• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Nie wiem jak było w przypadku wagonu restauracyjnego, ale tzw. ''trumienka'' pojawiła się pierwszy raz właśnie na "Papugach" jeszcze w 1995 roku. Natomiast oficjalnie "zaczęła obowiązywać" dla całego taboru PKP dopiero od 2001 roku, stąd moje pytanie. Nie spotkałem się do tej pory z przypadkami występowania "trumienki" na innych wagonach przed 2001 rokiem, dlatego wzbudziło to we mnie wątpliwości. Jak pokazała dyskusja powyżej to nie jedyny problem dotyczący modeli "łamańców". Nie mniej czekamy na jakąś odpowiedź ze strony producenta, gdyż bez powodu chyba nie oznakowano tych modeli w ten sposób. Może jest coś o czym nie wiemy?
Trumienka pojawiła si dokładnie we wrześniu 1996 na pierwszych dostarczonych na Grochów ,,papugach'' . Wcześniej była spotykana ale na mapach ,rozkładach jazdy, Flagach ,materiałach służbowych czy rekawiccach roboczych .Na pozostałym taborze 2002 /2003 wraz z podziałem na spółki
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Nowość od ROBO:

- źródło: Kolejowa grupa hobby/modele H0 TT N O G Z
- autor: Kamil Wiśniowski
- opis: model wagonu typu 112Af, seria ABd, nr 5051 19-10109-3, Stacja Katowice, cecha PKP w tzw. "trumience"

robo_112af_katowice_1.jpg robo_112af_katowice_2.jpg robo_112af_katowice_3.jpg
robo_112af_katowice_4.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Chodzi przede wszystkim o podział między 1 i 2 klasą. W tych wagonach była to linia pionowa, bez żółtej kreski. Nie było też "trumienki". Zdjęcie oryginału jest na poprzedniej stronie.
Chciałbym się mylić, ale kolega Robo nigdzie nie napisał że w pokazanym na poprzedniej stronie wypuście "wrocławskim" będzie zmieniał np "trumienke" badz pas (napisał że w przyszłych wersjach będzie inaczej to rozwiązane). Stąd też pytanie do kolegi @avecez, bo trudno mi sobie wyobrazić że najpierw jest pokazywany publicznie prototyp ze znaczącymi różnicami (z tego co koleezy mowili błędami) w malaturze i oznakowaniu a później wypuszczać "poprawione" modele.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nieporozumienie wynika ze słów kolegi avecez o "prototypach" i wersji "docelowej". Robo wykonuje te modele w krótkich seriach przez przemalowanie niesprzedanych wagonów, więc trudno tu używać takich określeń. W kolejnych egzemplarzach malowanie i oznakowanie ma już być prawidłowe. Też nie przypuszczam, żeby w już wykonanych modelach było to zmieniane, ale może?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Robo przemalowywuje i wykonuje ... ale na V epokę z trumną . Czy oznaczenia są wykonane tampondrukiem ?
Ale na poprawną IV epokę ta wersja wagonu się nie nadaje ... ?
Czy ktoś ma stosowną jaźń wiedzy w tym temacie : epoka IV 111A/112A ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum

Kriz8

Aktywny użytkownik
Nowość od ROBO:
- opis: model wagonu typu 112Af, seria ABd, nr 5051 19-10109-3, Stacja Katowice, cecha PKP w tzw. "trumience"
Coś mi tu nie pasuje, to co wytłuściłem niezbyt ze sobą koresponduje.
112Af, to wagon 1 klasy, a nie łamaniec. Zresztą powinien mieć podwiniętą krawędź pudła. Wątpię równiez, aby wówczas wagony 1 klasy byly przerabiane na wagony 1/2 klasy [seria AB(x)]. Szczególnie z tym żółtym pseudoopadającym paskiem. Numer (trzecia grupa cyfr) również wskazuje na klasyczy wagon pierwszej klasy. Czyżby fikcja...?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Dokładnie też chciałem o tym napisać. Wagony AB ze skosnym żółtym pasem zostały przebudowane z wagonów 1 klasy 112Af teraz pomijając niezgodność uzytego modelu jako bazy to pozostaje kwestia numeru bo w trzeciej grupie cyfr dla wagou 1 i 2 klasy z 9 przedziałami obowiązuje liczba 39 a nie 19. Teraz kwestia czy numer na modelu to fikcja czy na jakimś zdjęciu wagon po przebudowie jakimś cudem nadal nosi w numerze liczbę oznaczajaca wagon 1 klasy z 9 ma przedziałami.
A będąc wczoraj na giełdzie mogę potwierdzić że były sprzedawane wagony 1 i 2 klasy od Robo ze skośnym żółtym pasem. Ocene wartości takiego modelu pozostawiam każdemu do osobistego przemyślenia.
 

Podobne wątki