• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

Jacek765

Znany użytkownik
No przecież węglarki typu 17W to był taki pospolity wagon ;). A swoją drogą to niestety często przeglądam forum na smartfonie a potem zapominam zobaczyć ciekawe zdjęcia na komputerze:(.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
A już myślałem, że na tym forum tylko bije się pianę ;-)

PS. W 1986 To już raczej bardziej był złom na kółkach niż pospolity wagon ;-) nie mniej załapał się w tle ze zbiorowym do Kokoszek ;-) Może ktoś poleje miodem moją duszę i zgadnie jaki numer ma teigrek? ;-)
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
Z tego zdjęcia to trudno odczytać, z pozostałych jeszcze gorzej. Chociaż na tym zdjęciu numer na tendrze wygląda jak 121 ale nie dałbym za to nawet paznokcia nie mówiąc o głowie lub ręce.
A 17W w roku 1986 tym to już rzeczywiście niedobitki jeszcze gdzieś były w eksploatacji. Obok są w sąsiedztwie wagonów Gondola produkcji rumuńskiej które zakończyły swoją karierę w XXI wieku.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
chodziło mi o źródło zdjęć a nie miejsce wykonania zdjęcia
Jaśnie Oświecone Forum...
Z tego zdjęcia to trudno odczytać, z pozostałych jeszcze gorzej. Chociaż na tym zdjęciu numer na tendrze wygląda jak 121 ale nie dałbym za to nawet paznokcia nie mówiąc o głowie lub ręce.
A 17W w roku 1986 tym to już rzeczywiście niedobitki jeszcze gdzieś były w eksploatacji. Obok są w sąsiedztwie wagonów Gondola produkcji rumuńskiej które zakończyły swoją karierę w XXI wieku.
A co do parowozu

Jeżeli:

Tylne reflektory stoją na skrzynce narzędziowej dosyć blisko siebie i mają podstawki na latarnie naftowe...
Drzwi skrzynki narzędziowej tendra mają gryzdoł po starym oznaczeniu...
Prasa smarna prześlicznie zlokalizowana pod pomostem
Rura od inżektora Nathana idzie po kotle do zaworów
Tender ma charakterystyczne zacieki
Maszynista i pomocnik jedzą kanapki z salcesonem na kartki z Zakładów Mięsnych w Kościerzynie...
Odchylacze mają znaki RYBY malowane sinym przepałem :-D:-D

TO MOŻE BYĆ TO TYLKO Ty42-126!!!!:love::love::love::love::love::love:


Co do wagonów Gondola... Nadspodziewanie często się przewijają w tej okolicy w tamtym czasie...
Ostatnia fotka autorstwa Krzysztofa Brychczyńskiego...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

DRACULA

Aktywny użytkownik
Takim samym weteranem jak 17W, była także węglarka 3/4/11W.
Absolutnie nie zgadzam się z tą opinią .
Drewniane węglarki 3/4/W w 1986r były jeszcze powszechne w składach węglowych i zbiorczych/zdawczych na całej sieci PKP.
Natomiast 17W w 1986r wpięte w skład to naprawdę duże zaskoczenie !

Po za tym zdjęcia jakie tu zamieścił Bernard Sobczyk dowodzą nieporównywalnej WYŻSZOŚCI IV epoki nad późniejszymi epokami : V , VI.
I to w dodatku końca IV epoki . O co chodzi ?
Maleńka stacyjka na drugo- a nawet trzeciorzędnej linii ...

I KILKA TORÓW PEŁNYCH WAGONÓW ... !
Dziś w takich miejscach "nimanic"...
Albo jest jeden tor na betonkach z wybaumionym peronem z niebiaskom wiatą tramwajowo-autobusową ...
I godzinami pustka przedzielana raz na 4 godziny przejazdem krasiasto-wieśniackiego gablocianego autobusu szynowego ...
I to jest ! lokalna szósta epoka kolejowa ( ?!) ...
Której klimat ( ?!) ;) nie różni się od przystanków tramwajowych koło warszawskiego dworca centralnego ... :ROFL:
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Natomiast 17W w 1986r wpięte w skład to naprawdę duże zaskoczenie !

Po za tym zdjęcia jakie tu zamieścił Bernard Sobczyk dowodzą nieporównywalnej WYŻSZOŚCI IV epoki nad późniejszymi epokami : V , VI.
I to w dodatku końca IV epoki . O co chodzi ?
Maleńka stacyjka na drugo- a nawet trzeciorzędnej linii ...

I KILKA TORÓW PEŁNYCH WAGONÓW ... !
Dziś w takich miejscach "nimanic"...
Albo jest jeden tor na betonkach z wybaumionym peronem z niebiaskom wiatą tramwajowo-autobusową ...
I godzinami pustka przedzielana raz na 4 godziny przejazdem krasiasto-wieśniackiego gablocianego autobusu szynowego ...
I to jest ! lokalna szósta epoka kolejowa ( ?!) ...
Której klimat ( ?!) ;) nie różni się od przystanków tramwajowych koło warszawskiego dworca centralnego ... :ROFL:
To jest jasne jak słońce, ale nie ma co za wiele się o tym rozpisywać bo można tu zostać posadzonym o brak politycznie poprawnej korpo-tolerancyjnosci;-);-);-);-) prawdziwa kolej skończyła się dla mnie umową datą 1 kwietnia 1991 gdy to oficjalnie zakończono eksploatacji trakcji parowej w parowozowni Kościerzyna. Potem były tylko sentymenty i wspomnienia. Mimo że para trwała tam jeszcze niecałą dekadę za sprawą skansenu - to brak Nocnego Zbiorowego do Bytowa lub Wieczornego Zbiorowego do Kokoszek z trakcją parową transformował rzeczywistośc zbyt mocno aby uznać to za prawdziwą kolej...
 
PIKO na pewno jest zadowolone już z tego co na tym zarobiło. Może czują, że więcej się już na rynku nie 'upcha'?
Absolutnie nie zgadzam się z tą opinią .
Drewniane węglarki 3/4/W w 1986r były jeszcze powszechne w składach węglowych i zbiorczych/zdawczych na całej sieci PKP.
Natomiast 17W w 1986r wpięte w skład to naprawdę duże zaskoczenie !

Po za tym zdjęcia jakie tu zamieścił Bernard Sobczyk dowodzą nieporównywalnej WYŻSZOŚCI IV epoki nad późniejszymi epokami : V , VI.
I to w dodatku końca IV epoki . O co chodzi ?
Maleńka stacyjka na drugo- a nawet trzeciorzędnej linii ...

I KILKA TORÓW PEŁNYCH WAGONÓW ... !
Dziś w takich miejscach "nimanic"...
Albo jest jeden tor na betonkach z wybaumionym peronem z niebiaskom wiatą tramwajowo-autobusową ...
I godzinami pustka przedzielana raz na 4 godziny przejazdem krasiasto-wieśniackiego gablocianego autobusu szynowego ...
I to jest ! lokalna szósta epoka kolejowa ( ?!) ...
Której klimat ( ?!) ;) nie różni się od przystanków tramwajowych koło warszawskiego dworca centralnego ... :ROFL:
Z całym szacunkiem Draculo, ale robisz się w moim odczuciu zwyczajnie nudny z tym ciągłym klepaniem o wyższości IV epoki nad V i VI. Jak nie masz nic sensowego do napisania, to może warto pójść na zimowy spacer...? Pozdrawiam i bez urazy.
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Z całym szacunkiem Draculo, ale robisz się w moim odczuciu zwyczajnie nudny z tym ciągłym klepaniem o wyższości IV epoki nad V i VI. Jak nie masz nic sensowego do napisania, to może warto pójść na zimowy spacer...? Pozdrawiam i bez urazy.
Przeczytaj jeszcze raz mój post .
Pierwsze 3 wiersze odnośnie 3/4W i 17W.
Zanim zarzucisz mi -
"nic sensowego do napisania"

Na spacer wyślij samego siebie , odpoczniesz od refleksji o V i VI epoce ...
Pisałem i będę pisał . :D
Podkreślał jej WYŻSZOŚĆ , KLIMAT , UROK i jej MISTERIUM PARY . (y)

Po za tym jestem odporny na jednostkowe histeryczne uwagi , nic mnie nie deprymuje , nic nie zbija z tropu a takie reakcje jak Twoja tylko mnie nakręcają :giggle: i jeszcze bardziej upewniają że trzeba pisać i punktować ! :LOL:

I wiedz że czytających i piszących jest tylko 10% a czytających i nie piszących 90% ...

Pozdrawiam Cię Spacerowicz .
 
Przeczytaj jeszcze raz mój post .
Pierwsze 3 wiersze odnośnie 3/4W i 17W.
Zanim zarzucisz mi -
"nic sensowego do napisania"

Na spacer wyślij samego siebie , odpoczniesz od refleksji o V i VI epoce ...
Pisałem i będę pisał . :D
Podkreślał jej WYŻSZOŚĆ , KLIMAT , UROK i jej MISTERIUM PARY . (y)

Po za tym jestem odporny na jednostkowe histeryczne uwagi , nic mnie nie deprymuje , nic nie zbija z tropu a takie reakcje jak Twoja tylko mnie nakręcają :giggle: i jeszcze bardziej upewniają że trzeba pisać i punktować ! :LOL:

I wiedz że czytających i piszących jest tylko 10% a czytających i nie piszących 90% ...

Pozdrawiam Cię Spacerowicz .
I nikt mi nie powie, że czarne jest czarne, a białe jest białe!!
Taka sytuacja.
Pzdrawiam.
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
I nikt mi nie powie, że czarne jest czarne, a białe jest białe!!
Taka sytuacja.
Pzdrawiam.
A tam ! Właśnie że powie .
Tak jak te powyższe czarno-białe fotografie znakomicie ukazujące charakter klasycznej kolei .

Wracając do 406R ... Czy ktoś wie dokładnie do którego roku malowano cysterny na kolor srebrny ?
Wiemy że występował w epokach IIIb,c,IVa dzięki zdjęciom i emisji cystern Klein Modelbahn na podst.dokum. PMR i cysterny Robo.
Ja osobiście jakoś nie kojarzę srebrnego koloru na cysternach w l.80 XXw. czyli w ep.IVc.
Może się mylę ? Oby ... :niepewny:
Przydałoby się zestawić mieszankę srebrno-szaro-czerwno tlenkową w ilości np. 15 szt. w IV ep. juz nie wnikając w to czy to IVa,b czy c ... ?
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
A tam ! Właśnie że powie .
Tak jak te powyższe czarno-białe fotografie znakomicie ukazujące charakter klasycznej kolei .

Wracając do 406R ... Czy ktoś wie dokładnie do którego roku malowano cysterny na kolor srebrny ??
Wieść gminna głosi że takie malowanie obowiązywało do 1971roku... I miało służyć przeciwdziałaniu nagrzewania zbiornika... W praktyce (modelarskiej) zauważyłem że już w III epoce w schylkowym jej okresie, nie zawsze wagon po rewizji wyjeżdżał srebrny, a często szary...

PS. Chyba niestety zestawienie srebrno - tlenkowe będzie zbyt dużym naciągnieciem... Ale szaro - tlenkowe sądzę że będzie zupełnie OK. ;-);-)
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Po za tym zdjęcia jakie tu zamieścił Bernard Sobczyk dowodzą
Maleńka stacyjka na drugo- a nawet trzeciorzędnej linii ...

I KILKA TORÓW PEŁNYCH WAGONÓW ... !
Dziś w takich miejscach "nimanic"...
Albo jest jeden tor na betonkach z wybaumionym peronem z niebiaskom wiatą tramwajowo-autobusową ...
I godzinami pustka przedzielana raz na 4 godziny przejazdem krasiasto-wieśniackiego gablocianego autobusu szynowego ...
I to jest ! lokalna szósta epoka kolejowa ( ?!) ...
Której klimat ( ?!) ;) nie różni się od przystanków tramwajowych koło warszawskiego dworca centralnego ... :ROFL:
Gdy szanowny hrabia zawita w okolice i będzie miał ochotę na wycieczkę aby zobaczyć "niemanic" w Starej Pile oraz "jednakcośzostało" w kilku pięknych miejscach na linii 229 to zapraszam do kontaktu;-);-);-)
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Może się komuś nadadzą do czegoś ... ? :rolleyes:
Moje dokumentacyjne zdjęcia cystern 406R ...
Przynajmniej taka mi , w momencie robienia tych zdjęć przyświecała idea ... Udo-ku-men-to-wać ! Bo zaraz ich nie będzie ... ! :niepewny:
Lato 2007 bocznica dystrybutora paliw na terenie stacji Sławno .
Nie zastrzegam sobie żadnych praw autorskich . Zezwalam na kopiowanie , publikowanie i wszystko co chcecie .
Warunek 1 Zdrowaś ... w intencji autora .
;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Zajebistość roku
Intro: Węglarki 17W w połowie lat 80-tych pamiętam w wahadłach z drzewem do ZCiP Świecie, ale były to jednostkowe egzemplarze, większość właśnie 3/4/11W i to w ogromnej ilości tylko na przewodzie. Węglarkę Gondolę widziałem ostatni raz w składzie 27 X 2001r. Zrobiłem zdjęcie i spisałem numer. Również w składzie do papierni.
Sprawa pierwsza. Czy w tym roku ukaże się zapowiadania w ep.IVa cysterna do przewozu Spirytusu!!!???? Potrzebna mi będzie na chrzciny.
Sprawa druga. Czy dysponuje ktoś dokumentacją zdjęciową cystern przypisanych do st. mać Niechanowo Gnieźnieńska K.D. 750mm!
Sytuacja miała miejsce ok.1999/2000r. Koledzy @Mafia albo @Pantograf ? Byłby ciekawy model.
 

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
(..) Sprawa druga. Czy dysponuje ktoś dokumentacją zdjęciową cystern przypisanych do st. mać Niechanowo Gnieźnieńska K.D. 750mm! Sytuacja miała miejsce ok.1999/2000r. Koledzy @Mafia albo @Pantograf ? Byłby ciekawy model.
Temat ten swego czasu rozkminiał @Maslo . Z tego co pamiętam coś chyba nie pasowało, żeby można było użyć cystern Roberta. Najlepiej będzie, jak Mateusz sam się wypowie.
 

Podobne wątki