• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
... I jeszcze 110Ac nr 2:

_20200316_192601.JPG

_20200316_193046.JPG

--------
Niestety tylko tyle jest na obrazku, więc nie widać czy klasa się pojawi...
Rok kwalifikuje do początku epoki IVc, powiedzmy... przełom epok. Stare oznaczenie literowe znane jeszcze z IVb. Z tego co wiem, na wagonach osobowych nowe oznaczenia weszły w 1985 r.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
A czy oznaczenie typu "Bcwxz" nie powinno być przesunięte lekko w lewo? Taki sam błąd popełnił Heris w swoich Y-kach i je przemalował.
Tak samo wygląda to na propozycji nowego 104Af (patrz wyżej).... tzn, gdyby od końcówki ostatniej litery w napisie PKP pociągnąć pionową linię w dół, to praktycznie owo oznaczenie na tej linii się kończy w obu przypadkach. Ale czy jest to prawidłowe to szczerze - też nie wiem, choć jakieś dziwne ludzkie przyzwyczajenie do piękna symetrii podpowiada, że napisy: PKP i to oznaczenie - powinny być "wypośrodkowane". Wiadomo, że na kolei różnie bywało.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Obaj koledzy mają rację, oznaczenie serii powinno być symetrycznie w stosunku do napisu PKP, a nie do kreski pod częścią numeru. A że w praktyce różnie bywało, to inna sprawa.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
Tak przy okazji zapytam - czy konstrukcyjnie model kuszetki od sypialnego bardo się różni? Może Robo wypuściłoby właśnie sypialny, który to model jest bardzo trudny do kupienia?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Sypialnego od lat 50-tych do 2000 tysięcznych w Polsce nie produkowano. Tylko kuszetki. Sypialne były produkcji NRD-owskiej i nie wiem czy były jugosłowiańskiej Goschy jak wagony restauracyjne.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Tak przy okazji zapytam - czy konstrukcyjnie model kuszetki od sypialnego bardo się różni? Może Robo wypuściłoby właśnie sypialny, który to model jest bardzo trudny do kupienia?
Tillig i Roco mają odpowiednią formę wagonu sypialnego na kształt Bautzena. A to trochę inna konstrukcja wagonu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
czy konstrukcyjnie model kuszetki od sypialnego bardo się różni?
Tak, potrzebna byłaby zupełnie inna forma.
Sypialne były produkcji NRD-owskiej i nie wiem czy były jugosłowiańskiej Goschy jak wagony restauracyjne.
Były, jest nawet wątek na forum o tych wagonach. Ale to też zupełnie inne wagony, niż nasze Y, więc z formy Robo czy Piko ich się nie da zrobić.
http://forum.modelarstwo.info/threads/jugosłowiańskie-wagony-sypialne-na-pkp.21481/#post-423372
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Jugosłowiańskie knajpy to był jeden z najgorszych kontraktów PKP w latach 80. Z resztą wtedy wszystko kontraktowano na łapu-capu. Kupiono kilka sztuk tego badziewia. Potem brak serwisu, części zamiennych i stało to po krzakach.
A jak Bautzen wziął się za produkcję sypialnych to zasypał nimi całe demoludy. Taka wówczas była "specjalizacja" poszczególnych krajów...
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Na Kaszubie również. A i owszem wygodne były bo można było usiąść i coś tam w ludzkich warunkach skonsumować. Ale co z tego jak regularnie wypadały z obiegu z powodu awarii...
 

Podobne wątki