• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

Skiper

Nowy użytkownik
Tak było w projekcie i tak też jest na modelu. Czy tak było w oryginale? Tego nie wiem, ale jest to prawdopodobne, bo czasami te opaski zmieniano.
Trafione w punkt - tak bywało podczas napraw, gdzie nie wszystko demontowano.
Jak widać różnice są, wątpię, aby @robo popełnił taką gafę w 13054021, skoro w 13055011 jest "prawidłowo". Może ktoś ma zdjęcie oryginału cysterny takiej jak 13054021?
Widziałem wiele takich cystern - nie jest to fałsz i dyskusja nad tym jest zbędna....
Nie, pokazałem 2 „obrazki” - rysunek oraz zdjęcie i rozumiem, że jak mówimy o 021 to porównujemy z 021.
Tak, dwa różne "obrazki" dotyczące różnych projektów....
Nie zamierzam toczyć dalszej dyskusji na temat pasków, ale to co widzę, to widzę.
I bardzo dobrze, że nie zamierzasz - bo niestety nie wiesz o czym mówisz. Wolisz pozostać przy swoim niż przyznać się do błędu....
Poczekajmy aż trafią do sprzedaży lub na odpowiedź producenta
Trafią do sprzedaży i odpowiedź w temacie pasów nie jest potrzebna bo takie były. A na inne postawione tu pytanie raczej nie otrzymamy odpowiedzi.
 

robo

Znany użytkownik
Mam takie uprzejme pytanie: dlaczego na tablicach wszystkich trzech białych wagonów, nie jest wskazany żaden przewoźnik (PKP)?
Dzięki za zwrócenie uwagi. Jest tak ponieważ tak było w projekcie który otrzymaliśmy gotowy do produkcji. Na kolejnych cysternach będą już występowały takowe oznaczenia.
Co prawda nie posiadamy zdjęć (ogólnie ciężko o zdjęcia tamtych wagonów) jednak są osoby które widziały cysterny bez oznaczenia przewoźnika.
Jednak bez zdjęć, to można się tylko domyślać czy tak mogło być.

Co do białych pasów to takie występowały oryginalnie.

Rzeczywiście mogło dojść do zamieszania, gdyż początkowo przedstawiliśmy inny nr katalogowy cysterny by pokazać prototyp malowania.

Postaramy się w przyszłości lepiej określać który produkt wprowadzamy.

Tymczasem dla tych którzy lubią zobaczyć model przed zakupem to informujemy, że od środy 30.01. najnowsza dostawa powinna już być w sklepach.
 

Pd5

Znany użytkownik
I bardzo dobrze, że nie zamierzasz - bo niestety nie wiesz o czym mówisz. Wolisz pozostać przy swoim niż przyznać się do błędu....
Kolego Skiper - pokazałem 2 obrazki białych cystern, które mają 2 różne numery i nie napisałem, że jest to ta sama cysterna(?) Jeżeli rozpatrujemy 021 to na zdjęciu widzę to co widzę i nie mam się tu do czego przyznawać niezależnie od Twojej negatywnej oceny.
Nie uważam się za speca od cystern ani tez innych wagonów, lokomotyw itp, tak jak wielu na tym forum, bo dla mnie to hobby + zabawa i dlatego nie dyskutuję, tylko w tym wypadku stwierdziłem fakt.

Niezależnie od koloru pasków na cysternie, życzę wszystkim miłośnikom cystern miłego dnia;)

Myślę, że to tyle w tym temacie, bo Robo swoim powyższym wpisem odpowiedział na pytania.
 
Ostatnio edytowane:

robo

Znany użytkownik
@robo, przede wszystkim popraw drabinkę oraz górny podest. Tym razem Ty musisz równać do PIKO a nie odwrotnie. Wtedy zastanowię się nad kupnem Twoich modeli.:gwizd:
Musze Cię zmartwić ponieważ w tym modelu nie poprawię tych elementów.
Dla mnie ważniejsze jest to, że w składzie powiedzmy kilkunastu wagonów, każda cysterna różni się detalami od poprzedniej niż model miał by mieć pomost oraz drabinkę z blaszki, ale nie różnił by się od poprzedniej. Nasze modele są tak zaprojektowane, że każdy model rożni się jakimś szczegółem/detalem od poprzedniego tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. Ja tez zbieram modele i mając skład złożony z DEC jestem usatysfakcjonowany , że większość wagonów jest z innymi detalami.
Ja nie muszę równać się do Piko ponieważ ja jako pierwszy zrobiłem ten model. Tak na marginesie przeanalizuj sobie kompletność malowania modelu i odpowiedz sobie na pytanie, który model jest lepszy....
 

DRACULA

Znany użytkownik
Musze Cię zmartwić ponieważ w tym modelu nie poprawię tych elementów. (...)
Szkoda ... bo wykonanie tych elementów razi i spycha model do średniej klasy.
No ale ...

(...) każda cysterna różni się detalami od poprzedniej .
To jest atutem tych cystern .
Pytania do Robo :
Czy w tym roku ukarzą się kolejne numery czy też wersje w epoce IV a , b, c ?
Zwłaszcza w srebrnym malowaniu ?

Jak dotąd posiadam 1 srebrną i 3 szare.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Jak dotąd posiadam 1 srebrną i 3 szare.
Z czego jedna szara jest do przewozu melasy, a pozostałe (dwie szare i jedna srebrna) do przewozu produktów naftowych. I tu mam pytanie (bo się nie znam): Czy w jednym składzie takie wagony jeździły razem i wożono jednym pociągiem melasę z produktami naftowymi?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Jeszcze ściślej mówiąc to są dwie cysterny do przewozu produktów naftowych szara i srebrna, jedna cysterna do przewozu produktów chemicznych szara i jedna cysterna do przewozu melasy.
Co do przewozu w jednym pociągu wszystkich tego rodzaju produktów to zasadniczo nie ma ku temu przeszkód. Jest tylko kwestia czy w procesie przewozowym na jakiejś trasie te trzy rodzaje produktów miały wspólną drogę. Tak najczęściej się zdarzało kiedy był formowany pociąg do przewozów rozproszonych pomiędzy dwiema stacjami rozrządowymi których w latach 70 i 80 tych było dużo więcej.
Odnośnie obostrzen co do zakazu przrewozu w jednym pociągu niektórych produktów razem z innymi dotyczyły głównie przewozów materiałów wybuchowych z innymi materiałami niebezpiecznymi.
Jeśli dobrze pamiętam to coś już na ten temat przedstawiłem w osobnym wątku na temat prawidłowego zestawiania pociągów towarowych, a ponieważ forumowa wyszukiwarka ma amnezje wklejam link do odpowiedniego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threa...wianie-pociągów-towarowych.42879/#post-732409
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Co do przewozu w jednym pociągu wszystkich tego rodzaju produktów to zasadniczo nie ma ku temu przeszkód. Jest tylko kwestia czy w procesie przewozowym na jakiejś trasie te trzy rodzaje produktów miały wspólną drogę. Tak najczęściej się zdarzało kiedy był formowany pociąg do przewozów rozproszonych pomiędzy dwiema stacjami rozrządowymi których w latach 70 i 80 tych było dużo więcej.
Towarowy odcinkowy w epoce IV, relacji Gdynia Port Centralny-Lębork miał w składzie cysterny z melasą do fabryki drożdży w Maszewie jak i paliwo lotnicze na lotnisko wojskowe w Siemirowicach i próżne w relacji powrotnej...
 
Ostatnio edytowane:

czacza

Aktywny użytkownik
Ja nie mam nic do dodatkowych elementów, bo dodają walorów cysternie. Natomiast mam sugestię dotyczącą praktycznego rozwiązania schodków pomostu w modelu. Producent wymyślił 2 rodzaje stopni, do łuków łagodnych i ostrych. Nie posiadam makiety, więc układając tor na podłodze, model pięknie porusza się po torach. Jednak na jazdach makietowych w jednym z klubów okazało się, że stopnie do łuków ostroch zwyczajnie zostawały wbite w peron.... Moja sugestia jest do producenta, aby dopracować to rozwiązanie. Cysterny konkurencji nie mają z tym problemów.
 

Skiper

Nowy użytkownik
Wbite na prostym odcinku, czy ten peron był przy łuku?
Nie ma to znaczenia - bo wystają poza skrajnię określoną przez NEM.
Jakiś czas temu robiłem jazdy testowe na dodatkowym torze z łukiem 350mm (w tzw. dworcach podziemnych mam 360mm) i tylko ze stopniami węższymi. I o dziwo przejechało bez problemów - wózki dotykały do stopni po wewnętrznej, ale się nie blokowały, wydaje się, że to wartość graniczna. Oczywiście tor prawidłowo ułożony (z flex'u PIKO A-Gleis) i przejazd z prędkością ok 20 km/h (w składzie wagon pomiarowy). Wagony i lokomotywa na sprzęgach Fleischmann Profi. Spróbujcie przetestować sami.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Szczerze to nikt nie poruszył sprawy cysterny st. Mac. Brzeg Dolny. Opisanej "Chlorobenzen". Wzór chemiczny C6H5Cl Ciecz łatwopalna. Stosowana do produkcji nitrobenzenu, fenoli (jako składnik żywic i tworzyw sztucznych), barwników organicznych.... Taka "grubsza" chemia to na moje oko jakaś fabryka farb i lakierów lub tworzyw sztucznych (GFFiL Gdańsk Oliwa, Osowa, bocznica "chemii" na Gdańsku Przymorzu?), lub Gdynia Port Centralny...
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
I jeszcze w czerwieni tlenkowej !

http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_24_163&products_id=101439

Czyli na 20 lutego mamy zapowiedź 2 cystern 406R PKP w IV epoce + 1 w nieznanym terminie.
Jaśnie Oświecony Książę Wojewodo!
Ta tlenkowa cysterna to błędnie opisany DEC nr kat 14053011 robo z epoki V z kompletu trojwagonowego DEC. Wyprzedany, już choć bywa na allegro.

Mają być dwie nowości - tak jak wyżej pisałem. Chyba że producent zrobi niespodziankę jakąś...
 

Darkman

Aktywny użytkownik
Oczywiście daty ukazania się modeli, podawane na stronie MM są orientacyjne ;)
Ja mam pytanie, czy ktoś już posiada lub macał najnowszy wypust CPNu? Model który widziałem, wyglądał jakby ktoś biały kolor malował pędzlem. Nie wiem czy miałem omamy, czy taki jeden egzemplarz się trafił o_O
Swoją drogą, myślałem że te dwa ostatnie CPNy wyjdą razem, w tym samym czasie...
 

Podobne wątki