• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Takie egzotyczne malowanie ładnie uzupełniłoby "prestiżowy" składzik IC. Słowo prestiż to ukłon w stronę kilku miłośników tej Spółki - użytkowników forum;)
Fotkę znalazłem na www.eu07.pl
Zobacz załącznik 294884
Malowanie może i fajne, tyle że pokazany wagon 112Am mocno odbiega wyglądem od typu 112Ag, będącego pierwowzorem modelu. Nie sądzę, by tak rażące odstępstwa od oryginału zostały zaakceptowane przez potencjalnych klientów Robo, zwłaszcza tych bardziej świadomych tego co kupują.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
@Robo wspaniała wiadomość. Wspaniałe prototypy. Co nieco (drobiazgi) tylko do poprawy, była z resztą o tym już mowa i będzie git.
Według mnie jest to strzał nie tyle w dziesiątkę co w zapałkę z armaty przeciwpancernej.
Jak dla mnie te wagony to pozycja obowiązkowa i liczę na to że oferta Y-reków będzie co najmniej tak długa i szeroka jak ryflaków.

Czekamy tylko na informację o ruszeniu z dystrybucją (oraz info: cena, terminy)

Aż się prosi wrzasnąć: Noooo NARESZCIE :)
Brawo Robo... oby tak dalej.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Czy byłaby możliwość wyprodukowania partii samych wózków z mocowaniem pasującym do wagonów Roco lub Tillig?[/QUOTE]
Wystarczy skończyć pisać "prestiżowy" bo to na prawdę męczące jest. Jestem ciekaw w kwestii technicznej jak będą się zachowywać gumowe fartuchy na końcach wagonów, czy guma będzie parciała, czy będzie się kruszyć, czy będzie się wycierać, bo sam pomysł bardzo ciekawy, no ale teraz ten element na łukach będzie pracował, czy może ktoś przybliżyć trochę temat owych gumowych elementów i tego czy np będą dostępne jako elementy zapasowe do wymiany w razie czego?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
@robo - Panie Robercie - niech Pan nie idzie tą drogą! ;)

Wiem, że to tylko prototypy, ale nie pokoi mnie sposób wykonania reflektorów świateł sygnału końca pociągu. W tej chwili wykonane są w identyczny sposób jak w modelach wagonów piętrowych budowy zakładów VEB Waggonbau Görlitz firmy PIKO, czyli pomalowane na czerwono końcówki bezbarwnego światłowodu. Jeżeli jest to jeszcze możliwe, to zdecydowanie polecam wykonanie światłowodu z transparentnego plastiku koloru czerwonego. Pozwoli to na uzyskanie efektu imitującego w bardzo dobry sposób czerwone szkło reflektora sygnału końca pociągu. W tej chwili niestety nie wygląda to dobrze. Bardzo proszę o interwencję w tej sprawie.

11203552_516170275198639_5117948300363871807_o.jpg

Jak już pisałem, pomysł z wykonaniem osłon przejść międzywagonowych z gumy jest po prostu genialny (y)! Cieszę się niezmiernie z takiej innowacyjności, jaka towarzyszy polskim producentom modeli kolejowych! Chciałbym w tym miejscu zapytać, czy przewiduje Pan sprzedaż tych elementów dodatkowo? Proszę już teraz uruchomić drugą linię produkcyjną gumowych wałków :gwizd:! Zamierzam we wszystkich moich wagonach osobowych, które posiadają imitacje gumowych wałków, wymienić je na "prawdziwe" pańskiej produkcji :). Mam nadzieję, że nie zbankrutuję przy tym :confused:.
300 zł :eek:??? To chyba sobie odpuszczę...
Mam nadzieję że to tylko plotki... Jak 200zł to kupię :)
Nie wierzę, żeby wagony te miały kosztować 300 zł! Wiem że Ryflaki były drogie i przełożyło się to w pewien sposób na ich sprzedaż, ale 300 zł nawet za tak popularny wagon jak Y polskiej konstrukcji może okazać się strzałem w stopę! Sądzę, że jest to tylko plotka, którą ktoś rozpuścił aby zniechęcić do zakupów mniej zamożnych klientów. Wierzę, że @robo jest rozsądny i cena w jakiej będzie oferował swoje nowe wagony, będzie adekwatna do polskich realiów zarobkowych.
Pisali o tym wcześniej koledzy, że niektóre wagony zostały zdeklasowane. Żółta linia pozostała, a zmieniono jedynie oznaczenie klasy z 1 na 2.
Wiem o tym. Odnosiłem się w moim poście do konkretnego wagonu i jego miniatury oraz różnic zachodzących pomiędzy nimi.
To że są zdeklasowane nie rzuca się w oczy, bo wagony są zdeklasowane za pomocą estetycznych naklejek zamiast kartek papieru przyklejonych taśmą do szyby. Teoretycznie to chyba w każdym TLK może się trafić taki wagon w zastępstie za normalny wagon klasy 2.
Najczęściej jednak pojawiają się w różnych pociągach dodatkowych np. kolonijnych:
ale zwykłe pociągi TLK też można było spotkać zestawione w całości z takich wagonów:
Akurat na filmach są wagony innego typu, ale takie jak modele Robo też na pewno można spotkać. Więc z tych "jedynek" można całkiem realne składy zestawić ;)
Bardzo ciekawy jest skład uwieczniony na drugim filmie. Szczerze powiedziawszy, nigdy jeszcze nie widziałem pociągu TLK w całości złożonego z wagonów typu 112A! Jest to bardzo ciekawy temat na model, aczkolwiek pewnie dość trudny do zrealizowania, ale to tylko zależy od planów produkcyjnych @robo. Potrzebny byłby jeszcze model EU07-385 (tu niestety jest problem z klimatyzatorami na dachu). Niemniej skład wyjątkowy i wart zapamiętania. Przydałoby się jego zdjęcie (o numerach wagonów w składzie tylko mogąc pomarzyć):

- źródło: http://gigabyt.cal.pl/29092014.html
- autor: Gigabyt
- opis: "16.08.2014 r. - EP07-385 wraz z pociągiem TLK "Zamenhof" z Katowice do Warszawy Wschodniej, przejeżdża przez przystanek osobowy Zawiercie Borowe Pole."
- komentarz: Ciężko jest zidentyfikować wagony w składzie na podstawie filmu (jest niestety kiepskiej jakości), ale można zauważyć, że wszystkie wagonu są oznaczone jako 2 klasa (zamiast "1" na każdym wagonie są "2"), mają ryflowane dachy, dwa pierwsze mają pas podokienny w innym odcieniu, a jeden z nich ma podłużną kratkę nawiewu po stronie korytarza, ostatni wagon w składzie to PL-PKPIC 51 51 19-70 089-3 A9nou 1251 .


Takie egzotyczne malowanie ładnie uzupełniłoby "prestiżowy" składzik IC.
Tak, tzw. "łamańce" to wagony ciekawie urozmaicające składy pociągów. Obowiązujące malowanie spółki PKP Intercity posiadają m.in. następujące "łamańce" (nie wiem czy to wszystkie [w tym malowaniu]):

- źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=13058
- autor: fixall
- opis: "18.06.2014, Warszawa Grochów - Wagon 112At mylnie oznaczony jako 112Am zakończył własnie naprawę rewizyjną i po manewrach przeprowadzonych Unimogiem został odholowany na tory postojowe wagonowni Warszawa Grochów.
Zastanawiam się czy podczas naprawy czyszczone są też szyby bo wisząca na niej kartka "2 klasa" każe sądzić że chyba nie. St. mac: Warszawa Grochów"

- komentarz: Wagon oznaczony jako PL-PKPIC 51 51 39-70 001-4 AB9nou 1251



- źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=15229
- autor: fixall
- opis: "28.3.2015, Bydgoszcz - Wagon 112Am odstawiony na jednym z torów modernizowanej stacji Bydgoszcz Główna.
Następnego dnia wagon zasilił skład pociągu TLK Rej z Kołobrzegu do Lublina. St. mac: Gdynia"

- komentarz: Wagon oznaczony jako PL-PKPIC 51 51 39-70 006-3 AB9nou 1251



- źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14583
- autor: kilanziom
- opis: "12.08.2014, Gdynia-Leszczynki - Wagon osobowy 1 i 2 klasy typu 112At odstawiony na macierzystej wagonowni Gdynia-Leszczynki. Ten konkretny egzemplarz powstał w wyniku przebudowy wagonu typu 112Am."
- komentarz: Wagon oznaczony jako PL-PKPIC 51 51 39-70 008-9 AB9nou 1251



- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 6 kwietnia 2014 roku - Bydgoszcz Główna - wagon typu 112Am oznaczony: PL-PKPIC 51 51 39-70 014-7 AB9nou Stacja W-WA GROCHÓW, w składzie pociągu TLK 45102 DOKER relacji Katowice - Gdynia Główna, prowadzonego przez EP07-355.
- komentarz: Niestety nie miałem za dużo czasu i miejsca, w związku z czym zdjęcie ma taki "ciasny" kadr.

DSC_0005.JPG

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 6 kwietnia 2014 roku - Tczew - wagon typu 112Am oznaczony: PL-PKPIC 51 51 39-70 014-7 AB9nou Stacja W-WA GROCHÓW, w składzie pociągu TLK 45102 DOKER relacji Katowice - Gdynia Główna, prowadzonego przez EP07-355.

DSC_0178.JPG

Na razie kończę, bo braknie mi czasu, ale na pewno będę w miarę możliwości kontynuować posty związane z tematem modeli i ich pierwowzorów.
 
Ostatnio edytowane:

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
Skoro @Remaj12 nawiązał to "łamanych" klas. Pozwole sobie zamiescic pare zdjec z wczesniej publikowanego skladu "Kibic" w sklad ktorego na 14wagonow byly 4 "lamańce". Co ciekawe w obu schematach malowania :D





 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Bardzo ciekawy jest skład uwieczniony na drugim filmie. Szczerze powiedziawszy, nigdy jeszcze nie widziałem pociągu TLK w całości złożonego z wagonów typu 112A!
A ja widziałem, mało tego, mam nawet zdjęcia! Co prawda, nie były to pociągi TLK, ale podczas wizyty Ojca Świętego w Pelplinie i Bydgoszczy w czerwcu 99r. przez kilka dni na pewno co najmniej jeden pociąg osobowy relacji Gdynia-Bydgoszcz Gł. kursował złożony wyłącznie z kremowo-czerwonych jedynek i ET22., bo brakowało EN57, które poszły na składy pielgrzymkowe. Kiedyś zeskanuję te zdjęcia i wstawię.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
621 10 6
Co wy z tą ceną 300zł? Kto to wymyślił i nakręca plotki. Cena będzie zależała od kursu walut, a te zmieniają się ostatnio jak w kalejdoskopie. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że cena za model nie będzie najwyższą ceną jaką obecnie trzeba zapłacić za produkcje LSModels czy ACME.
Bodek brawo za spostrzegawczość. Czekałem na to, kto pierwszy zauważy niezgodność wywietrzników. Rzeczywiście rozmieszczenie wywietrzników odpowiada wagonowi 111A. Jak już wcześniej wspomniałem będzie 14 różnych rodzajów rozmieszczeń wywietrzników.
Odnośnie wagonów typu 112Am czyli z ogrzewaniem nawiewnym, ryflowanym dachem (które występowały w późniejszych wersjach wagonów typu Y) i zaokrąglonymi oknami są one przewidziane w późniejszym czasie.
Mocowania do tablic kierunkowych są prawidłowo zrobione na jednym końcu wagonu. Mocowania na tabliczkę z numerem wagonu są po dwóch końcach wagonu.
Do Remaj dziękuje za uwagę postaram się to zmienić w końcowym wagonie.
Wałków gumowych nikt jeszcze nie testował ponieważ są one zastosowane pierwszy raz w modelach, być może się one zużyją po jakimś czasie i wtedy wagon będzie musiał zajechać do ZNTK w celu ich naprawy. Wszystko tak jak w prawdziwym wagonie jest pomyślane. W przyszłym roku wprowadzimy kilka modeli budynków ZNTK w celu robienia napraw wagonów:)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Michał_P

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Jak już ktoś wspomniał, warto wziąć też pod uwagę wersje kolei węgierskich MAV. Zainteresowanie na Węgrzech byłoby spore, biorąc pod uwagę ilość wyeksportowanych tam wagonów oraz dostępnych na rynku modeli lokomotyw, do których takie wagony pasują.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
518 41 1
Piękne są te wagony...

Odnośnie wagonów typu 112Am czyli z ogrzewaniem nawiewnym, ryflowanym dachem (które występowały w późniejszych wersjach wagonów typu Y) i zaokrąglonymi oknami są one przewidziane w późniejszym czasie.
Nie wiem jak będzie wyglądała sytuacja finansowa i na ile sobie będę mógł pozwolić, ale być może uda się i bardzo chętnie przytulę ze dwie czerwone jedynki, i może cztery zielone dwójki z pierwszej serii...
A tych z ryflowanym dachem i zaokrąglonymi krawędziami okien, oraz ogrzewaniem nawiewnym na pewno sobie nie odpuszczę.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Bodek brawo za spostrzegawczość. Czekałem na to, kto pierwszy zauważy niezgodność wywietrzników. Rzeczywiście rozmieszczenie wywietrzników odpowiada wagonowi 111A. Jak już wcześniej wspomniałem będzie 14 różnych rodzajów rozmieszczeń wywietrzników.

Mocowania do tablic kierunkowych są prawidłowo zrobione na jednym końcu wagonu.
Bardzo się cieszę, że wygląd dachu nie jest ostateczny i da się bez większych problemów skorygować.

W kwestii uchwytów tablic kierunkowych nie mogę się zgodzić - poniższe zdjęcia dowodzą słuszności moich spostrzeżeń (choć wcale mnie to nie cieszy):

112Ag model Robo.2.jpg


112Ag model Robo.1.jpg


Robo - spełniasz moje marzenia, na których realizację czekam już ponad 30 lat, więc mam nadzieję że moje uwagi przyczynią się do powstania perfekcyjnego modelu, czego życzę Tobie, sobie i wszystkim czekającym na niego tak jak ja.
 

Bart

Użytkownik
Reakcje
121 5 1
Czy dach będzie osobnym elementem, który będzie można zdemontować? Bardzo ułatwia to montaż oświetlenia. Wagony cudo!
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
Bardzo się cieszę, że wygląd dachu nie jest ostateczny i da się bez większych problemów skorygować.

W kwestii uchwytów tablic kierunkowych nie mogę się zgodzić - poniższe zdjęcia dowodzą słuszności moich spostrzeżeń (choć wcale mnie to nie cieszy):

Zobacz załącznik 295076

Zobacz załącznik 295077

Robo - spełniasz moje marzenia, na których realizację czekam już ponad 30 lat, więc mam nadzieję że moje uwagi przyczynią się do powstania perfekcyjnego modelu, czego życzę Tobie, sobie i wszystkim czekającym na niego tak jak ja.
Jeden wagon jest pokazany od strony przedziałów a drugi od strony korytarza, wiec te zdjęcia niczego nie dowodzą. Jeżeli są z identycznej formy pudła to znaczy tylko ze i od strony korytarza i od strony przedziałów uchwyty na tablice kierunkowe są ze strony tego samego czoła wagonu.
[DOUBLEPOST=1431669108][/DOUBLEPOST]Przypatrz się dobrze zdjęciu gdzie jest pokazany cały wagon to zobaczysz ze uchwyty są z jednej strony.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Tak, zauważyłem że na niektórych zdjęciach uchwytów po lewej nie widać, co mogłoby sugerować dwie różne formy pudła wagonu - w tym jedną poprawną. Domyślam się jednak, że imitacje uchwytów wykonano po prostu po obu stronach jednego, tego samego końca wagonu, czyli niewłaściwie.
Uchwyty w wagonach w skali 1:1 są zawsze (zasadniczo) po prawej stronie patrząc na wagon z profilu - bez względu czy to strona korytarza, czy przedziałów. A patrząc na wagon z góry są one na jego przeciwległych rogach po przekątnej pudła. Na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach poprawnie umieszczone są uchwyty tylko na wagonach po lewej stronie tych zdjęć. Wagon pokazany po prawej stronie zdjęcia powinien je mieć na drugim końcu.
Powyższe nie dotyczy oczywiście uchwytu do mocowania tabliczki z numerem wagonu, który w oryginale był umieszczony przy każdych drzwiach (a dokładniej przy oknie przedsionka lub kibla) wagonu.
Żeby nie było - zdjęcie oryginału od strony przedziałów z dobrze widoczną tablicą kierunkową:


Źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=12702

I jeszcze jedno - wydaje mi się, że logo ICCC na burtach wagonów jest albo zbyt duże, albo umieszczono je za wysoko w stosunku do górnej krawędzi fioletowego pasa podokiennego.
 
Ostatnio edytowane:
1

12g

Gość
Jeden wagon jest pokazany od strony przedziałów a drugi od strony korytarza, wiec te zdjęcia niczego nie dowodzą. Jeżeli są z identycznej formy pudła to znaczy tylko ze i od strony korytarza i od strony przedziałów uchwyty na tablice kierunkowe są ze strony tego samego czoła wagonu.
[DOUBLEPOST=1431669108][/DOUBLEPOST]Przypatrz się dobrze zdjęciu gdzie jest pokazany cały wagon to zobaczysz ze uchwyty są z jednej strony.
I tak właśnie jest. Uchwyty są na ścianach bocznych tylko bliżej jednego z końców wagonu.
 

Bardi78

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
Proszę nie linczować ale wydaje mi się, że dość nienaturalnie patrząc na modele jest przeskalowane obicie framug drzwi nitami-owszem występują one w oryginalnych wagonach ale nie są aż tak widoczne jak na modelach i może dało by się to jeszcze poprawić


 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Mnie w tym zdjęciu najbardziej urzekły te latarenki "końca pociągu"... "prestiż" jak się patrzy...
A co w tym niby ujmującego "prestiżu" - jakikolwiek on by nie był?
Normalne oświetlenie awaryjne, stosowane przez wszystkie zarządy kolejowe. Co, wolałbyś żeby z powodu padnięcia akumulatorów wagon wyłączyć ze składu przesadzając jego pasażerów i powodując niewątpliwe opóźnienie z 10-20 minut?
 

Podobne wątki