• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

BRT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
prowadzony też przez SU45-165 która została wykonana przez Piko.
Czy zestaw HRS4237 pasuje pod fiata z żółtym czołem (SU45-165) czy to będzie totalna abstrakcja? Są zdjęcia że 165 ciągnie jajecznicę, pojedyncze bohuny niebieskie, czarne-oliwkowe zestawy piętrowe ale z niebieską bipą z logiem w trumny pkp nie widziałem.

Mowa o tym wydaniu czy pasuje pod SU45-165
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Czy zestaw HRS4237 pasuje pod fiata z żółtym czołem (SU45-165) czy to będzie totalna abstrakcja? Są zdjęcia że 165 ciągnie jajecznicę, pojedyncze bohuny niebieskie, czarne-oliwkowe zestawy piętrowe ale z niebieską bipą z logiem w trumny pkp nie widziałem.
Myślę, że aby odpowiedzieć sobie na to pytanie trzeba by się dowiedzieć, kiedy SU45-165 została odstawiona. Jest dostępne w internecie zdjęcie wykonane w lutym 2006 roku w Chojnicach, na którym widać rząd odstawionych lokomotyw, a wśród nich właśnie SU45-165. Obawiam się, że lokomotywa została odstawiona wcześniej, ale kiedy dokładnie - nie wiem. Co zaś się tyczy toruńskiej "Bipy" - nawet gdyby założyć, że SU45-165 była jeszcze czynna w 2005 roku to szansa spotkania z toruńskim zestawem wagonów piętrowych serii Bhp była raczej mała, o ile nie zerowa. Chojnickie lokomotywy serii SU45, a to właśnie do miasta będącego siedzibą powiatu chojnickiego została skierowana owa maszyna, jeździły raczej z chojnickimi "Bipami" oraz zapewne bydgoskimi, ewentualnie grudziądzkimi - kwestia obiegów wagonów/lokomotyw i szansy spotkania "z obcą/ym" lokomotywą/zespołem. Moim zdaniem byłoby to lekko naciągane zestawienie, ale czy niemożliwe - tego pewnie nigdy się nie dowiemy.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Byla juz o tym mowa. 165 stoi od jesieni 2004, pierwsze bipy we wzmiankowanym malowaniu weszly do ruchu z koncem wakacji 2004, powszechnie zaczeły wystepowac na sieci od wiosny 2005. Malowanie zolte czolo plus niebiesko zolte bhp spotykalem wiele razy. Co do zasady wiec jak najbardziej ale jezeli jestes purysta i chcesz wiedziec czy ten konkretny fiat jezdzil z takimi bipami to niestety raczej nie
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
ja takim piętrusem jechałem z Legnicy do Marciszowa z SP42 na czele w 1989 roku.
Zazdroszczę, ja tą linią nigdy nie jechałem. Jadąc pociągami z Jeleniej do Warszawy często jednak widziałem Bipy stojące w Marciszowie. Niestety zasłaniały one wtedy parowozownie i nigdy nie widziałem jaka lokomotywa mogła je przyciągnąć.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
514 57 11
Czy możecie mi powiedziec o co chodzi z tymi gniazdami dekodoerów. Czy naporawde Rivarossi oszałało mysląc że do ceny wagonów dorzuci się jeszcze dwa osobne dekdery jazdy i oświetlenia 21PIN. Poz a tym skoro teraz świeca stale cztery światła czerwone to podpisnajac dekoder przypadkiem nie spale go wcześniej czegos nie rozłączajać???? Czy jest jeszcze lepsza metod aoswietlenia tych skłądów? Ktoś wspominał Karola z DCC24 ale warszawa a Poznan to trochę daleko :)
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
Czy możecie mi powiedziec o co chodzi z tymi gniazdami dekodoerów. Czy naporawde Rivarossi oszałało mysląc że do ceny wagonów dorzuci się jeszcze dwa osobne dekdery jazdy i oświetlenia 21PIN. Poz a tym skoro teraz świeca stale cztery światła czerwone to podpisnajac dekoder przypadkiem nie spale go wcześniej czegos nie rozłączajać???? Czy jest jeszcze lepsza metod aoswietlenia tych skłądów? Ktoś wspominał Karola z DCC24 ale warszawa a Poznan to trochę daleko :)
Cześć, zadzwoń 691 779 405 w sprawie oświetlenia
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Czy są jakieś szanse na czterosekcyjne jajecznice? Właściwie to jedyne malowanie, które nie doczekało się odwzorowania środkowych wagonów.
Zadawałem podobne pytania jeśli chodzi o ET41 w innych malowaniach niż żółte czoło i niebieska Cargo (jakie wyszły). Zestawy wagonów piętrowych o których mowa - plany produkcyjne dotyczące tych modeli - opisywane były mniej więcej w tym samym czasie na łamach Świata Kolei co plany dotyczące serii 4E/303E/203E od PIKO, a więc i ET41. Pamiętam, że mowa tam była o całym przekroju malowań (203E) wraz z epoką IV. Jeśli chodzi o piętrusy Rivarossi także dało się wyczytać wówczas o różnych wariantach (w tym i wariantach z dwoma oknami na końcu składu, mieszaniu wagonów - jeden koniec z prostym, drugi ściętym dachem.... ale czas mija, a chyba tych wszystkich opcji jeszcze nie wyczerpano. Myślę, że plany wydawnicze na bieżąco weryfikuje popyt (sprzedaż). Z obserwacji zaryzykuję stwierdzenie, że zarówno PIKO (co do ET41) jak i Rivarossi (co do piętrusów) chyba zwolniło z uwagi na jeszcze nie sprzedane zestawy z poprzednich edycji. Szansa pewnie jakaś jest na kolejne, ale zapewne nikt na to pytanie nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi.... pozostaje czas i cierpliwość :) Pozdrawiam.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Zastanawiam się nad wznowieniem produkcji oliwkowych bip z Rzeszowa i Skarżyska. Kto był potrzebujący to już dawno ma, a i rynek wtórny na tym straci.

Na tej zasadzie kupiłem czwórkę żółto-niebieską i nie muszę już czekać na pozostałe warianty.

Co do składu z podwójną bipą to posiadam taki, jak nie wepnę środkowych członów :)

Tak wiem, że wielu to się nie mieści w głowie wyjmować środkowe człony, ale na wiele lat mojego obcowania z tym taborem pamiętam tylko dwie podwójne bipy bez luki w numeracji tj, 012+013 i 186+187.
 

Podobne wątki