• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

OP
OP
Michał_P

Michał_P

Znany użytkownik
#21
Są dwa malowania. Każde z nich reprezentowane przez trzy egzemplarze o różnych numerach. Jedno z nich to malowanie korporacyjne naszej ulubionej spółki PKP IC (te wagony były dzisiaj w muzeum) a drugie to kremowe-czerwone, jednak w tym drugim przypadku nie wiem czy chodzi o czasy współczesne czy lata wcześniejsze. Tych wagonów w muzeum nie było a jedynie wspominał o nich Robo.
Mam nadzieję, że tym razem udało mi się rozwiać wcześniejsze wątpliwości.
 
1

12g

Gość
#23
Jeden z nich to wagon szczeciński.
... a drugi z Przemyśla
[DOUBLEPOST=1431275029][/DOUBLEPOST]Malowanie IC
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=9451
Malowanie TLK
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=9599
Malowanie kremowo-czerwone
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14077
[DOUBLEPOST=1431275101,1431274771][/DOUBLEPOST]
I powtarzam, nie ma czegoś takiego, jak ICCC.
Czy ja coś takiego napisałem?
 

Dabas

Aktywny użytkownik
#25
Ja czasem napiszę ICCC, gdyż taki właśnie znak na swój wagon/lokomotywę nanosi PKP InterCity. Tak więc jest coś takiego jak "znak graficzny" ICCC, i ja bym z tym nie walczył, walczyć można z "PKP ICCC" bo takiego oznaczenia nigdzie nie ma i jest to przekręcenie nazwy "prestiżowej" spółki
 

robo

Znany użytkownik
#27
Panie @robo to może jednak jakaś fotka tego prototypu tak na zaostrzenie apetytu ?
Obecnie jadę z Warszawy do Wrocławia w prawdziwym Y-ku. Jest tu dużo ludzi i wyglądałby trochę dziwnie, gdybym wyjął model wagonu i zaczął robić mu zdjęcia. Pomyśleli by że jestem wariat:D. Jak będę miał chwile to zrobię mała sesję.
 

Bardi78

Użytkownik
#28
Robo dziękuję za Waszą pracę oraz za podjęcie (mimo wszystko) ryzyka projektu.
Kupię na pewno nie jedną sztukę.
Interesuje mnie kwestia dachu:
RYFLE CZY GŁADZIUTKIE I JAK Z WYWIETRZNIKAMI?
W wolnej chwili jak odsapniesz daj znać.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
 

jaco

Znany użytkownik
#29
Najlepsza wiadomość ostatnich tygodni. Nie znecaj się nad nami i wrzuć jakieś fotki. Od lat jesteśmy męczeni marnymi prototypami Herisa , które to od pięciu lat dopiero zaczynają przypominać polskie Y-ki. Zreszta, w chwil i obecnej temat Herisa mnie już średnio interesuje. Dobrym pomysłem jest produkcja 112- tek na poczatek. Doskonale nadadzą się do wzmocnienia dla zespołów Bipa, czy bohunow. Widać jakie jest zapotrzebowanie na te wagony skoro w nie dużą chwilę powstały 3 strony. Brawo Robo! Trzymam kciuki.
 

Gonziak

Znany użytkownik
#30
Mnie natomiast zainteresowało to zdanie napisane przez Roberta:

:)
(...) Zdjęcia zrobię w środku następnego tygodnia jak tylko dotrze odpowiednia lokomotywa do składu.(...)
Ciekawi mnie bardzo czy chodzi w nim o lokomotywę już wyprodukowaną (np. EU07 w malowaniu IC firmy SM) czy może o nową - wyprodukowaną przez Robo - lokomotywę? :)
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
#31
110A, 111A, 112A, 113A to nie jest strzał w 10. To strzał w 1000. Ja cały czas nie mogę wyjść z podziwu, że wagony które w tysiącach sztuk były produkowane nie doczekały się jeszcze odpowiednika w modelu, a takie których dosłownie wyprodukowano (ledwo kilka lat temu ) w kilku egzemplarzach już praktycznie mają modelowy odpowiednik ( Chrobry ). Kiedyś sobie zrobiłem takie szybkie obliczenie na podstawie jednej dużej stacji w Polsce wyszło mi że pociągi do których są już wagony na rynku (dzięki ACME) czyli EC, EN, EIC, IC, Ex są w ogromnej mniejszości. Średnio na 1 pociąg wyższej kategorii zestawiony z modeli wagonów stan. Z przypada 7-8 pociągów : zwykłych pośpiechów, TLK i Regio. Ja w każdym razie wagonów polskiej produkcji stan. Y będę miał najwięcej ( oczywiście jeśli chodzi o moje zbiory a nie w ogóle ;) ).
 

robo

Znany użytkownik
#33
Wagon typu 112A (mam nadzieję, że Andrzej tego nie czyta bo mnie znowu by opierdzielił za nieznajomość tematu) są dopiero początkiem całej rodziny Y ków. W następnej kolejności będą robione wagony z rodziny 111A zaokrąglone na dolnej krawędzi bocznych burt co pozwoli zrobić prawidłowy bar, oraz kuszetkę oraz mam nadzieję zmodernizowaną 2 z wtopionymi oknami bez aluminiowych ram, bezprzedziałowego. (nie pamiętam oznaczenia tego wagonu).
Wracając do tematu wagonów typu 112A będą one "kanciaste"(dolna krawędź nurt kanciaste z widocznym uskokiem nieco powyżej krawędzi dolnej, okna prostokątne z 2 oknami bezpieczeństwa, gładki dach. Odnośnie wywietrznikow to jest przewidziane około 12-14 różnych wariantów rozmieszczeń w zależności od typu wagonu.
 
Ostatnio edytowane:

Pantograf

Znany użytkownik
#35
Oby tylko cena była przystępna. Wszak nikt nie kupi do składu jednego czy dwóch wagonow jak to z ryflakami aby cieszyć się składem ;) Mimo wszystko trzymam kciuki i czekam z cierpliwością na moment zakupów :D
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
#36
Z tego co pamiętam to wagony Robo są w porównywalnej cenie do ACME, a więc w granicach przyzwoitości. Gdyby informacja dotyczyła innej krakowskiej manufaktury to żadnych emocji by we mnie to nie wzbudziło ponieważ wiedział bym że nie kupię żadnego modelu - cena za jeden wagon pewnie była by w okolicach 500 zł.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#38
Wiadomość o wagonach 112A zasługuje na osobny temat.
Na Heris'a nie możemy się jakoś doczekać, więc może Robo zaspokoi rynek wagonów pasażerskich z epoki IV/V :)
 
1

12g

Gość
#39
Od siebie mogę powiedzieć że prototypowe modele tych wagonów jeżdżą bez problemu po łukach Roco Geoline R3 z krótkimi sprzęgami.
 

robo

Znany użytkownik
#40
Wagon 2 klasy (zdeklasowana 1ka) typ 112Ag. Zdjęcie wykonane przez Andrzeja Etmanowicza. Ten wagon jest już zrobiony w skali H0.
AE_7250383.JPG
 

Podobne wątki