• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
792 20 10
Jest to NOWOŚĆ na polskim rynku modelarskim, ponieważ wszystkie wagony z rodziny Y-ków do tej pory były z płaskimi dachami
Zapomniał po roku o swoich modelach 222310 i 222320. Jeśli miał coś innego na myśli, to nie udało się tego przekazać.
Naprawdę edytor by się przydał żeby sprawdzać wypowiedzi @robo , może @grosiszcze doda to do roli adwokata?

Pasują one jako wzmocnienie składu Przemyśl-Szczecin, które właśnie pojawiły się ponownie w naszym sklepie
Kolejne stwierdzenie wyssane z palca i nie wiadomo po co: tym, co na przydziałach nie zależy i tak je oleją, garstce marud śmierdzi to na kilometr i słusznie robi ferment. Jedynie odnośnik do 'sklepu' sugeruje że to jakaś marketingowa kreatywność.

Może kolega @OLF zna odpowiedź o zestawienie składów Przemyśl-Szczecin z RJ 2013
Niestety nie, dopiero z 2014 roku i wtedy sytuacja już była prosta: kategoria IC, wagony po modernizacji. Co poniekąd wskazuje, że wagon z rewizją 06.2013 dość szybko stracił jakiekolwiek szanse na relację Przemyśl-Szczecin.

Na dworcu głównym we Wrocławiu nie raz widziałem składy w malowaniu IC i każdy wagon był z innej parafii, tzn. miał inną stację macierzystą.
Oj, ostrożnie w generalizacji takich obserwacji: kiedy to było (rok i sezon) i jaki pociąg? Zestawianie składów przez IC w ostatnich latach to kontrolowany chaos, ale z powodów czysto praktycznych dominuje zestawianie według stacji macierzystych.
 

Krystian

Aktywny użytkownik
Reakcje
362 1 4
Może nie jestem znawcą taboru ale nawet jeśli Robo robi wszystko aby model był wierną kopią oryginału to i tu przemalowuje wagony na IC aby było jak w oryginale bo jak wiadomo wszystkie wagony IC były kiedyś zielone i czerwone.
 

grosiszcze

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 63 0
Mnie bardziej interesuje sugestia, że wagon można wykorzystać jako wzmocnienie pociągu Przemyśl-Szczecin.
Bo nie można wykorzystać. Rzeczony pociąg nie jeździł przez Wrocław od rozkładu 2013 albo i wcześniej. Zaczął znowu jeździć od rozkładu z 2017 ale na zmodernizowanych wagonach.
Ale wtedy pasowało by podeprzeć swoją tezę jakimś "papierkiem".
A czy Piko potwierdzało jakimś papierkiem prawidłowość swoich modeli? Bo jeśli tym potwierdzeniem ma być Pan Koj to jakoś słabo w świetle Krakowskich wagonów w malowaniu ICCC z pierwszego wypustu z fikcyjnymi datami rewizji a co za tym idzie przydziałami. I do czego mam te wagony doczepić? Kolega wie może?
Bo przecież wagony mogą mieć przerwę pomiędzy kolejnymi naprawami nawet 2 lata, albo i więcej.
Już o tym kiedyś pisałem na forum, niech się kolega douczy a nie wypisuje bzdury.
Wagony wyprodukowane w 2014 roku były przemalowywane. Czerwone "jedynki" były malowane w barwy IC.
Poproszę o zdjęcia tych przemalowanek w barwy ICCC, bo jak narazie to jest tylko próba szkalowania.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
792 20 10
Bo nie można wykorzystać. Rzeczony pociąg nie jeździł przez Wrocław od rozkładu 2013 albo i wcześniej. Zaczął znowu jeździć od rozkładu z 2017 ale na zmodernizowanych wagonach.
Mona tak było od razu napisać, zamiast bajek o trolach.
A czy Piko potwierdzało jakimś papierkiem prawidłowość swoich modeli? Bo jeśli tym potwierdzeniem ma być Pan Koj to jakoś słabo w świetle Krakowskich wagonów w malowaniu ICCC z pierwszego wypustu z fikcyjnymi datami rewizji a co za tym idzie przydziałami. I do czego mam te wagony doczepić?
1. Nie
2. Tak, to była wtopa. Forum świetnie się sprawdziło w udowodnieniu tych błędów. Więcej wpadek od tamtej pory nie było.
3. Piko w materiałach marketingowych nie używa stwierdzeń sugerujących łączenie modeli PKP. A Robo Modele tak.
Już o tym kiedyś pisałem na forum, niech się kolega douczy a nie wypisuje bzdury.
Będziesz uprzejmy podlinkować ten post?
Poproszę o zdjęcia tych przemalowanek w barwy ICCC, bo jak narazie to jest tylko próba szkalowania.
@DieselPower chyba pomylił przemalowanki: to 104Af w malowaniu PKP (zarówno otamponowane, jak ten, jak i okalkowane) najwyraźniej wykorzystywały zalegające 'jedynki'
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
552 19 2
Przemalowanki czy nie, niczego nie sugeruję, ale jedno zastanowia. Dlaczego modele mają być dostępne w ograniczonej liczbie i tylko w sklepie internetowym ROBO - jak czytamy na FB? Te modele będą pewnie bardzo popularne i zejdą na pniu, a ta limitowana seria sugeruje, że nie jest to produkt zaplanowany w większych ilościach ze standardową dystrybucją do sklepów.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
455 20 5
Wagony zrobione z oznaczeniami na tampodruku nie są przemalowankami. Zarówno IC jak i 104Af zostały zrobione jako nowe w Chinach. Czy ktoś policzył koszt przesyłki w obie strony i czas? Taniej i szybciej jest zrobić coś nowego niż bawić się w takie przeróbki.
 

grosiszcze

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 63 0
Będziesz uprzejmy podlinkować ten post?
http://forum.modelarstwo.info/threa...pu-104a-110a-111a-112a-113a.25969/post-944634
@DieselPower chyba pomylił przemalowanki: to 104Af w malowaniu PKP (zarówno otamponowane, jak ten, jak i okalkowane) najwyraźniej wykorzystywały zalegające 'jedynki'
Tu się zgadza, były przemalowanki 104Af ale tylko z kalkami. Te z tamponem to była tylko naprawa tego co chińczyk nie zrobił, czyli naniesienie tamponu z PKP, serią i numerem na jednym z boków.
 
Reakcje
47 14 0
Panie grosiszcze, mogę wiedzieć po jaką cholerę w wątku o wagonach Robo, piszesz o polityce firmy Piko? Co to ma do rzeczy?
Ewentualne kompleksy można usunąć podczas konsultacji z psychologiem.

Swoimi agresywnymi wpisami wobec zadawanych pytań oraz wobec konkurencji, oddaje Pan swojemu pracodawcy niedźwiedzią przysługę. Gdyby był Pan moim pracownikiem zastanawiałbym się nad dalszą współpracą. Chyba, że u Was takie są standardy.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.266 256 105
Cóż, liczmy na działanie polskich organów firmy PIKO. Skoro mogła powstać warszawska SP45 z tego okresu oraz niewiele starsza poznańska, to chyba nie ma przeszkód dla wrocławskiej. A zbyt takiego modelu niemal pewny.
 

Podobne wątki