• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów pasażerskich typu 101A/102A

J1974H0

Znany użytkownik
Ja chętniej bym oczekiwał starszej wersji.... 43A.
Kolekcjonerzy i modelarze mający już zakupionych po kilka sztuk 101A/102A z pewnością uzupełnili by kolekcje nie koniecznie tym samym typem wagonu, ale pierwowzorem :)
Baza dobra już przecież jest, a 43A to nie tylko epoka III ale i IV a nawet V :) Jak bowiem można wyczytać na TEJ stronie większość 43A została wycofana z ruchu przed 2000r.
43A jest o tyle ciekawy, że bywały wersje z przebudowaną ścianą czołową przypominająca tą ze 101A (żółte PKP-Energetyka)...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Z tą bazą na 43A to może nie być tak oczywiste. Nie wiem, jak skonstruowane są formy pana Roberta, ale wagony 43A były krótsze od 101A/102A, więc inne musi być podwozie modelu. Miały też zupełnie inny kształt czołowej ściany i nieco inne drzwi, więc może być konieczna nowa forma.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
ROBO ma problem ze zrobieniem normalnych wersji, a Wy zaczynacie jałową dyskusje o starszych, zupełnie innych :D zresztą zauważyłem dziwną tendencje, że jak konkurencja coś wypuści, czym teoretycznie miał się zająć albo ROBO albo SM, to zaraz zaczyna się odgrzewanie kotletów, po co?
 

JGW

Nowy użytkownik
Witam.
Chciałem dokleić rury fekalne z WC do wagonów 102A i 102Ab z Choszczna oraz Piły. O ile w wagonie klasy 1 z Piły jest podłodze otwór do montażu, nie ma go w wagonach 2 klasy.
I tu pojawia się dylemat. W wagonie z Piły przedział WC jest po drugiej połowie wagonu niż skrzynia na akumulatory, natomiast w wagonach z Choszczna jest w tej samej połowie wagonu co skrzynia na akumulatory. Patrząc na zdjęcie od producenta gdzie należy montować rurę (po stronie z akumulatorami) wydaje się, że to wszystko jest ok.
1545507861064.jpg

Ale na zdjęciu http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/znin-wenecja/3210-6-02a_Personvogn Bhixl 29-19 311-4 i Znin_260574.jpg rura fekalna jest zamontowana winnym miejscu niż w modelu wagonu 2kl.
Spróbowałem odwrócić podwozie o 180° i wychodzi jak na podlinkowanej fotografii ze Żnina. Lecz obudowa i wnętrze maja wręgi i wycięcia, które uniemożliwiają obrót bez ingerencji w nadwozie. Producent prawdopodobnie świadomie zlokalizował WC w tej samej połowie wagonu co skrzynie na akumulatory.
Pytanie, czy poprawnie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie mam pewności co do pełnej zgodności modeli Robo z oryginałami, ale wygląda na to, że ryflaki miały skrzynie akumulatorowe umieszczone po różnych stronach wagonu (wolę używać słów "strona" i "koniec" wagonu niż "połowa"; jedna "połowa" może dotyczyć jednego boku, jak i jednego końca wagonu). Niektóre wagony miały te skrzynie po tej samej stronie, co przedział WC, inne na drugim boku wagonu. Ale nie potrafię powiedzieć, czy wiązało się to z typem wagonu (101A lub 102A), czy w ramach tego samego typu były różnice. Same skrzynie też bywały różnej wielkości. Tu można zobaczyć przykłady:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Wagon_101A.jpg
http://skansenchabowka.pl/tabor/wagon-osobowy-nr-50-51-29-22-129-5-serii-bhixt/
http://blogtransportowy.blox.pl/2016/09/SN61-w-Nowej-Hucie.html
http://cyryl.poznan.pl/obiekt/24031...-wyprodukowany-w-zakladach-h-cegielski-poznan
 

Podobne wątki