• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Tak to jest niestety ewidentna kicha. W tamtych czasach jeszcze obowiązywało oznaczenie PKP. Później dopiero nie wiem dokładnie od którego roku ale na pewno po 2002 roku zaczęto używać oznaczeń literowych państw gdzie wagon został zarejestrowany .
 

Pd5

Znany użytkownik
Na rysunkach dot modelu ich nie było? Podobają mi się te białe cysterny i czekam na te modele od dawna, ale jak czytam wasze uwagi, to mam wrażenie że pojawił się nowy segment „hobby”?
Poczekajmy jednak na komentarz producenta do tych wszystkich uwag.


1548587551814.jpg 1548587640307.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
To interesujące, bo na rysunkach wyżej ich nie ma, czyli ... brak konsekewncji?
Jaki brak konsekwencji ?? Kol @Pd5 przecież Ty pokazałeś rysunek innego modelu cysterny nr.kat 13055011
A jak zauważyłem mowa jest o modelu nr.kat 13054021 którego rysunek pokazał @ALA .
Po co to zamieszanie ? Może więcej konsekwencji w przekazywaniu informacji z Twojej strony ;)
Pozdrawiam serdecznie
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Małe przypomnienie rysunków katalogowych, zapowiedzianych już rok temu cystern w tym malowaniu. ;)
13054021.jpg
13055011.jpg
13056022.jpg
Jak widać różnice są, wątpię, aby @robo popełnił taką gafę w 13054021, skoro w 13055011 jest "prawidłowo". Może ktoś ma zdjęcie oryginału cysterny takiej jak 13054021? Wtedy by to rozwiało wszelkie wątpliwości, co do zgodności z oryginałem.
 

Pd5

Znany użytkownik
Jaki brak konsekwencji ?? Kol @Pd5 przecież Ty pokazałeś rysunek innego modelu cysterny nr.kat 13055011
A jak zauważyłem mowa jest o modelu nr.kat 13054021 którego rysunek pokazał @ALA .
Po co to zamieszanie ? Może więcej konsekwencji w przekazywaniu informacji z Twojej strony ;)
Pozdrawiam serdecznie
Nie, pokazałem 2 „obrazki” - rysunek oraz zdjęcie i rozumiem, że jak mówimy o 021 to porównujemy z 021. Wg mnie na zdjeciu pasków nie ma, ale jego jakość tez pozostawia trochę do życzenia. Nie zamierzam toczyć dalszej dyskusji na temat pasków, ale to co widzę, to widzę.;)
 
Ostatnio edytowane:

Miko

Aktywny użytkownik
Wg mnie na zdjeciu pasków nie ma, ale jego jakość tez pozostawia trochę do życzenia.
Zdjęcie, które wkleiłeś przedstawia prototypowy egzemplarz, który wymagał poprawek w malowaniu.
-> http://forum.modelarstwo.info/threa...w-cystern-typu-406r.37478/page-13#post-757909

A jeśli chodzi o białe pasy, to ja bym tego nie uważał tak jednoznacznie za błąd. Przykładowo na poniższym zdjęciu (z serwisu flickr.com) kolor czerwony na pasach mocujących nie zgrywa się z kolorami na zbiorniku. Dwa pasy po lewej stronie chyba w ogóle zostały odwrotnie zamontowane.
https://flic.kr/p/b3gZ4K Nie widziałem zdjęcia cysterny z całymi białymi pasami, ale może takie też mogły być po jakiejś naprawie - szczególnie w czasach gdy to malowanie nie było już obowiązujące.
 
Tak było w projekcie i tak też jest na modelu. Czy tak było w oryginale? Tego nie wiem, ale jest to prawdopodobne, bo czasami te opaski zmieniano.
Trafione w punkt - tak bywało podczas napraw, gdzie nie wszystko demontowano.
Jak widać różnice są, wątpię, aby @robo popełnił taką gafę w 13054021, skoro w 13055011 jest "prawidłowo". Może ktoś ma zdjęcie oryginału cysterny takiej jak 13054021?
Widziałem wiele takich cystern - nie jest to fałsz i dyskusja nad tym jest zbędna....
Nie, pokazałem 2 „obrazki” - rysunek oraz zdjęcie i rozumiem, że jak mówimy o 021 to porównujemy z 021.
Tak, dwa różne "obrazki" dotyczące różnych projektów....
Nie zamierzam toczyć dalszej dyskusji na temat pasków, ale to co widzę, to widzę.
I bardzo dobrze, że nie zamierzasz - bo niestety nie wiesz o czym mówisz. Wolisz pozostać przy swoim niż przyznać się do błędu....
Poczekajmy aż trafią do sprzedaży lub na odpowiedź producenta
Trafią do sprzedaży i odpowiedź w temacie pasów nie jest potrzebna bo takie były. A na inne postawione tu pytanie raczej nie otrzymamy odpowiedzi.
 

robo

Znany użytkownik
Mam takie uprzejme pytanie: dlaczego na tablicach wszystkich trzech białych wagonów, nie jest wskazany żaden przewoźnik (PKP)?
Dzięki za zwrócenie uwagi. Jest tak ponieważ tak było w projekcie który otrzymaliśmy gotowy do produkcji. Na kolejnych cysternach będą już występowały takowe oznaczenia.
Co prawda nie posiadamy zdjęć (ogólnie ciężko o zdjęcia tamtych wagonów) jednak są osoby które widziały cysterny bez oznaczenia przewoźnika.
Jednak bez zdjęć, to można się tylko domyślać czy tak mogło być.

Co do białych pasów to takie występowały oryginalnie.

Rzeczywiście mogło dojść do zamieszania, gdyż początkowo przedstawiliśmy inny nr katalogowy cysterny by pokazać prototyp malowania.

Postaramy się w przyszłości lepiej określać który produkt wprowadzamy.

Tymczasem dla tych którzy lubią zobaczyć model przed zakupem to informujemy, że od środy 30.01. najnowsza dostawa powinna już być w sklepach.
 

Pd5

Znany użytkownik
I bardzo dobrze, że nie zamierzasz - bo niestety nie wiesz o czym mówisz. Wolisz pozostać przy swoim niż przyznać się do błędu....
Kolego Skiper - pokazałem 2 obrazki białych cystern, które mają 2 różne numery i nie napisałem, że jest to ta sama cysterna(?) Jeżeli rozpatrujemy 021 to na zdjęciu widzę to co widzę i nie mam się tu do czego przyznawać niezależnie od Twojej negatywnej oceny.
Nie uważam się za speca od cystern ani tez innych wagonów, lokomotyw itp, tak jak wielu na tym forum, bo dla mnie to hobby + zabawa i dlatego nie dyskutuję, tylko w tym wypadku stwierdziłem fakt.

Niezależnie od koloru pasków na cysternie, życzę wszystkim miłośnikom cystern miłego dnia;)

Myślę, że to tyle w tym temacie, bo Robo swoim powyższym wpisem odpowiedział na pytania.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki