• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ehh, przydała by się teraz jakaś SU45 lub SU46 do tych Wrocławskich...
W epoce IVb to raczej SP45. Pierwsze SP45 zostały przebudowane z ogrzewania parowego na elektryczne w roku 1988, ale oznaczenie SU45 dostały dopiero w latach 90. XX wieku, więc to raczej nie jest epoka IVb. A słowo wrocławskie pisze się małą literą, jak wszystkie przymiotniki utworzone od nazw geograficznych.
A przy okazji zapytam o patyka elektryka... EU07-161 Pasuje? W sensie czy zestawienie tych wagonów z tą lokomotywą było w realu?
Jeżeli mówimy o Bipach (ze ściętym i z prostym dachem) i lokomotywach EU07 ogólnie, to oczywiście tak. Takich składów było dużo m.in. na Górnym Śląsku, w Małopolsce i na Podkarpaciu, przede wszystkim na linii Kraków - Przemyśl. Jeżeli mówimy o EU07-161 z Wrocławia i o wrocławskich wagonach, to nie wiem...
 
Na wszystkich zdjęciach są wagony o numerach 231 do 234. Mnie zastanawia co to za biały glut w drugim wagonie na dolnym pokładzie. Jakiś pasażer zostawił gumę do żucia;)?
A swoją drogą już nie mogę się doczekać tych wagonów.
 
Chodzi Ci o modele w malowaniu DR? Owszem były i być może to ta sama forma bez zmian, nie znam się aż tak. Nie mniej jednak nie sądzę aby poprzestali na dwóch zestawach w identycznym malowaniu.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Przecież forma ze ściętymi dachami była już gotowa zanim wyszły pierwsze piętrusy w malowaniu PKP.
Owszem, była gotowa, ale do wyprodukowania modeli zespołów wagonów piętrowych w malowaniach kolei wschodnioniemieckich DR - do wykonania modeli zespołów PKP się nie nadawała, dlatego też modele, który zrobiliście mają kilka błędów. Obecnie wchodzące do sprzedaży modele zostały wyprodukowane ze zmienionej na zamówienie SK Model formy i owych błędów nie posiadają - mają wszystkie cechy typowe dla zespołów eksploatowanych w Polsce.

Ja już zacieram ręce na zespół z Poznania - będzie świetnie się komponował z modelem poznańskiego "Fiata" SP45-234 (PIKO 96306).
Ja w każdym razie czekam na coś późniejszego.
Mam nadzieję, że dystrybutor nie poprzestanie na tych dwóch zespołach i doczekamy się w przyszłym roku kolejnej edycji np. w niebiesko-żółtym malowaniu z przydziałem do stacji Grudziądz lub Chojnice, a może także w zielono-oliwkowym malowaniu z V epoki. Mam nadzieję, że plan jest ułożony i w niedużych (nie przekraczających roku) odstępach czasu będą się ukazywać kolejne wersje zespołów ze "ściętymi" dachami.
 
Posiadam wcześniejszy wypust że st. Poznań (3 sekcje), wreszcie się doczekałem z tej samej stacji zespół 4 sekcyjny. Nie pogardzil bym jeszcze zespołem 2 sekcyjny z tej samej stacji... Ale to może kiedyś ;) Przy okazji. Orientuje się ktoś może czy można gdzieś nabyć poreczedo tych wagonów? Gdzieś przez nie uwagę 2 sztuki poleciały :(
 
Z epoki V mile widziany czteroczłonowy zestaw ze stacji Toruń, obowiązkowo w oliwkowym malowaniu, z prostym dachem i napisem "ostrożnie przetaczać" :love: na czole skrajnych segmentów. Po dodaniu SU45 i uwzględnieniu wcześniejszych wypustów będzie komplet zestawień z połączenia Sierpc- Brodnica, jakie się za gnoja obserwowało z zapartym tchem...
 
Te dwa malowania nie są jednakowe. Bipa Wrocławska ma już piktogramy " fajkowe" a Bipa Poznańska ma jeszcze napisy. Tak więc mniej ortodoksyjnie podchodząc do dat rewizji i numerów inwentarzowych można Bipe Poznańską umieścić nawet w epoce IVa.
 
Te dwa malowania nie są jednakowe. Bipa Wrocławska ma już piktogramy " fajkowe" a Bipa Poznańska ma jeszcze napisy. Tak więc mniej ortodoksyjnie podchodząc do dat rewizji i numerów inwentarzowych można Bipe Poznańską umieścić nawet w epoce IVa.
Można by Jacku przyjąć i taką interpretację ;)
Patrząc jednak na datę rewizji poznańskiego składu to już ep.IVb. Niemniej jednak jak kiedyś wypowiedział się p. Krzysztof okres w którym zmieniono zapis literowy na piktogramy trwał na PKP prawie dwa lata ( 1974-1976 ) ! I to zależało wyłącznie od zakładów jakie przeprowadzały naprawy.
Dopiero koniec 1976 roku już stosowano wyłącznie piktogramy informujące o przedziałach dla niepalących i palących pasażerów.
Pozdrawiam serdecznie
 
Jak najbardziej się z tym zgadzam i nie neguję faktu że obydwa modele są z epoki IVb. Natomiast zwróciłem uwagę że malowanie Bipy Poznańskiej nosi takie cechy że podchodząc do tematu mniej ortodoksyjnie w kwestii dat rewizji można ten model umieścić także w realiach epoki IVa.
 

Podobne wątki