• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 111A/112A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#62
Wiem, że to tylko prototypy, dlatego mam nadzieję, że to, o czym pisałem, też jeszcze da się poprawić. Nie wiem, czy trzeba byłoby trochę wysunąć zderzaki, czy cofnąć gniazdo sprzęgu, ale myślę, że warto spróbować.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#63
Że ja się zapytam, bo wagony pierwsza klasa, ale gdzie zdjęcie składu z prototypową siódemką SM? Było zrobić!
 

voytecki

Aktywny użytkownik
#64
Jeżeli by tak było, to w moich oczach dyskwalifikuje to model. Ale prawdę mówiąc, wątpię, by Heris strzelił takiego byka, robią przecież pełnowymiarowe wagony o długości 26,40 m, więc niby dlaczego mieliby skracać naszego Y-ka? Skąd ta informacja, czyżby kolega voytecki mierzył?

A 280,6 to o jeden milimetr za mało, 24 500 : 87 = 281,6 mm :p
Nie mierzyłem, a informacja ze strony www jakiegoś sklepu/serwisu, niestety nie pamiętam którego, ale taka długość była podana.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#65
Myślę, że ta informacja jest mało wiarygodna. Miałem ten model w ręce i nie sprawiał wrażenia skróconego, ale oczywiście nie przyszło mi nawet do głowy, żeby go mierzyć. Po Herisie, cokolwiek by o tej firmie powiedzieć, raczej bym się czego takiego nie spodziewał.
 

robo

Znany użytkownik
#66
Odnośnie zderzaków to już to napisałem do konstruktora, zobaczymy co da się zrobić.
Prototypowa EU07 w malowaniu PKP IC jeszcze nie dotarła , dlatego nie wstawiłem zdjęć. Mam nadzieje, że jutro się pojawi...

Wracam teraz do budowy:
pociągu DART w skali 1:32
węglarki 408W (skala 1:87)
prototypowego wagonu do przewozu rozjazdów KDP w skali 1:87
oraz wieżowca skytower, który pomagam budować synowi (jutro ma termin oddania)

Lada dzień pojawią się też zdjęcia modelu prototypowego tramwaju PESY w skali 1:32.
 
Ostatnio edytowane:

voytecki

Aktywny użytkownik
#67
Myślę, że ta informacja jest mało wiarygodna. Miałem ten model w ręce i nie sprawiał wrażenia skróconego, ale oczywiście nie przyszło mi nawet do głowy, żeby go mierzyć. Po Herisie, cokolwiek by o tej firmie powiedzieć, raczej bym się czego takiego nie spodziewał.
Też tak sądzę, w końcu marka Heris, bynajmniej w detalach, zobowiązuje. Być może ktoś mało kompetentny umieszczał specyfikację na stronie.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#68
Odnośnie zderzaków to już to napisałem zobaczymy co da się zrobić.
Prototypowa EU07 w malowaniu PKP IC jeszcze nie doszła dlatego nie ma zdjęć.
Mam nadzieje, że jutro się pojawi.
Wracam teraz do budowy:
pociągu DART w skali 1:32
węglarki 408W (skala 1:87)
prototypowego wagonu do przewozu rozjazdów KDP w skali 1:87
oraz wieżowca skytower, który pomagam budować synowi (jutro ma termin oddania)

Lada dzień pojawią się też zdjęcia modelu prototypowego tramwaju PESY w skali 1:32.
Eeeee... widzę że będzie grubo jeśli chodzi o wagony :) Tak trzymać! A jeszcze by się pesowski Elf przydał w H0, no i link od pesy w tejże skali, zanim się wezmą niemieckie firmy za to ;)
 

voytecki

Aktywny użytkownik
#69
ROBO gratulacje za pomysł i wykonanie (no i za skuteczne utrzymywanie wszystkiego w tajemnicy :)). Wagony robią MEGA wrażenie!!!
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#71
Chciałbym wygłosić odezwę: Proszę Kolegę Robo o wklejenie chociaż jednego oficjalnego zdjęcia do tutejszego forum - nie ma gdzie przystawiać serc.
No...
Do diaska ! :)
PS Czy nieprzezierne ścianki działowe (te między korytarzem a przedziałem), to przygotowanie pod zasłonki, czy tylko tymczasowe rozwiązanie?
 
Ostatnio edytowane:

Gor717

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#73
To ja może zapytam o to co spostrzegłem na którejś z fotek prototypów. Na wagonie 2 klasy zauważyłem żółty pas nad oknami. Koledzy z Chin coś pomylili? Do "dwójki" chyba bardziej pasuje zielony pas. :)
Robert - gratulacje.
Pozdrawiam.
 

jafrap

Znany użytkownik
#78
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
#80
Szanowny Panie kolego ROBO... Chapeau bas, czyli kłaniam się nisko i czapeczkę zdejmuję. Heris może iść gdzie pieprz rośnie! Ilość detali i zaskakująca skalowość wagonu (nie tylko wymiary główne) ale proporcjonalność detali takich jak klamki, poręcze, nieprzeskalowane detale wózka, rzucają na kolana. Wróżę gigantyczny sukces. Od razu radzę walić więcej niż znane z PIKO po 500 sztuk, bo sceny będą dantejskie o najpopularniejsze malowania, a zyski wezmą sprzedający a nie pan. A wystarczy moim zdaniem skalkulować po 199 za wagon i będzie szło jak świeże bułki rano w sklepie.
No i prośba którą już tu część osób podnosiła przy ryflakach. O pozostawienie na później różnych egzotycznych malowań typu ICCCC czy jakieś bzdety typu Interregio. Ludzie najbardziej (w tym ja) oczekują malowań wagonów z epoki IV (wszelkie odcienie ciemnej zieleni, oliwki, khaki i rdzawego), oraz z epoki piątej (typowe malowanie zielonokremowe, i czerwonokremowe). Na spółeczkowe wybryki malarzy przyjdzie czas potem. Może nawet pod takich klientów warto pomyśleć o sprzedawaniu "kitów", lub wagonów niepomalowanych do samodzielnego zabarwienia? Są tu zdolni modelarze którzy ujawnią nam ciekawe schematy malowania (np pkp energetyka czy jakiejś salonki), a rynek nie wchłonie raczej kilkuset sztuk wagonu w "egzotycznej" jednostkowej malaturze...

Życzę powodzenia, Herisy właśnie wybiłem sobie z głowy ;), i czekam jak wielu na oliwkowe wagony z epoki IV. Szacunek za włożony trud!
 

Podobne wątki