• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

KHAB

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
117 7 1
Dobrze było by np. informację w zakresie eksploatacji i histori wagonu dołączyć do modelu w formie krótkiej ulotki, a zdjęcie oryginału można zamieścić np. na tylnej stronie pudełka.
Trzeba wziąć pod uwagę, że producent, w tym przypadku ROBO, niekoniecznie musi posiadać wszystkie informacje w zakresie eksploatacji pierwowzoru, szczególnie w kwestii relacji w jakich był zestawiany. Do stworzenia modelu takie dane nie są niezbędne, a dotarcie do nich w przypadku starszych epok jest bardziej skomplikowane, niż w wypadku epoki V lub VI.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
To fakt, ale jeżeli coś wiadomo, to warto to pokazać wraz z modelem. Informacja nie zawsze będzie pełna, ale każda informacja, a zwłaszcza zdjęcie oryginału. o ile jest dostępne, byłoby mile widziane.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
Mam taki pomysł, a właściwie podpowiedź dla producentów modeli.
Dobrze było by np. informację w zakresie eksploatacji i histori wagonu dołączyć do modelu w formie krótkiej ulotki, a zdjęcie oryginału można zamieścić np. na tylnej stronie pudełka. Coś na wzór setów modeli produkowanych przez ACME. Wtedy unikniemy niepotrzebnych dywagacji i wszystko będzie jasne. Pełna wiedza.

Ciekawe jakby to wyglądało z krakowskimi wagonami PIKO
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.283 41 5
Nawet jedna relacja, np Kraków - Kołobrzeg, rok i zdjęcie by wystarczyły.
Nie ujmując całemu projektowi, bo za ten trud jestem Robo bardzo wdzięczny.
Koniec z "udawaniem" kuszetki przez inne wagony :)
 

wlodek1956

Nowy użytkownik
Reakcje
15 2 0
Nawet jedna relacja, np Kraków - Kołobrzeg, rok i zdjęcie by wystarczyły.
Nie ujmując całemu projektowi, bo za ten trud jestem Robo bardzo wdzięczny.
Koniec z "udawaniem" kuszetki przez inne wagony :)
Witam Kolegów, muszę zabrać głos z apelem o ograniczenie oczekiwań w stosunku do modeli , byłem z wizytą w firmie ROBO i rozmowa z właścicielem uprzytomniła mi. że czasy w których pierwowzory można był spotkać na torach nie były ' normalne " i tylko ci którzy wtedy byli kilkunastoletnimi młodymi ludźmi wiedza co mam na myśli ( ja mam 64 lata i wiem o czym piszę ) zdjęcia zwłaszcza z opisem i przydziałem są po prostu nieosiągalne jak macie to przesyłajcie je do firmy ROBO . Ja przytoczę jedno zdarzenie ja z kolegą udaliśmy się na ul. Zaporoską tam jest nasyp i od strony ul. Grabiszyńskiej doskonale było widać zbliżające się pociągi z parowozami Ol49 i po udanej sesji foto oczywiście na błonie czarno białej aparatem taty zorka zanieśliśmy film do wywołania i w zakładzie fotograficznym kiedy poszliśmy po odbiór kliszy gość oświadczył ,że kliszy nie odda a jak będziemy się upierać zawiadomi milicję ... nie każdego stać było na powiększalnik a pamiętajcie , że zakazy fotografowania były tak powszechne , że obecnie trudno w to uwierzyć i dla tego jest bardzo mało zdjęć. Nasuwa się pytanie brak zdjęcia = brak modelu ? do przemyślenia :) Pozdrawiam.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

wlodek1956

Nowy użytkownik
Reakcje
15 2 0
Zgadzam się. Jednakże trudne nie oznacza niemożliwe. Na czymś musiał się wzorować.
kolega chyba nie zrozumiał sensu mojego wpisu w tamtych czasach partia miała ważniejsze sprawy ... a na serio Robo ma do wyboru żaden model bez twardego dowodu , lub " prawdopodobny ' mam nadzieje , że to nie dotyczy modeli w sprzedaży ale wrocławskiej kuszetki z epoki 4 nie zobaczymy bez udokumentowania fotografii i to czytelnej ... jak macie wysyłajcie pozdrawiam :)
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 39 11
Mam taki pomysł, a właściwie podpowiedź dla producentów modeli
To ja proponuję, byś zgłosił go im bezpośrednio - bo wątpię, czy w tym "gąszczu" go odnajdą. Przy założeniu, że w ogóle te tematy czytają.
A o efektach swoich starań możesz nas powiadomić w odrębnym, nowym temacie.
Bo tak to powstaje tu tylko kolejna dyskusja .. nie na temat.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.895 386 20
kolega chyba nie zrozumiał sensu mojego wpisu w tamtych czasach partia miała ważniejsze sprawy ... a na serio Robo ma do wyboru żaden model bez twardego dowodu , lub " prawdopodobny ' mam nadzieje , że to nie dotyczy modeli w sprzedaży ale wrocławskiej kuszetki z epoki 4 nie zobaczymy bez udokumentowania fotografii i to czytelnej ... jak macie wysyłajcie pozdrawiam :)
Zawsze można zrobić wagon w typowym oznaczeniu, takim jakie jest na dostępnych fotografiach i wtedy nie będzie wątpliwości. A jak się robi "dziwne/inne/rzadko występujące" (do wyboru) oznakowanie to wypada mieć zdjęcie oryginału.
 

wlodek1956

Nowy użytkownik
Reakcje
15 2 0
Zawsze można zrobić wagon w typowym oznaczeniu, takim jakie jest na dostępnych fotografiach i wtedy nie będzie wątpliwości. A jak się robi "dziwne/inne/rzadko występujące" (do wyboru) oznakowanie to wypada mieć zdjęcie oryginału.
sugerowałem to rozwiązanie ale lektura forum nie napawa optymizmem , a sądy o dziwnych rzadko występujących ? Gdynia dziwna , Wrocław dziwny ? mowa jest o kuszetkach więc nic nie rozumiem …. dobra kończę udział w dyskusji proponuję Panowie nie piszcie ,że macie czy możecie ale kontaktujcie się z firmą Robo i wysyłajcie im materiały od gadania …. pozdrawiam. Wszystkiego Modelowego w Nowym Roku :cool:
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Kuszetka z IV epoki w oliwkowym malowaniu z przydziałem do Gdyni na pewno nie jest żadnym dziwolągiem, bo Gdynia tak wtedy, jak i dziś jest jedną z raptem pięciu stacji macierzystych utrzymujących tego typu wagony. Dziwny, albo raczej kontrowersyjny jest natomiast wygląd tego wagonu. tj. bez oznaczeń 2 klasy i piktogramów oznaczających części dla palących i niepalących. Moim zdaniem takie przypadki były wówczas mega rzadkością - ja ich nie pamiętam a trochę lat już mam i kolej z tamtych czasów dość dobrze pamiętam.

Co do tras gdyńskich kuszetek, jedną ze sztandarowych była ta do Zakopanego - pociąg ten kursował codziennie przez cały rok. Prowadzony był krakowską EU06 czasem EU07, a zdarzał się i ET21 (od samej Gdyni). Inne pewne trasy to Gdynia - Katowice, Gdynia - Jelenia Góra / Szklarska Poręba / Kudowa Zdrój, ale także trasy międzynarodowe - Gdynia - Berlin Lichtenberg (w pociągu Gedania), Gdynia - Split i Budapeszt (Varsovia) i Gdynia - Odessa.
 

Podobne wątki