• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
638 16 1
Panie i Panowie, a zauważyliście że z bagażowo-rowerowego z Gdyni, mimo założenia krat w przedziale bagażowym, można jumnąć rower? W tym wagonie, toaleta jest tylko po jednej stronie - druga jest zlikwidowana. Skrajne okno należące do przedziału rowerowego - nie jest zabezpieczone :/
Smuteczek.
Bagażowy Gdynia.jpg

Może tylko w częściach - ale można.
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
611 30 7
Panie i Panowie, a zauważyliście że z bagażowo-rowerowego z Gdyni, mimo założenia krat w przedziale bagażowym, można jumnąć rower? W tym wagonie, toaleta jest tylko po jednej stronie - druga jest zlikwidowana. Skrajne okno należące do przedziału rowerowego - nie jest zabezpieczone :/
Smuteczek.
Zobacz załącznik 1035514
Może tylko w częściach - ale można.

Sprawdź czy w oryginale były montowane kraty w tak małym oknie ;)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.774 102 1
Sprawdź czy w oryginale były montowane kraty w tak małym oknie ;)
@SantaFe żeby to było taaaakie łatwe. Na szybko nie widzę dobrych zdjęć które by cokolwiek potrafiły potwierdzić.
Patrząc na zamieszczone poniżej zdjęcie oryginalnego wagonu (50 51 95-18 035-9 Drs), wydaje się, że również ostatnie okno jest okratowane.

412807396_10161041573744806_1294062276011937328_n.jpg

50 51 95-18 035-9 Drs, PKP Intercity Gdynia Leszczynki depot 05.03.11. (Facebook Robert von Volland)

Jak już jesteśmy przy modelu wagonu 209C z Gdyni (ROBO - 280320/1), zastanawiam się, czy producent właściwie oznaczył czoła wagonu oraz czy nie powinny być pomalowane na biało krawędzie stopni wejściowych a siłowniki drzwi międzywagonowych na brązowo:niepewny:

2009.05.09 Gdynia.jpg

15.05.2009, 12:31, Gdynia Postojowa. (www.wgk.cal.pl Lukasy)

2008.06.28 Jastarnia.jpg

28.06.2008 | Jastarnia | Wagon 209C w składzie osobowego z Helu do Gdyni. (
www.wgk.cal.pl Tomasz Zajkowski)

ROBO 280320.jpg ROBO 280320 a.jpg
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
Mi się wydawało że te kraty nie miały służyć do ochrony przed złodziejstwem, a raczej chronić szyby w przypadku swobodnie latających bagaży/rowerów w skutek nieodpowiedniego zabezpieczenia przez właściciela.
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
611 30 7
Patrząc na zamieszczone poniżej zdjęcie oryginalnego wagonu (50 51 95-18 035-9 Drs), wydaje się, że również ostatnie okno jest okratowane.

Zobacz załącznik 1035550
50 51 95-18 035-9 Drs, PKP Intercity Gdynia Leszczynki depot 05.03.11. (Facebook Robert von Volland)

Jak już jesteśmy przy modelu wagonu 209C z Gdyni (ROBO - 280320/1), zastanawiam się, czy producent właściwie oznaczył czoła wagonu oraz czy nie powinny być pomalowane na biało krawędzie stopni wejściowych a siłowniki drzwi międzywagonowych na brązowo:niepewny:

Zobacz załącznik 1035551
15.05.2009, 12:31, Gdynia Postojowa. (www.wgk.cal.pl Lukasy)

Zobacz załącznik 1035552
28.06.2008 | Jastarnia | Wagon 209C w składzie osobowego z Helu do Gdyni. (
www.wgk.cal.pl Tomasz Zajkowski)

Zobacz załącznik 1035553 Zobacz załącznik 1035554

Nie wiem czy to mogą być kraty, czy bardziej jakieś odbicie w szybie...
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
638 16 1
Ja tam na tych fotografiach nic nie widzę. W CSI Las Vegas się bawić nie będę.
Pierwsze zdjęcie, choć jest najbliżej wagonu zrobione, odbicie w szybach wszystko zaciera.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.774 102 1
Nie wiem czy to mogą być kraty, czy bardziej jakieś odbicie w szybie...
Ja tam na tych fotografiach nic nie widzę. W CSI Las Vegas się bawić nie będę.
Pierwsze zdjęcie, choć jest najbliżej wagonu zrobione, odbicie w szybach wszystko zaciera.
Pozwoliłem sobie powiększyć pierwsze zdjęcie z interesującym nas oknem (w sumie powinienem to zrobić od razu:rolleyes:).
Moim zdaniem, można, mimo wszystko, dostrzec elementy okratowania.

209C .jpg
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Zrobiłem małą archeologię kolejową i jeżeli chodzi o gdyński Drs, to pragnę zaznaczyć że 30.12.2008 wagon został przekazany z PR do IC.
Przyznam, że widywałem ten wagon (te wagony) w pociągach na Hel i do Kościerzyny do wakacji 2008. W 2009 nie spotkałem ich w ruchu w ramach IC.
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
Koledzy a może przy okazji tej archeologii zdjęciowej ktoś ma wnętrze 209C z bagażem, właściwie bagażu (nie koniecznie z rowerami). Chciałem wersję bez trumienki (Zagórz) ale ten pusty środek w przestrzeni bagażowej bardzo mnie razi i choć zwykle nie wkładam figur do osobowych wagonów to tu chyba jednak muszę włożyć coś do środka, jakieś tobołki, bo środek jednak bardzo plastikowy od tej strony... I tak zacząłem się zastanawiać- ktoś podpowie jakie były wtedy ograniczenia w takich przesyłkach? Był tam oczywiście bagaż podręczny, przesyłki konduktorskie, ale skrzyn to już bym się nie spodziewał bo to nie towarowy. Ma ktoś warunki dla przesyłek konduktorskich sprzed lat?
A może chociaż jakieś zdjęcie załadunku takiego wagonu, wózek peronowy itp?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
Ma ktoś warunki dla przesyłek konduktorskich sprzed lat?
Nie mylmy przesyłek konduktorskich z przesyłkami bagażowymi. Przesyłki konduktorskie to małe przesyłki, przede wszystkim listy i pakiety, natomiast przesyłki bagażowe to znacznie większe przedmioty. W wagonach bagażowych przewożono duży bagaż, jak duże kufry czy walizy, ale również rowery, motocykle, czy nawet właśnie skrzynki lub duże kartony (np. telewizor, czy pralkę lub lodówkę, nawet meble). Przesyłkę bagażową można było nadać na stacji wcześniej i odebrać ze stacji docelowej, albo samemu dostarczyć do wagonu bagażowego i odebrać z wagonu na stacji docelowej - w tym drugim wypadku oczywiście trzeba było jechać tym samym pociągiem. Przesyłki bagażowe, przewożone w specjalnym wagonie (lub przedziale) były na kolei "od zawsze", przesyłki konduktorskie, przewożone w przedziale kierownika pociągu, to wynalazek lat 90. XX wieku.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
Nie mylmy przesyłek konduktorskich z przesyłkami bagażowymi. Przesyłki konduktorskie to małe przesyłki, przede wszystkim listy i pakiety, natomiast przesyłki bagażowe to znacznie większe przedmioty. W wagonach bagażowych przewożono duży bagaż, jak duże kufry czy walizy, ale również rowery, motocykle, czy nawet właśnie skrzynki lub duże kartony (np. telewizor, czy pralkę lub lodówkę, nawet meble). Przesyłkę bagażową można było nadać na stacji wcześniej i odebrać ze stacji docelowej, albo samemu dostarczyć do wagonu bagażowego i odebrać z wagonu na stacji docelowej - w tym drugim wypadku oczywiście trzeba było jechać tym samym pociągiem. Przesyłki bagażowe, przewożone w specjalnym wagonie (lub przedziale) były na kolei "od zawsze", przesyłki konduktorskie, przewożone w przedziale kierownika pociągu, to wynalazek lat 90. XX wieku.
Panie Andrzeju - przeszło 10 lat miałem okazję nadać przesyłką konduktorską spory gabaryt. Oj kierownik napocił się trochę, aby to upchnąć w swoim przedziale (nawet chyba podwójną opłatę mi wypisał) a ja po cichu uśmiechałem się, że z powodu mojej przesyłki "intercity" do Wa-wy opóźnia się z odjazdem ze stacji początkowej. Taki mój mały off-topic ;)
 

Podobne wątki