• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

Pawelec PKP

Aktywny użytkownik
Byłem w sosnowcu. Na stoisku Robo można było kupić wagony serii 406R , 112A i 104Af ...
Chyba tak - ostatnie to łamańce 1/2 klasa w kolorze zielono/czerwonym i oliwkowym.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Odkopuje temat, by zadać jedno pytanie, czy wagony w tym malowaniu https://przystaneksklep.pl/images/50077702_1261439187338407_8251625829184831488_n.jpg występowały bez tego loga niebieskiego DEC? Wiem że były czasem czerwone, ale czy był jakis okres albo przypadki że nie było tego loga przy takim malowaniu (biała z czerwonym pasem)?
Jeśli już to raczej jakieś brudne i łaciate niedobitki przejęte przez "Gatki" (GATX).
Wcześniej to raczej nie.
 
Witam
Odświeżam temat.
Towarowy odcinkowy w epoce IV, relacji Gdynia Port Centralny-Lębork miał w składzie cysterny z melasą do fabryki drożdży w Maszewie jak i paliwo lotnicze na lotnisko wojskowe w Siemirowicach i próżne w relacji powrotnej...
Powyższa informacja jest (przynajmniej dla mnie) bardzo interesująca. Jestem ciekawy:
1) czy ww pociąg kursował w latach 1980-1990?
2) czy cysterna do przewozu melasy (ROBO) kolorystycznie pasowałaby do tego pociągu?
3) jakiego koloru były cysterny, którymi wożono paliwo lotnicze?
 
Dziękuję za pomoc. Mam własnie taką (czerwień tlenkowa) cysternę Piko. Czyli teraz tylko kupić szarą cysterne od ROBO (cukrownia) i podłączyć np. stonkę. Może dodatkowo Gags (jak PIKO wyda adekwatny). No i jeszcze za jakiś czas dać to wszystko do odpowiedniej zmiany oznaczeń i przydziałów do któregoś z kolegów zajmujących się takimi sprawami.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Lepszy parowóz. Nigdy nie widziałem (na zdjęciach i w realu), aby Fabrykę Drożdży obsługiwała spalinówka. SM42 napewno zapuszczała się po roku 1989 do Cewic, pod bocznicę wojskową. Wojsko miało swoją lokomotywę i obsługiwało się samodzielnie.
 
Lepszy parowóz. Nigdy nie widziałem (na zdjęciach i w realu), aby Fabrykę Drożdży obsługiwała spalinówka. SM42 napewno zapuszczała się po roku 1989 do Cewic, pod bocznicę wojskową. Wojsko miało swoją lokomotywę i obsługiwało się samodzielnie.
Ponownie dziękuję za informacje. Na parowóz to chyba przyjdzie trochę poczekać. Tym niemniej skrzętnie gromadzę informacje o tych i podobnych sprawach dotyczących ruchu kolejowego z terenów tej części Pomorza. Jak sie teraz objeżdża takie miejsca to aż żal patrzeć na zmarnowany potencjał, zniszczoną infrastrukturę itp. Nie jestem jakimś fanem słusznie minionej epoki i nie cierpiałem tej komunistycznej szarzyzny, ale zdecydowanie można było lepiej wykorzystać dorobek lat 1945-90 do budowania III RP.
 

Podobne wątki