• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
Kolor napisów (np. cecha klasy czy też 'PKP' – i pozostałych) nie jest biały, ale wpada lekko w beż. To jest fajne, bo tak jakby już w „eksploatacji”…. przynajmniej takie mam odczucie.
To jest fajne, bo tak powinno być: napisy były wykonywane w kolorze kości słoniowej, nie śnieżnobiałe.
Fajnie wyglądają srebrne drabinki w przedziałach
Szkoda tylko, że znowu nieprawidłowo ustawione, oparte o łóżko, z nie na środku, oparte o półeczkę nad oknem.
widoczne pomieszczenie socjalne przy ostatnim oknie wagonu od strony przedziałów
Widać przedział służbowy konwojenta.
jedyny wagon z ‘najstarszą’ rewizją
A może być więcej wagonów z najstarszą rewizją? No, chyba, żeby kilka miało identyczną, najstarszą datę.
Nie bardzo też rozumiem logikę kolegi J1974H0 co do kwalifikacji wagonów do epoki IVb, IVb/c, lub IVc.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
To jeszcze poprosimy o real foto, nie wirtualne. ;)
Poprawione.
Nie bardzo też rozumiem logikę kolegi J1974H0 co do kwalifikacji wagonów do epoki IVb, IVb/c, lub IVc.
W przypadku 110Ac napisałem epoka IVb/IVc, gdyż często podaje się jako epokę IVb przedział 1974-1980, a IVc 1980-1989 (czyli rok 1980 jakby wspólny).
Zresztą podobnie opisało to Rivarossi na pierwszej Bipie z Gdyni (rev. 1980), gdzie na opakowaniu napisano epoka IVb/IVc.... Poszedłem tym tokiem rozumowania :niepewny:
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Szkoda tylko, że wszystkie fotki ruszone albo nieostre. Za wiele na nich nie widać. :(
Zgadzam się..... jednak nie mam aparatu (tylko to w telefonie) i wybór był jeden..... albo nic nie pisać, albo napisać i dać takie fotki z formułką "z góry przepraszam za jakość fotek". Wybrałem to drugie. A to, że dostaję oceny za negatywną jakość fotek.... trudno. Takie życie (ryzyko zawodowe :) ).
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Uwierzcie, mam tylko ten telefon, kombinowałem na różne sposoby..... robiłem po kilka razy zdjęcia.... ale ten wbudowany autofocus jest do d...y, a manualnej regulacji ostrości nie ma.... Na ewentualny drugi raz postaram się robić lepsze zdjęcia (mam nadzieję, że w końcu kupię lustrzankę). Zapewne nie bez znaczenia jest też światło. Dzień był "pod psem", słońca nie widać.

Na tą chwilę z wyczekiwaniem spoglądam na stronę Robo odnośnie drugiej edycji wagonu 110Ac z epoki IVc ze stacji Gdynia, z drugiej połowy lat 80-tych, (rewizja chyba 1987), który to model przedstawia ten sam typ wagonu, ale już po zmianie oznaczeń serii w 1985 r. Wagon ten przewidziany jest do wznowienia na koniec lipca 2020 bądź początek sierpnia 2020 (z tego co pisała forma Robo).
Pasowałby do np. Gdyńskiego Warsu typ Goerlitz77 (Tillig nr kat. 74818) seria WLABd rev. 31.03.87. Próbuję złożyć sobie taki składzik z lat 1986-1988.
Ciągnąć - jakby co - jest już czym (EU07-123), a podpiąć do składu można by też wagony z Łodzi Fabrycznej (PIKO) z rewizjami z roku 1988. Powstał by taki "wakacyjny" skład PIKO-Robo-Tilligowy :)
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Mój skład dojechał i postanowiłem, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami "na szybko". Za jakość fotek z góry przepraszam.

Pozytywne wrażenie robi też strona wnętrza od korytarza. Widać czerwone koło hamulca przy jednym z przedsionków, oraz ....
Akurat tym nie ma co się podniecać, a wypadałoby raczej przemilczeć. Kilka stron temu pisałem już, że tych kół (pokręteł) hamulca postojowego w bocznych ścianach przedsionków w ogóle nie powinno być w wagonach z epoki III, IV aż do początków V, bo fabrycznie do czasu pierwszych napraw głównych koła te zamontowane były na ścianach czołowych przedsionka, tuż obok wejścia do toalety.
W miejscach, w których widać te pokrętła, były w tym czasie drzwi wejściowe do łazienek, które zlikwidowano własnie podczas napraw głównych.

Szkoda że merytoryczne wpisy nie są w ogóle zauważalne w zalewie jałowych dyskusji o tym kto ma dłuższego, albo bardziej wykrzywionego, itp. (Sorry!)
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Czy piktogramy dla palących/dla niepalących w waszych egzemplarzach są umieszczone odwrotnie z jednej strony wagonu? :D
(w sensie, że na jednym końcu wagonu przy wejściu od peronu jest dla palących, a przy wejściu „od torów” dla niepalących - i odwrotnie z drugiego końca wagonu)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Szkoda że merytoryczne wpisy nie są w ogóle zauważalne w zalewie jałowych dyskusji o tym kto ma dłuższego, albo bardziej wykrzywionego, itp. (Sorry!)
Myślę, że wpisy kolegi @Bodek widać, bo one są. Ja akurat przyznaję, że nie doczytałem. Uwaga o kołach hamulca cenna i słuszna, ale złośliwość z nawiązaniem do przyrodzenia zupełnie zbędna.
Podzieliłem się tylko własnymi spostrzeżeniami (co zaznaczyłem) podjarany faktem, że wagony już mam u siebie. Widzę jednak, że z punktu widzenia kolegi, chyba lepiej nic nie pisać, bo jak nadmieniłem - były to moje amatorskie spostrzeżenia, a faktem jest, że nie każdy zna niuanse oryginałów na TIP TOP i nie każdy czyta forum jota w jotę aby wychwycić wszystkie wpisy o tym, czy innym wagonie. Ciężko więc wyłapać wszelkie nieścisłości pojawiające się we własnych spostrzeżeniach ze stanem faktycznym wynikającym z poprzednich opisów 'eksperckich'. Napisałem więc asekuracyjnie, że nie wiem czy jest prawidłowe, że koła tego hamulca nie ma w 110Ac w miejscu gdzie jest ono w pozostałych modelach... Wszelkie sprostowania są oczywiście potrzebne. Ale po co te złośliwości o jałowych dyskusjach?
Szczerze, to po takim tekście odechciewa się dzielić własnymi spostrzeżeniami na przyszłość..... bo jak widać oczekiwanie niektórych jest takie, że trzeba być ekspertem by coś napisać, a przynajmniej wyłapać wszelkie informacje poprzedzające, które były zamieszczone na forum - by nie popełnić jakiejś technicznej gafy .... a ja przyznaję, że ekspertem nie jestem (to po co się narażać na ataki potem?).
Miłego dnia.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Myślę, że wpisy kolegi @Bodek widać, bo one są. Ja akurat przyznaję, że nie doczytałem. Uwaga o kołach hamulca cenna i słuszna, ale złośliwość z nawiązaniem do przyrodzenia zupełnie zbędna.
Podzieliłem się tylko własnymi spostrzeżeniami (co zaznaczyłem) podjarany faktem, że wagony już mam u siebie. Widzę jednak, że z punktu widzenia kolegi, chyba lepiej nic nie pisać, bo jak nadmieniłem - były to moje amatorskie spostrzeżenia, a faktem jest, że nie każdy zna niuanse oryginałów na TIP TOP i nie każdy czyta forum jota w jotę aby wychwycić wszystkie wpisy o tym, czy innym wagonie. Ciężko więc wyłapać wszelkie nieścisłości pojawiające się we własnych spostrzeżeniach ze stanem faktycznym wynikającym z poprzednich opisów 'eksperckich'. Napisałem więc asekuracyjnie, że nie wiem czy jest prawidłowe, że koła tego hamulca nie ma w 110Ac w miejscu gdzie jest ono w pozostałych modelach... Wszelkie sprostowania są oczywiście potrzebne. Ale po co te złośliwości o jałowych dyskusjach?
Szczerze, to po takim tekście odechciewa się dzielić własnymi spostrzeżeniami na przyszłość..... bo jak widać oczekiwanie niektórych jest takie, że trzeba być ekspertem by coś napisać, a przynajmniej wyłapać wszelkie informacje poprzedzające, które były zamieszczone na forum - by nie popełnić jakiejś technicznej gafy .... a ja przyznaję, że ekspertem nie jestem (to po co się narażać na ataki potem?).
Miłego dnia.
Ale moja, może nieco złośliwa uwaga nie dotyczyła Twojego opisu modeli, tylko jałowych dyskusji niektórych forumowiczów o wyższości jednych świąt nad drugimi. Twój wpis akurat uważam za bardzo ciekawy i akuratny do tematyki tego wątku. Sądzę, że niepotrzebnie odebrałeś to do siebie. Ubolewałem jedynie, że mój wpis zaginął w gąszczu tych dysput.
Do błędu ma prawo każdy amator (a niemi przecież w większości jesteśmy), do nieczytania także, ale przypuszczam, że gdyby większość użytkowników pisała na temat, wpisów byłoby znacznie mniej i nie przeoczyłbyś tego co napisałem kilka dni temu.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
A czy na ww zdjęciach napisy pod logiem PKP są we właściwych miejscach? Dolna seria jest przesunięta w prawo. Czy tak powinno być?
Czy coś w normach się zmieniło od 1970 roku? Czy model może znowu jakiej dziwnej rewizji, gdzie napis namalowano jakoś koślawo?
001-110A napisy.jpg

Zdjęcie z wagonu targowego. Tu akurat kuszetka.
 
Ostatnio edytowane:

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
Doprecyzowując nieco kwestię położenia kół hamulca ręcznego
Od początku produkcji typoszeregu wagonów 111A/112A w przedsionku znajdował się WC i umywalnia jednak w ramach zmian konstrukcyjnych w produkcji (a nie w naprawach) układ zmieniono likwidując umywalnię i tworząc duży WC.
Pierwszymi wagonami z takim układem były 111Aw/112Am o ile dobrze pamiętam czyli jest to pierwsza połowa lat 80-ych. W późniejszym okresie faktycznie przerabiano przedsionki na wersję bez łazienkową ale raczej na naprawie głównej połączonej z modernizacją. Do 1990 to takiej przeróbki nie widziałem ale że czegoś nie widziałem nie znaczy że nie było.
Tak czy inaczej 110A z takim układem przedsionka w tym okresie wygląda trochę dziwnie
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.695 58 9
Brak powoli słów na wszelikiej maści onanistów. Pochwalcie się Panie i Panowie modelarze, bo tak trzeba Was nazwać co tam ciekawego wymodelowaliście i na ile owe modele są zgodne z oryginałem. Czekam i doczekać się nie mogę na zdjęcie DOSKONAŁEGO MODELU wykonanego przez największych szczekaczy owego forum. Pewnie w 100% wszystko jest zgodne i brak przesunięć w nadruku, usterek, złych ramek, kół hamulcowych, itd itp.
Jak tylko premiera się zbliża to całe stado buczy jak te krowiszcza na wypasie tylko mleka nie ma.
Pewnie za jakiś czas będziecie się bobków na desce klozetowej doszukiwać, nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
Ogarnijcie się ludziska i zajmijcie się tym co Wam najlepiej wychodzi, i nie koniecznie modelarstwem. Bezpłodne klepanie w klawisze nie przynosi sukcesów.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
Jest prawda czasów i prawda modeli.
Być może powinien powstać wątek historyczny, gdzie można by przeczytać o kibelkach, popielniczkach, drabinkach, kolorach firanek itp. Taki wątek pozwoliłby systematyzować wiedzę i poszerzać zasób merytoryczny forum. Wątek taki umożliwiałby ambitniejszym modelarzom na dokonywanie lepszych konwersji a dla częśći młodszego pokolenia byłby bazą informacji o wagonach, których już na kolei zobaczyć nie można.

W ten sposób wątki dotyczące wydawanych modeli nie byłyby "dziedzicznie obciążone" wpisami merytorycznymi, które w określonym kontekście wyglądają czasem jak krytyka modelu, a nie informacja o pierwowzorze.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Może się komuś przyda takie info. W SM Rybnik ponownie dostępna 2 klasa z zielonym dachem. Jest też w sprzedaży kuszetka w malowaniu IC z wadą, nie pomalowana ramką jednego okna. Cena 230zł, bym nie miał to bym wziął :) . http://www.swiatmodeli.com/robo-m-51.html Poza tym są dostępne jeszcze w dużych ilościach 104Af na stronie Robo http://robo.eu.com/sklep/produkt/141/233030-wagon-osobowy-12kl-104Af-Szczecin Na allegro ktoś przedaje 2 klasę z szarym dachem ale widać jakies przebarwienia i plamy ma https://allegro.pl/oferta/wagon-osobowy-pkp-robo-222020-9426966406
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
A czy na ww zdjęciach napisy pod logiem PKP są we właściwych miejscach? Dolna seria jest przesunięta w prawo. Czy tak powinno być?
Czy coś w normach się zmieniło od 1970 roku? Czy model może znowu jakiej dziwnej rewizji, gdzie napis namalowano jakoś koślawo? Zobacz załącznik 740830
Zdjęcie z wagonu targowego. Tu akurat kuszetka.
Zdjęcie słabe, bo to jest wycinek ze zdjęcia wagonu. Takie były kiedyś odbitki i tyle się da wyciągnąć. Czyli nie widać symetrii napisów? A na modelach są, tak?
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 0
Czy piktogramy dla palących/dla niepalących w waszych egzemplarzach są umieszczone odwrotnie z jednej strony wagonu?
Sprawdziłem na zdjęciach firmowych, że faktycznie tak jest w przypadku kuszetki i wagonu z oliwkowym dachem, zaś wagon z szarym dachem jest w porządku. W przypadku kuszetki jest jeszcze pytanie: w której części znajdował się przedział służbowy - dla palących, czy dla niepalących? W sumie dla zwykłego wagonu też jest pytanie: stoimy przodem do części korytarzowej wagonu - część dla palących jest po lewej, czy po prawej? Odpowiedź w Rejonowych Rozkładach Jazdy Pociągów z lat 80., ale akurat nie mam pod ręką.

Zdjęcie słabe, bo to jest wycinek ze zdjęcia wagonu. Takie były kiedyś odbitki i tyle się da wyciągnąć. Czyli nie widać symetrii napisów? A na modelach są, tak?
Gdyby nie wagon 1./2. kl., to zgadywałbym, że z niewiadomych przyczyn Robo centruje oznaczenie serii względem zasadniczej (podkreślonej) części numeru inwentarzowego. Ale, tak jak mówię, wagon 1./2. kl. wyłamuje się nawet z tej zasady. Do poprawy w następnych wypustach...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
w której części znajdował się przedział służbowy - dla palących, czy dla niepalących? W sumie dla zwykłego wagonu też jest pytanie: stoimy przodem do części korytarzowej wagonu - część dla palących jest po lewej, czy po prawej?
We wszystkich wagonach (także tych starszego typu) przedziały dla niepalących były po lewej stronie, patrząc z boku wagonu od strony korytarza. Tak, że po wejściu lewym przedsionkiem mamy przedziały od numeru 1 wzwyż i pierwsze z nich są dla niepalących, a w drugiej połowie - dla palących. Także przedział służbowy w kuszetce jest po lewej stronie, przylegający do niego przedział pasażerski ma numer 1.
 

Podobne wątki