na podwoziu);
- duże okna z zaokrąglonymi narożnikami.
Dlaczego? Ano dlatego, że wagony typu 112At są de facto wagonami typu 112Am (głównie) i 112Ar przebudowanymi w ramach NG w 2005 roku na wagony 1/2 klasy. A jak wygląda typ 112Am można zobaczyć w pierwszym lepszym pociągu TLK.

Po drugie - jeśli mówimy o modelu wagonu typu 104Af, to model wydaje się być poprawnie zrobiony, natomiast nie pasuje do niego oznaczenie z logo PKP w trumience. Wagony typu 104Af dość niespodziewanie i bez rozgłosu zostały wycofane przez PKP na przełomie XX i XXI wieku, więc raczej nie doczekały takich oznaczeń, gdyż te pojawiły się na taborze około 2001-2002 roku. Należy także pamiętać, że wagony 104Af posiadały tylko 2 stopnie w drzwiach wejściowych, co doskonale widać choćby na linkowanym już tutaj zdjęciu Dawida Frątczaka:
104Af 50 51 39-00 000-2 AB st. Zagórz; Jasło 10-2001 D. Frątczak.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
[...] natomiast pozostałe dwie, czerwono-zielono-kremowe propozycje to chyba pomyłka albo żart pana Roberta (mam nadzieję). [...]
Pomieszanie z poplątaniem, czyli fikcja. Coś jak Y w malowaniu Kolei Mazowieckich.
W zasadzie razem z przedpiścami (@ALA, @Remaj12) wszyskie główne grzechy tego "modelu" wymieniłeś, jeszcze ewentualnie dodałbym kwestię okien w toalecie i przedsionku (w 112At).
Ogólnie ani to 112At (totalnie), ani 104Af - chociaż tu aż tak dużo nie brakuje do kompromisu (korekta malowania i oznakowania).

Odnośnie 112At jeszcze - modernizowane były w latach 2003-2004, kilka wagonów ma datę wyjścia z NG w ostatnich dniach grudnia 2003 r.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Chciałbym zapytać czy pierwowzór modelu w okresie, gdy posiadał cechę PKP w tzw. "trumience" miał naniesioną tak "starą" datę ostatniej naprawy okresowej (około 4 lata przed "złożeniem PKP do trumny") czy to pomyłka?
Nie wiem na czym wzorował się Robo, ale wagon restauracyjny wyprodukowany przez Sachsenmodelle w malowaniu tzw. "Papuga" również posiada oznaczenie PKP w tzw. "trumience" oraz data rewizji na modelu to rok 97. I wielu z nas ten wagon w kolekcji posiada, pytanie czy taki faktycznie istniał czy to błąd producenta
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Nie wiem na czym wzorował się Robo, ale wagon restauracyjny wyprodukowany przez Sachsenmodelle w malowaniu tzw. "Papuga" również posiada oznaczenie PKP w tzw. "trumience" oraz data rewizji na modelu to rok 97. I wielu z nas ten wagon w kolekcji posiada, pytanie czy taki faktycznie istniał czy to błąd producenta
Nie wiem jak było w przypadku wagonu restauracyjnego, ale tzw. ''trumienka'' pojawiła się pierwszy raz właśnie na "Papugach" jeszcze w 1995 roku. Natomiast oficjalnie "zaczęła obowiązywać" dla całego taboru PKP dopiero od 2001 roku, stąd moje pytanie. Nie spotkałem się do tej pory z przypadkami występowania "trumienki" na innych wagonach przed 2001 rokiem, dlatego wzbudziło to we mnie wątpliwości. Jak pokazała dyskusja powyżej to nie jedyny problem dotyczący modeli "łamańców". Nie mniej czekamy na jakąś odpowiedź ze strony producenta, gdyż bez powodu chyba nie oznakowano tych modeli w ten sposób. Może jest coś o czym nie wiemy?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Dokładnie tak. Jeśli chodzi o wagony, to trumienki pojawiły się najpierw jedynie na papugach, a dopiero po kilku latach na pozostałych wagonach.
Warto jednak zauważyć, że pierwsze próby zastosowania trumienki w logo PKP miały miejsce dużo wcześniej. Osobiście logo PKP w trumience pierwszy raz w życiu zobaczyłem na jakichś wydawnictwach reklamowych PKP z początku lat 80. (skrócony rozkład jazdy pociągów - odjazdy i przyjazdy dla największych stacji w Trójmieście). A na taborze, na początku lat 90 - na czołach czerwono kremowych EN57 i EN71 obsługujących ówczesne pociągi InterRegio w relacji Gdynia - Elbląg i Gdynia - Słupsk.

Wracając do tematu wątku, modele wagonów typu 112Ag Robo to świetna baza do produkcji modeli wagonów typu 104Af. Wagony konstrukcyjnie różniły się bardzo nieznacznie, więc w zasadzie nie są potrzebne żadne przeróbki pudeł dotychczasowych modeli.
Różnice występują oczywiście we wnętrzu (Robert już je zmodyfikował w pokazanych modelach wagonów 1/2 klasy) oraz w malaturze.
Wagony typu 104Af zakończyły swój żywot na polskich torach około 2000 roku, czyli po około 22 latach eksploatacji, w związku z czym występowały jedynie na przestrzeni dwóch epok modelarskich, tj. IV i V i w dwóch (zasadniczo) wersjach malowania, tj. oliwkowej (z szarym lub oliwkowym dachem) oraz czerwono-zielonej z kremowym pasem podokiennym i szarym dachem. W tym drugim malowaniu linia podziału części zielonej i czerwonej przebiegała pionowo, a żółty pas nad oknami 1 klasy urywał się na tej linii nie zmieniając kierunku.
Inaczej było w wagonach 1/2 klasy typu 112At powstałych w latach 2003-2004 (Kris - dzięki za sprostowanie) w wyniku przebudowy jedynek typów 112Am i 112Ar. Tam żółty pas schodził skośnie do dołu pudła, stanowiąc jednocześnie ukośną linię podziału części czerwonej i zielonej wagonu. Te wagony jednak konstrukcyjnie różnią się od typu 112Ag na tyle mocno (co w dużym skrócie opisałem kilka postów wyżej), że model tego wagonu nie powinien być brany pod uwagę jako baza do przeróbki polegającej głównie na przemalowaniu pudła.
 
Ostatnio edytowane:

robo

Znany użytkownik
Co do modeli 1/2 klasy , które zrobiłem i jest nad nimi taka dyskusja, to robiąc "łamańca" miałem w zamierzeniu zrobić model ,który odpowiada przede wszystkim linią nadwozia oraz wnętrzem, które jest tak istotne w tym modelu, a konkurencja tego nie zrobi.
W kolejnych seriach, będą też wagony bez tzw. "trumienki" jak i w malowaniu bez skośnego żółtego pasu.

Ponieważ dostajemy bardzo dużo wiadomości w sprawie wagonów 1/2kl. to stworzyliśmy listę zapisową na kolejne modele.
1. Jesteś zainteresowany-wysyłasz wiadomość: ile sztuk jakiego typu wagonu potrzebujesz
2. Zapisujemy Cię na listę (bez wpłaty)
3. Gdy pojawi się wagon dla Ciebie wysyłamy wiadomość, że jest gotowy i czy nadal jesteś zainteresowany?
 

Podobne wątki