• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

robo

Znany użytkownik
Reakcje
621 10 6
@robo, przede wszystkim popraw drabinkę oraz górny podest. Tym razem Ty musisz równać do PIKO a nie odwrotnie. Wtedy zastanowię się nad kupnem Twoich modeli.:gwizd:
Musze Cię zmartwić ponieważ w tym modelu nie poprawię tych elementów.
Dla mnie ważniejsze jest to, że w składzie powiedzmy kilkunastu wagonów, każda cysterna różni się detalami od poprzedniej niż model miał by mieć pomost oraz drabinkę z blaszki, ale nie różnił by się od poprzedniej. Nasze modele są tak zaprojektowane, że każdy model rożni się jakimś szczegółem/detalem od poprzedniego tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. Ja tez zbieram modele i mając skład złożony z DEC jestem usatysfakcjonowany , że większość wagonów jest z innymi detalami.
Ja nie muszę równać się do Piko ponieważ ja jako pierwszy zrobiłem ten model. Tak na marginesie przeanalizuj sobie kompletność malowania modelu i odpowiedz sobie na pytanie, który model jest lepszy....
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Musze Cię zmartwić ponieważ w tym modelu nie poprawię tych elementów. (...)
Szkoda ... bo wykonanie tych elementów razi i spycha model do średniej klasy.
No ale ...

(...) każda cysterna różni się detalami od poprzedniej .
To jest atutem tych cystern .
Pytania do Robo :
Czy w tym roku ukarzą się kolejne numery czy też wersje w epoce IV a , b, c ?
Zwłaszcza w srebrnym malowaniu ?

Jak dotąd posiadam 1 srebrną i 3 szare.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.560 386 20
Jak dotąd posiadam 1 srebrną i 3 szare.
Z czego jedna szara jest do przewozu melasy, a pozostałe (dwie szare i jedna srebrna) do przewozu produktów naftowych. I tu mam pytanie (bo się nie znam): Czy w jednym składzie takie wagony jeździły razem i wożono jednym pociągiem melasę z produktami naftowymi?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Jeszcze ściślej mówiąc to są dwie cysterny do przewozu produktów naftowych szara i srebrna, jedna cysterna do przewozu produktów chemicznych szara i jedna cysterna do przewozu melasy.
Co do przewozu w jednym pociągu wszystkich tego rodzaju produktów to zasadniczo nie ma ku temu przeszkód. Jest tylko kwestia czy w procesie przewozowym na jakiejś trasie te trzy rodzaje produktów miały wspólną drogę. Tak najczęściej się zdarzało kiedy był formowany pociąg do przewozów rozproszonych pomiędzy dwiema stacjami rozrządowymi których w latach 70 i 80 tych było dużo więcej.
Odnośnie obostrzen co do zakazu przrewozu w jednym pociągu niektórych produktów razem z innymi dotyczyły głównie przewozów materiałów wybuchowych z innymi materiałami niebezpiecznymi.
Jeśli dobrze pamiętam to coś już na ten temat przedstawiłem w osobnym wątku na temat prawidłowego zestawiania pociągów towarowych, a ponieważ forumowa wyszukiwarka ma amnezje wklejam link do odpowiedniego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threa...wianie-pociągów-towarowych.42879/#post-732409
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Co do przewozu w jednym pociągu wszystkich tego rodzaju produktów to zasadniczo nie ma ku temu przeszkód. Jest tylko kwestia czy w procesie przewozowym na jakiejś trasie te trzy rodzaje produktów miały wspólną drogę. Tak najczęściej się zdarzało kiedy był formowany pociąg do przewozów rozproszonych pomiędzy dwiema stacjami rozrządowymi których w latach 70 i 80 tych było dużo więcej.
Towarowy odcinkowy w epoce IV, relacji Gdynia Port Centralny-Lębork miał w składzie cysterny z melasą do fabryki drożdży w Maszewie jak i paliwo lotnicze na lotnisko wojskowe w Siemirowicach i próżne w relacji powrotnej...
 
Ostatnio edytowane:

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
Ja nie mam nic do dodatkowych elementów, bo dodają walorów cysternie. Natomiast mam sugestię dotyczącą praktycznego rozwiązania schodków pomostu w modelu. Producent wymyślił 2 rodzaje stopni, do łuków łagodnych i ostrych. Nie posiadam makiety, więc układając tor na podłodze, model pięknie porusza się po torach. Jednak na jazdach makietowych w jednym z klubów okazało się, że stopnie do łuków ostroch zwyczajnie zostawały wbite w peron.... Moja sugestia jest do producenta, aby dopracować to rozwiązanie. Cysterny konkurencji nie mają z tym problemów.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
280 39 11
Wbite na prostym odcinku, czy ten peron był przy łuku?
Nie ma to znaczenia - bo wystają poza skrajnię określoną przez NEM.
Jakiś czas temu robiłem jazdy testowe na dodatkowym torze z łukiem 350mm (w tzw. dworcach podziemnych mam 360mm) i tylko ze stopniami węższymi. I o dziwo przejechało bez problemów - wózki dotykały do stopni po wewnętrznej, ale się nie blokowały, wydaje się, że to wartość graniczna. Oczywiście tor prawidłowo ułożony (z flex'u PIKO A-Gleis) i przejazd z prędkością ok 20 km/h (w składzie wagon pomiarowy). Wagony i lokomotywa na sprzęgach Fleischmann Profi. Spróbujcie przetestować sami.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Szczerze to nikt nie poruszył sprawy cysterny st. Mac. Brzeg Dolny. Opisanej "Chlorobenzen". Wzór chemiczny C6H5Cl Ciecz łatwopalna. Stosowana do produkcji nitrobenzenu, fenoli (jako składnik żywic i tworzyw sztucznych), barwników organicznych.... Taka "grubsza" chemia to na moje oko jakaś fabryka farb i lakierów lub tworzyw sztucznych (GFFiL Gdańsk Oliwa, Osowa, bocznica "chemii" na Gdańsku Przymorzu?), lub Gdynia Port Centralny...
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
I jeszcze w czerwieni tlenkowej !

http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_24_163&products_id=101439

Czyli na 20 lutego mamy zapowiedź 2 cystern 406R PKP w IV epoce + 1 w nieznanym terminie.
Jaśnie Oświecony Książę Wojewodo!
Ta tlenkowa cysterna to błędnie opisany DEC nr kat 14053011 robo z epoki V z kompletu trojwagonowego DEC. Wyprzedany, już choć bywa na allegro.

Mają być dwie nowości - tak jak wyżej pisałem. Chyba że producent zrobi niespodziankę jakąś...
 

Darkman

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 1 0
Oczywiście daty ukazania się modeli, podawane na stronie MM są orientacyjne ;)
Ja mam pytanie, czy ktoś już posiada lub macał najnowszy wypust CPNu? Model który widziałem, wyglądał jakby ktoś biały kolor malował pędzlem. Nie wiem czy miałem omamy, czy taki jeden egzemplarz się trafił o_O
Swoją drogą, myślałem że te dwa ostatnie CPNy wyjdą razem, w tym samym czasie...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Moim zdaniem te szerokie stopnie zostały zaprojektowane na wyrost. W praktyce jak sam sprawdziłem oraz inni koledzy wagony z normalnymi stopniami bez problemu pokonują łuki o promieniu 358mm.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
To zależy jak blisko torów będą te perony:). Ale nie powinno być problemu. Może na początek przetestuj te stopnie jeszcze bez klejenia. Jak warunki "terenowe" nie będą sprawiać problemów to je przyklej.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Ma ktoś zdjęcia biały cystern 406Ra ? Bo jestem zainteresowany zakupem a nigdzie nie ma oceny, tylko same wady .... są wymieniane
 

Podobne wątki