• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

FENIX

Znany użytkownik
witam , i jest dylemat , przynajmniej dla mnie, jeśli zakupię ten jeden z dwóch zestawów ,
to co zrobię , gdy ukaże się wersja z napisem ,przynajmniej dla mnie najbardziej interesującym : ,, POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE'' ?
i czy w ogóle się ukaże ?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
A to już epoka III. Teraz kwestia czy jest u nas parcie na ten okres dostatecznie duże by taki model się ukazał. Wagony towarowe się ukazują i raczej się sprzedają. Wagony pasażerskie z Rivarossi są jakoś trochę gorzej sprzedajne bo już są obniżki cen. Ja takowej Bipy z długim napisem raczej nie kupię bo mam prastarego Schichta i to mi wystarczy do tej epoki. Ale każdy sam musi określić swoje potrzeby i kryteria.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Które zestawy pasują do Sierpca?
Na razie niestety żaden... z tego co pamiętam przydziały Bip na tej trasie to st. Toruń.
Jest jeden model zestawu wagonów piętrowych, który w oryginalne mógł się pojawić na pociągu osobowym do Sierpca. Mowa oczywiście o modelu o numerze katalogowym HRS4237. Miniatura odwzorowuje toruński zespół wagonów piętrowych serii Bhp w niebiesko-żółtym malowaniu po naprawie zakończonej 28 lutego 2005 roku. Poniżej fotografia pociągu relacji Sierpc - Toruń Główny:

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=9684&mode=search
- autor: Grzegorz Mikosz
- opis: "2005.08.15, Lubicz, SU45-0178 z poc. 33024 rel. Sierpc - Toruń Gł."

2005.08.15. - Lubicz - SU45-178 z poc. os. nr 33024 rel. Sierpc - Toruń Gł..jpg

Co prawda "Bipa" na zdjęciu jest w innym malowaniu, ale... fotografię wykonano w sierpniu 2005 roku, a więc kilka miesięcy po zakończeniu naprawy pierwowzoru modelu HRS4237, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że ów zestaw "zapuszczał się" również do Sierpca w tym okresie.
Która Su45 jest z Sierpca?
Póki co nie został wyprodukowany żaden wielkoseryjny model lokomotywy z przydziałem do lokomotywowni w Sierpcu, jednakże została wyprodukowana idealnie pasująca do modelu "Bipy" miniatura lokomotywy, a dokładnie model PIKO o numerze katalogowym 96304 odwzorowujący "Fiata" SU45-263 po naprawie z 2003 roku, który to w interesującym nas okresie był przydzielony do Zakładu Taboru w Bydgoszczy, czyli de facto była to "kujawsko-pomorska" maszyna, którą można było spotkać w cały województwie, także na JSL, czyli linii kolejowej nr 27 Nasielsk - Toruń Wschodni, np. przy prowadzeniu pociągów towarowych z beczkami z Płocka.

EDIT.

Znalazłem jeszcze jedną fotografię pociągu osobowego relacji Toruń Główny - Sierpc, ale tym razem właśnie z niebiesko-żółtą "Bipą", co prawda dwuczłonową, ale jednak:

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=3135&mode=search
- autor: Grzegorz Mikosz
- opis: "2005.08.15, Lipno, SU45-210 z poc. 33032 Toruń Gł. - Sierpc."

2005.08.15. - Lipno - SU45-210 z poc. os. nr 33032 rel. Toruń Gł. - Sierpc.JPG
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Akurat na interesującym mnie odcinku nie było malowania innego niż oliwkowe. Na trasie Toruń- Sierpc- Nasielsk spotykało się malowanie „jajecznica”.
O jakim odcinku mowa? "Jajecznice" to okres od 1995 roku do... 2003 lub 2004 - pytanie, w którym momencie przerwano nanoszenie tego schematu malowania w trakcie napraw i jak długo "jajeczne" zespoły pozostawały w eksploatacji. "Najmłodsze" zdjęcie pociągu z "Jajecznicą" w składzie jakie znalazłem zostało wykonane pod koniec 2003 roku. W tzw. międzyczasie, gdy naprawy wagonów piętrowych przejęły ZNTK Bydgoszcz (później PESA Bydgoszcz) od upadłych w 1997 roku ZNTK Pruszków oprócz "Jajecznic" zaczęły się pojawiać również oliwkowe, zielone, zielono-oliwkowe "Bipy" i tak razem z "Jajecznicami" sobie jeździły, ale jeszcze w 2004 roku PESA wprowadziła nowe malowanie dla wagonów piętrowych - błękitne z jasnożółtym pasem międzyokiennym i żółtymi drzwiami, także wszystko zależy o jakim okresie mówimy. "Jajecznica"... to jest coś! Bardzo mi przykro, że SK Model nie zdecydował się na wypuszczenie modelu czteroczłonowego zespołu wagonów piętrowych w tym malowaniu. Kupiłbym dwa - z Hajnówki oraz Torunia/Bydgoszczy. Po marnym "sukcesie" jaki odniosły modele "dwujajecznych" zespołów z Opola i Legnicy zapewne nie ma szans na porządną "Jajecznicę" z czterech jajek... a ja innych nie jadam, bo się takimi z dwóch jajek nie najem!
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Sam luźno proponowałem (w tym temacie zdaje się) dwa zespoły z Czeremchy (nie Hajnówki!) jako potencjalne pierwowzory dla 4-cżłonowej "jajecznicy", ze zdjęciami i datami napraw włącznie, no ale... Faktycznie, dwuczłony można jeszcze spotkać walające się po sklepach bądź portalach aukcyjnych. Czeremcha swego czasu też miała interesujący 4-członowy skład z jednym wagonem skrajnym mającym proste czoło, zapewne była to jedna z sekcji "zapasowych" wstawiona za fabryczny człon ze skośnym zakończeniem dachu. Tę "bipę" skasowano późnym latem 2005 roku, a numerów niestety wtedy jeszcze nie notowałem, o zdjęciach nawet nie było mowy.

Ciekaw jestem czy skośny dwuczłon w epoce V bądź VI by się przyjął. Na myśl przychodzą opolski dwuczłon który obecnie stoi w Pyskowicach bądź ten rozbity w Korzybiu w 2010 roku.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Sam luźno proponowałem (w tym temacie zdaje się) dwa zespoły z Czeremchy (nie Hajnówki!) jako potencjalne pierwowzory dla 4-cżłonowej "jajecznicy", ze zdjęciami i datami napraw włącznie, no ale...
Oczywiście z Czeremchy... mea culpa. Jakoś mi tak ta Hajnówka po głowie chodzi... pociąg z Czeremchy do Hajnówki prowadzony SU45... ehhh.
Czeremcha swego czasu też miała interesujący 4-członowy skład z jednym wagonem skrajnym mającym proste czoło, zapewne była to jedna z sekcji "zapasowych" wstawiona za fabryczny człon ze skośnym zakończeniem dachu. Tę "bipę" skasowano późnym latem 2005 roku, a numerów niestety wtedy jeszcze nie notowałem, o zdjęciach nawet nie było mowy.
Swego czasu była chyba mowa o tym, że jest w planach wydanie takiego "składaka". Nie powiem temat ciekawy, a dla miłośnika wagonów piętrowych wręcz obowiązkowy!
Ciekaw jestem czy skośny dwuczłon w epoce V bądź VI by się przyjął. Na myśl przychodzą opolski dwuczłon który obecnie stoi w Pyskowicach bądź ten rozbity w Korzybiu w 2010 roku.
Liczę, że na tych dwóch modelach firma SK Model nie poprzestanie i pojawią się w dającej przewidzieć się przyszłości kolejne modele zespołów wagonów piętrowych w innych malowaniach - oliwkowym czy też niebiesko-żółtym, zarówno w wersji czteroczłonowej, trójczłonowej i dwuczłonowej. Wszak forma już jest to "żal byłoby z niej nie skorzystać". Jakiś plan wydawniczy pewnie jest. Teraz pozostaje życzyć dobrej sprzedaży obecnie wchodzących do sprzedaży modeli i cierpliwie poczekać na kolejne interesujące miniatury kultowych "Bip".
 
Jak myślicie do składu Bipy poznańskiej będzie pasował model SP45-095 w malowaniu fabrycznym przydział lok .Poznań?
Wydaje się,że w takim zestawieniu nie powinien zaistnieć( nazwę to) konflikt/niezgodność.
Zważywszy na datę rewizji składu (1975) i datę produkcji lokomotywy (1973) taki skład mógł być zestawiony w rzeczywistości.
Myślę,że "fiat" te dwa lata od opuszczenia bram fabryki Cegielskiego jeszcze "śmigał" w malowaniu fabrycznym.
Drugi aspekt jest taki,że lokomotywa ta stacjonowała w Poznaniu do 26.5.1980 r gdzie przeszła później na stan do Zbąszynka.
Pozdrawiam serdecznie
 
Wydaje się,że w takim zestawieniu nie powinien zaistnieć( nazwę to) konflikt/niezgodność.
Zważywszy na datę rewizji składu (1975) i datę produkcji lokomotywy (1973) taki skład mógł być zestawiony w rzeczywistości.
Myślę,że "fiat" te dwa lata od opuszczenia bram fabryki Cegielskiego jeszcze "śmigał" w malowaniu fabrycznym.
Drugi aspekt jest taki,że lokomotywa ta stacjonowała w Poznaniu do 26.5.1980 r gdzie przeszła później na stan do Zbąszynka.
Pozdrawiam serdecznie
Dziękuje za wyjaśnienia.
Też tak uważam ,że taki skład w rzeczywistości mógł zaistnieć , tym bardziej, że " fiat" zaczął służbę w Poznaniu pod koniec 1973 roku.
Pozdrawiam
Krzysztof
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Liczę, że na tych dwóch modelach firma SK Model nie poprzestanie i pojawią się w dającej przewidzieć się przyszłości kolejne modele zespołów wagonów piętrowych w innych malowaniach - oliwkowym czy też niebiesko-żółtym, zarówno w wersji czteroczłonowej, trójczłonowej i dwuczłonowej.
Jedna dwuczłonowa żółto - niebieska ze ściętym dachem jeździła swego czasu z Opola do Nysy :) Nawet udało mi się ją uwiecznić na fotce za pomocą ówczesnego aparatu w telefonie, więc z racji że to był 2005 rok, mam nadzieję, że wybaczycie mi jakość :p

0156.jpg
0155.jpg


A pomysł uwiecznienia w modelu dwuczłonowego wagonu z Pyskowic uważam za genialny, może przy okazji dzięki temu udałoby się rozbudzić szersze zainteresowanie losami prawdziwego wagonu, który od 2005 roku czeka na lepsze czasy i nie ma chętnych by pomóc go ponownie przywrócić do sprawności :)
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Przejrzałem na szybko inne swoje zdjęcia i znalazłem nawet foty z przewozu wagonu pyskowickiego do skansenu - 27.02.2006 :)

0212.jpg

0214.jpg

0219.jpg

0216.jpg

0222.jpg


Mam wszystkie te fotki także w wersji analogowej, robione "normalnym" sprzętem :) Muszę kiedyś w końcu oddać swoje klisze do poskanowania ;)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
W Opolu musiało być kilka takich dwuczłonowych zestawów piętrowych.
Pamiętam że około 1991-1992 roku w Namysłowie widziałem pociąg osobowy do Opola zestawiony z SP42 z dwuczłonową oliwkową Bipą.
Ze zdjęć pokazanych przez Kolegów powyżej też wynika, że obecnie pyskowicki zestaw, to nie ten sam, którego zdjęcia pokazał Lyntog kilka wpisów wyżej w malowaniu żółto-niebieskim.
 

Podobne wątki