• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

teigrekty2

Znany użytkownik
@Andrzej Harassek

Zapędziłem się. Chodziło mi o Tkt2 od Roco. To czy takowe jeździły z wagonami piętrowym to niestety nie jestem w stanie potwierdzić
Wychowałem się w okolicach Jeleniej Góry i nigdy nie widziałem Bipy w tamtych stronach za czasu późnego PRLu. Na lokalnych pociągach panowały zwężaki i ryflaki, za tem wątpie aby TKt2 ciągnęły lokalne z Bipami nawet do Węglińca. Najbliżej z Bipami był Wałbrzych, TKt2 były zastąpione przez TKt48 ponieważ były trochę słabe na tamtejsze górskie szlaki. Może ktoś starszy ode mnie pamięta TKt2 w Jeleniej, ale bardziej prawdopodobne z tymi parowozami są przedwojenne wagony polskie i niemieckie jednopokładowe.
 
Wychowałem się w okolicach Jeleniej Góry i nigdy nie widziałem Bipy w tamtych stronach za czasu późnego PRLu. Na lokalnych pociągach panowały zwężaki i ryflaki, za tem wątpie aby TKt2 ciągnęły lokalne z Bipami nawet do Węglińca. Najbliżej z Bipami był Wałbrzych, TKt2 były zastąpione przez TKt48 ponieważ były trochę słabe na tamtejsze górskie szlaki. Może ktoś starszy ode mnie pamięta TKt2 w Jeleniej, ale bardziej prawdopodobne z tymi parowozami są przedwojenne wagony polskie i niemieckie jednopokładowe.
A te Tkt2 to nie wycofano ze służby na początku lat 70-tych? Z tego co się orientuję to w PL nawet żaden egzemplarz nie został zachowany do celów muzealnych. Jeśli nawet ciągnęły ten typ wagonów piętrowych, o których tu mowa, to w epoce IVa jak już. Rozprawa z tego co się orientuję rozpoczęła się po ujawnieniu informacji o wypuszczeniu kolejnych modeli w epoce IVb i dotyczy tychże wypustów (Wrocław, Poznań), a więc z lat 1974-1980, kiedy juz żaden Tkt2 nie był eksploatowany...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
z lat 1974-1980, kiedy juz żaden Tkt2 nie był eksploatowany...
To prawda, ale Bipy w tym okresie wyglądały praktycznie identycznie, jak parę lat wcześniej (poza datą rewizji). Co nie zmienia faktu, że TKt2 ciągnący taki skład to raczej mało prawdopodobne zdarzenie. Ale do prowadzenia składów piętrowych nadają się też SP45 (o SP42 i EU07 już była mowa). Wprawdzie jedyny, jak na razie model z IV epoki, ma przydział warszawski, ale jeśli dogmatycznie trzymać się zgodności przydziałów i dat rewizji, to mało składów dałoby się odtworzyć w modelach.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
A te Tkt2 to nie wycofano ze służby na początku lat 70-tych? Z tego co się orientuję to w PL nawet żaden egzemplarz nie został zachowany do celów muzealnych. Jeśli nawet ciągnęły ten typ wagonów piętrowych, o których tu mowa, to w epoce IVa jak już. Rozprawa z tego co się orientuję rozpoczęła się po ujawnieniu informacji o wypuszczeniu kolejnych modeli w epoce IVb i dotyczy tychże wypustów (Wrocław, Poznań), a więc z lat 1974-1980, kiedy juz żaden Tkt2 nie był eksploatowany...
Jeden TKt2 jest w Chabówce. Ja oczywiście uogólniłem pytanie do Dolnego Śląska jako że z tamtąd pochodze, oraz starałem się odpowiedzieć na to czy w ogóle ciągnęły takie składy.
 
Witam
Pod koniec roku planowane są modele ze "ściętymi" dachami:
HRS4288 - Czterowagonowy zespół piętrowy Bipa, PKP, Wrocław, Ep. IVb
HRS4289 - Czterowagonowy zespół piętrowy Bipa, PKP, Poznań, Ep. IVb
Pozdrawiam
Info z Facebook SK-Model....

Witam
Jeszcze w tym roku spodziewamy się nowych modeli:
HRS4288
Czterowagonowy zespół piętrowy, serii Bipa, PKP, stacja WROCŁAW, epoka IVb,
ciemnozielono-oliwkowy, ścięty dach
Nr wagonów : A – 50 51 26-19 105-3
C - 50 51 26-19 106-1
D - 50 51 26-19 107-9
B - 50 51 26-19 108-7
REV.Pr.31.07.78; ZNTK Pr.N.śr.07.78;

HRS4289
Czterowagonowy zespół piętrowy, serii Bipa, PKP, stacja POZNAŃ, epoka IVb,
ciemnozielono-oliwkowy, ścięty dach
Nr wagonów : A – 50 51 26-19 231-7
C - 50 51 26-19 232-5
D - 50 51 26-19 233-3
B - 50 51 26-19 234-1
REV.Pr.16.10.75; ZNTK Pr.N.śr.10.75;

Co jak co, ale firmie SK-Model nie można zarzucić nierzetelności w informowaniu o szczegółach oznaczeń (y)
 
Ostatnio edytowane:
Ehh, przydała by się teraz jakaś SU45 lub SU46 do tych Wrocławskich...:podstepny:
A przy okazji zapytam o patyka elektryka... EU07-161 Pasuje? W sensie czy zestawienie tych wagonów z tą lokomotywą było w realu?

Przypomnę: EU07-161
DOKP Dolnośląska
Lok. Wrocław Gł.
epoka IVb
Napr. rew. 26.5.78

...bo w zestawieniu z tą Wrocławską Bipą (REV.Pr.31.07.78; ZNTK Pr.N.śr.07.78) wygląda dobrze przynajmniej na oznaczeniach :)
 

Pantograf

Znany użytkownik
3 sekcyjnegą Bipe mam z prostym dachem... Więc doczekać się nie mogę na 4 sekcyjnej z ściętym dachem :love: (i oba z Poznania).

Przy okazji pytanie. Czy ktoś wie gdzie można dokupić poręcze do tych zespołów? Przy jednym wagonie nawet nie wiem kiedy i gdzie jedna poręcz poleciała :(
 
A przy okazji zapytam o patyka elektryka... EU07-161 Pasuje? W sensie czy zestawienie tych wagonów z tą lokomotywą było w realu

Przypomnę: EU07-161
DOKP Dolnośląska
Lok. Wrocław Gł.
epoka IVb
Napr. rew. 26.5.78

...bo w zestawieniu z tą Wrocławską Bipą (REV.Pr.31.07.78; ZNTK Pr.N.śr.07.78) wygląda dobrze przynajmniej na oznaczeniach :)
Nie powiem że nie było, ale za dziecka najczęściej z Bipami widziałem Pt47 i TKt48, za równo w zagłębiu Wałbrzyskim jak i w samym Wrocławiu. EU07 widywałem w zasadzie z pociągami dalekobieżnymi na ŚKG z i do Jeleniej Góry. Jedyna możliwość w tamtych latach to pociągi regionalne w stronę Opola, lub Poznania, ponieważ te były już pod drutem. Magistrala do Legnicy była zelektryfikowana dopiero w 1984r. jeśli się nie mylę. W tamtych latach (późnych 70-tych do 1988) nigdy nie widziałem Bipy w Jeleniej Górze. Może wypowie się jeszcze lepiej ktoś z Wrocławia.
 

Podobne wątki