• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Ehh, przydała by się teraz jakaś SU45 lub SU46 do tych Wrocławskich...
W epoce IVb to raczej SP45. Pierwsze SP45 zostały przebudowane z ogrzewania parowego na elektryczne w roku 1988, ale oznaczenie SU45 dostały dopiero w latach 90. XX wieku, więc to raczej nie jest epoka IVb. A słowo wrocławskie pisze się małą literą, jak wszystkie przymiotniki utworzone od nazw geograficznych.
A przy okazji zapytam o patyka elektryka... EU07-161 Pasuje? W sensie czy zestawienie tych wagonów z tą lokomotywą było w realu?
Jeżeli mówimy o Bipach (ze ściętym i z prostym dachem) i lokomotywach EU07 ogólnie, to oczywiście tak. Takich składów było dużo m.in. na Górnym Śląsku, w Małopolsce i na Podkarpaciu, przede wszystkim na linii Kraków - Przemyśl. Jeżeli mówimy o EU07-161 z Wrocławia i o wrocławskich wagonach, to nie wiem...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Na wszystkich zdjęciach są wagony o numerach 231 do 234. Mnie zastanawia co to za biały glut w drugim wagonie na dolnym pokładzie. Jakiś pasażer zostawił gumę do żucia;)?
A swoją drogą już nie mogę się doczekać tych wagonów.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.344 47 0
Chodzi Ci o modele w malowaniu DR? Owszem były i być może to ta sama forma bez zmian, nie znam się aż tak. Nie mniej jednak nie sądzę aby poprzestali na dwóch zestawach w identycznym malowaniu.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Przecież forma ze ściętymi dachami była już gotowa zanim wyszły pierwsze piętrusy w malowaniu PKP.
Owszem, była gotowa, ale do wyprodukowania modeli zespołów wagonów piętrowych w malowaniach kolei wschodnioniemieckich DR - do wykonania modeli zespołów PKP się nie nadawała, dlatego też modele, który zrobiliście mają kilka błędów. Obecnie wchodzące do sprzedaży modele zostały wyprodukowane ze zmienionej na zamówienie SK Model formy i owych błędów nie posiadają - mają wszystkie cechy typowe dla zespołów eksploatowanych w Polsce.

Ja już zacieram ręce na zespół z Poznania - będzie świetnie się komponował z modelem poznańskiego "Fiata" SP45-234 (PIKO 96306).
Ja w każdym razie czekam na coś późniejszego.
Mam nadzieję, że dystrybutor nie poprzestanie na tych dwóch zespołach i doczekamy się w przyszłym roku kolejnej edycji np. w niebiesko-żółtym malowaniu z przydziałem do stacji Grudziądz lub Chojnice, a może także w zielono-oliwkowym malowaniu z V epoki. Mam nadzieję, że plan jest ułożony i w niedużych (nie przekraczających roku) odstępach czasu będą się ukazywać kolejne wersje zespołów ze "ściętymi" dachami.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Posiadam wcześniejszy wypust że st. Poznań (3 sekcje), wreszcie się doczekałem z tej samej stacji zespół 4 sekcyjny. Nie pogardzil bym jeszcze zespołem 2 sekcyjny z tej samej stacji... Ale to może kiedyś ;) Przy okazji. Orientuje się ktoś może czy można gdzieś nabyć poreczedo tych wagonów? Gdzieś przez nie uwagę 2 sztuki poleciały :(
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
Z epoki V mile widziany czteroczłonowy zestaw ze stacji Toruń, obowiązkowo w oliwkowym malowaniu, z prostym dachem i napisem "ostrożnie przetaczać" :love: na czole skrajnych segmentów. Po dodaniu SU45 i uwzględnieniu wcześniejszych wypustów będzie komplet zestawień z połączenia Sierpc- Brodnica, jakie się za gnoja obserwowało z zapartym tchem...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Te dwa malowania nie są jednakowe. Bipa Wrocławska ma już piktogramy " fajkowe" a Bipa Poznańska ma jeszcze napisy. Tak więc mniej ortodoksyjnie podchodząc do dat rewizji i numerów inwentarzowych można Bipe Poznańską umieścić nawet w epoce IVa.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Te dwa malowania nie są jednakowe. Bipa Wrocławska ma już piktogramy " fajkowe" a Bipa Poznańska ma jeszcze napisy. Tak więc mniej ortodoksyjnie podchodząc do dat rewizji i numerów inwentarzowych można Bipe Poznańską umieścić nawet w epoce IVa.
Można by Jacku przyjąć i taką interpretację ;)
Patrząc jednak na datę rewizji poznańskiego składu to już ep.IVb. Niemniej jednak jak kiedyś wypowiedział się p. Krzysztof okres w którym zmieniono zapis literowy na piktogramy trwał na PKP prawie dwa lata ( 1974-1976 ) ! I to zależało wyłącznie od zakładów jakie przeprowadzały naprawy.
Dopiero koniec 1976 roku już stosowano wyłącznie piktogramy informujące o przedziałach dla niepalących i palących pasażerów.
Pozdrawiam serdecznie
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Jak najbardziej się z tym zgadzam i nie neguję faktu że obydwa modele są z epoki IVb. Natomiast zwróciłem uwagę że malowanie Bipy Poznańskiej nosi takie cechy że podchodząc do tematu mniej ortodoksyjnie w kwestii dat rewizji można ten model umieścić także w realiach epoki IVa.
 

Podobne wątki