• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.860 141 20
EP05-22 (przebudowana z EU05 w 1973) prowadziła pociąg Opolanin w 1976.
Prowadziła też inne pociągi w 1976 roku, a pociąg "Opolanin" był też prowadzony innymi lokomotywami z MD Olszynka Grochowska. Z faktu, że w czerwcu, w dniu protestu Ursusa Opolanin jechał akurat z EP05-22 nie należy wyciągać żadnych wniosków, a zwłaszcza, że skład na Dworcu Głównym uwieczniony na zdjęciach COBiRTK pokazanych wyżej to był Ex "Opolanin" a nie "Odra" - bo tak (może źle) odczytałem cytowany wpis. Zresztą na innym zdjęciu, też na Głównym, widać podobny skład (ale z kremowo-czerwonym barem) i lokomotywą EP05-25.
 

PP1970

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
646 25 0
No widzisz Andrzeju, dla Ciebie to nie jest żaden wniosek, a dla mnie oznacza mniej więcej tyle: Zestawienie tego typu wagonów z tego okresu z tego typu lokiem z tego okresu nie zakłamuje historii. Oczywiście, nie wiemy czy konkretnie ten nr inwentarzowy loka z tymi nr inwentarzowymi wagonów, w takiej kolejności, w takim dniu i godzinie w takim miejscu...

Jednak próbując odpowiedzieć na pytanie, z jakim lokiem można zestawić wagony Ex Odra ep. IVa od Robo, wygląda że EP05-15 ep. IVb od MTB "nie razi". Przecież pomiędzy epokami nie wybudowano muru ;) a rewizja tego loka jest 23.4.1976 - czyli wagony z końcówki IVa mogły spotkać się z tym lokiem.

Z kolei jeśli wierzyć wspomnieniom maszynisty (niejednego maszynistę już tutaj zakrzyczano, że nie ma racji :p), to SP45-082 z ep. IVa ma tylko "niewłaściwy" przydział, bo powinien być wrocławski. Ale gdyby akurat w Warszawie "poprawny" lok zdefektował, to podpięcie tego samego typu loka z Warszawy wydaje się oczywistym rozwiązaniem.

Poza tym, skoro maszyniści twierdzą, że prowadzili Odrę ST43, a większość z nas modeluje okres letni, to mamy kolejny możliwy lok, chociaż wygląda dziwnie :D
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
Reakcje
2.153 222 89
A w gdyńskich "dwójkach" nie powinno być oznaczenia "Bdu-x", skoro epoka IVc? :niepewny:
Ano nie. Dlatego że mają mieć daty rewizji na drugą połowę lat 80-tych. Czyli po zmianie oznaczeń (już bez "x").
Trochę to poplątane.

Modele Robo (patrząc na oznaczenie serii) Bdu to epoka IVc (a konkretnie II jej połowa od 1985 roku), Oznaczenie -x weszło na wagonach osobowych w początku lat 90-tych, więc model oznaczony jako Bdu-x to raczej epoka Va.

Z tym "-x" w oznaczeniu serii jest tak, że wszedł on do oznaczeń wagonów towarowych w 1980 roku, a na wagonach osobowych w 1990 roku z tego co wiem. Czyli przez cały okres epoki IVc można powiedzieć wagony towarowe miały "-x" w serii. Z kolei z wagonami osobowymi było tak, że do roku 1985 miały oznaczenie jak w epoce IVb (np. Bipa), a od 1985 do 1989 już Bhp. Od 1990 Bhp-x..... taka sprawa.
 
Reakcje
65 1 0
Trochę to poplątane.

Modele Robo (patrząc na oznaczenie serii) Bdu to epoka IVc (a konkretnie II jej połowa od 1985 roku), Oznaczenie -x weszło na wagonach osobowych w początku lat 90-tych, więc model oznaczony jako Bdu-x to raczej epoka Va.

Z tym "-x" w oznaczeniu serii jest tak, że wszedł on do oznaczeń wagonów towarowych w 1980 roku, a na wagonach osobowych w 1990 roku z tego co wiem. Czyli przez cały okres epoki IVc można powiedzieć wagony towarowe miały "-x" w serii. Z kolei z wagonami osobowymi było tak, że do roku 1985 miały oznaczenie jak w epoce IVb (np. Bipa), a od 1985 do 1989 już Bhp. Od 1990 Bhp-x..... taka sprawa.
Dzięki że wychwyciłeś
 

PP1970

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
646 25 0
Rozglądając się za Ep05 MTB dla Odry znalazłem tylko jedną - tutaj: https://www.dentallistw.com/
To jakiś lekko podejrzany chiński sklepik, brak jakichkolwiek opinii o nim, czy ktoś coś może o nim wie? W dodatku cena bardzo atrakcyjna - ok 90 Euro...
Włącz sobie na Allegro wyszukiwanie z powiadomieniem na taki model:

EP05-15
rewizja 23.4.1976
Lok. Olszynka Grochowska; DOKP Centralna
NEM 658 PluX22
MTB H0-EP05-15
Rok produkcji: 2018

Prędzej czy później pojawi się.


Przy czym ostrzegam, modele MTB mają sporo wad:
- krzywe osie (kiwa się w czasie jazdy),
- luźne płytki z LEDami, co powoduje że LED "nie trafia" w reflektor i jeden świeci mocniej, drugi słabiej,
- poziom detali/malowania jak widać.

1632390518243.png
 

PP1970

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
646 25 0
nie mam jeszcze żadnego MTB
Każdy powinien mieć jednego MTB, żeby móc zrozumieć, co ludzie mają na myśli, pisząc o nich "modele" w cudzysłowiu :ROFL:


[EDIT] Generalnie można kupić, ale nie warto za nie przepłacać. Jest na ebay.de jakiś gostek, który sprzedaje je za ceny, jakby były coś warte.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
120 163 4
Ło panie... nawet osie krzywe...:(. To mnie zmartwiłeś trochę, nie mam jeszcze żadnego MTB, sądziłem że są przeciętnej jakości ale nie tragiczne, szkoda..
Rocowskie loki TEŻ MAJĄ KRZYWE osie... więc nie tylko MTB... BRAWA także w swoich wagonach nie ma prostych osi... stawia się wagon, czy lokę na tor, i podczas jazdy widać, jak kuleje, kiwa się we wszystkie możliwe strony... Ten problem dotyczy większości firm produkujących modele kolejowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.860 141 20
Proponuję zakup do samodzielnego złożenia od Jankola. Ja nabyłem i jestem zadowolony.
Tylko że to nie jest rozwiązanie dla wszystkich, z różnych powodów. A poza tym, to nie wiem, jak jest w modelu Jankola, ale widziałem kilka modeli EP05 z naszych manufaktur i wszystkie miały gniazda sterowania wielokrotnego - taki model nie nadaje się do "Odry", bo w tamtych czasach EP05 nie miały tych gniazd.
 

Podobne wątki