• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów pasażerskich typu 101A/102A

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#61
Wagon doczepny do SN61 był tylko dobrany kolorystycznie. Pozwalam sobie wstawić zdjęcia z sieci wagonów efc-loko. Widać tam okna,a właściwie ramy okienne o których pisałem.
 

Załączniki

OP
OP
robo

robo

Znany użytkownik
Reakcje
621 10 6
#64
Zbyszek napisał(a):
Mam ogromne zastrzeżenia co do okien, moim zdaniem ramki są za słabo zaznaczone.
Sprawa oświetlenia to z tego co ja pamiętam to panował tajemniczo-żółty półmrok lamp sufitowych, a tu wygląda jak jarzeniowe. I ta 1kl. z siedzeniami lotniczymi, to były czasy. ;)
Może kolega robo by podał jakie planuje stacje macierzyste, epoki, bo ja chętnie bym miał docelowo w kolekcji 2 ciemnozielone(Grudziądz) i 2 szt. wagonów dwubarwnych doczepnych do SN61(Chojnice)
Reasumując może być hit.
Witam ponownie
Ramy okienne już są zgłoszone do poprawki (nie napisałem o nich wcześniej). Co do epok oraz stacji macierzystych jak i malowań to chcemy zrobić wszystkie, tylko obecnie jest problem z z nr. bocznymi stacjami macierzystymi i rewizjami tak żeby wszystko do siebie pasowało. Chcemy uniknąć sytuacji gdzie damy nr. boczne od wagonu o malowaniu ciemno-oliwkowym wagonowi o innej kolorystyce.
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#65
Kpt.Nemo napisał(a):
Panowie czytając część wpisów o mniej więcej treści " a jednak się da" zastanawiam się czy kiedykolwiek ktoś wykluczył teczniczną możliwość wykonania takiego lub innego modelu przy użyciu technologi wtrysku.
Największym bólem w tego rodzaju zabawie zawsze jest kasa
No właśnie niedasizm był względu na kasę - że trzeba zainwestować, a nie wiadomo czy się zwróci - i ciągle było krakanie że w Polsce to panie daj pan spokój.
Cieszy fakt, że rynek dojrzewa do przyjęcia produkcji masowej.
Właśnie dostałem przesyłkę z próbką polskich ogrodzeń betonowych,
które do tej pory można było sensownie robić jedynie laserem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#67
Zbyszek napisał(a):
Wagon doczepny do SN61 był tylko dobrany kolorystycznie.
Te wagony miały przede wszystkim przeprowadzone przewody elektryczne do sterowania ukrotnionego wagonów SN61. Na szczytowych ścianach wagonów widoczne były charakterystyczne wiązki przewodów i gniazda. Typowy pociąg składał się z dwóch SN61 na obu końcach i zwykle trzech "ryflaków" pomiędzy nimi. Dzięki przewodom oba wagony silnikowe były sterowane z przedniej kabiny. Po wycofaniu z eksploatacji SN61, wagony 101A jeździły w dwukolorowym malowaniu z najróżniejszymi lokomotywami co najmniej do najbliższej naprawy.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#68
;) Rozmawiamy o modelu i jego kolorystyce, faktycznie te gniazda by musiały być odwzorowane jak i inne przeróbki w czasie użytkowania wagonów. Prawda?
 

Ulti_x

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#69
Co słychać?

Halooooo!?
Ostatni post z przed 2 tygodni. Jak idzie praca? Jakieś postępy ?
Swięta za miesiąc podesłało by się link świętemu mikołajowi.
 
OP
OP
robo

robo

Znany użytkownik
Reakcje
621 10 6
#70
Witam ponownie

Mam trochę złych i trochę dobrych wiadomości.

Na początek te złe; jest mały poślizg tzn. około miesiąca do 1,5 miesiąca. Trzeba zrobić niezbędne korekty wagonu. Przewidziany termin oddania do użytku publicznego koniec stycznia 2011. Chcieliśmy bardzo, żeby wagon ukazał się przed świętami, ale niestety trzeba zrobić korekty konstrukcji. Mogę tylko dodać, że większość z nich jest już zrobiona.

Malowanie:
Malowanie wagonu będzie odzwierciedleniem rzeczywistych wagonów jakie jeździły po polskich szlakach kolejowych.
Na początku ryflak będzie w 3 malowaniach:
- epoka IIIc - malowanie niebiesko/ kremowe,
- epoka IVb lub IVc - malowanie ciemnozielono/ jasnozielone,
- epoka Vb - malowanie ciemnozielone z jasnokremowym pasem poniżej okien i jasnokremowymi drzwiami.
Ewentualnie, zamiast malowania ciemnozielono/kremowego z epoki V, możnabyłoby wykonać na początek model w malowaniu ciemnozielono- oliwkowym z epoki IIIc lub IV.

Stacje macierzyste:
Gdańsk, Szczecin, Wrocław (pracujemy nad tym). Ze względu na różnorodność wariantów nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkich stacji na początku.

W późniejszym etapie planowane jest wydanie wagonu 102Aa (1klasy)jak również 102A 2 klasy. Wagonu 101A nie było w 1 klasie.
Niezbędnym jest wykonanie nowych wózków, siedzeń oraz elementów podwozia dla 1 klasy.

w późniejszym czasie przewidziane też są wagony pociągu technicznego.

Sprawy techniczne:

Właśnie przetestowałem prototyp na ostrych zakrętach i nie ma najmniejszych obaw, że wagon wypadnie z torów czy sobie z tym nie poradzi tak jak ma to miejsce w wagonie BWE 1 klasy ACME.
Testowałem na dość szybkiej lokomotywie i nie było najmniejszym problemów na moim miniaturowym torze testowym. ;)
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#79
MichałK napisał(a):
Może zróbmy demokratyczne głosowanie :?: Jaka epoka :arrow: jaki przydział :?:
Głosować to będziemy swoimi pieniędzmi podczas składania zamówień :) To chyba najbardziej wiarygodne głosowanie.
 

Podobne wątki