• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

zdeniu

Znany użytkownik
przed chwilą dostałem info że lista nie jest zamknięta i można się zapisywać tym samym zapisałem się - zobaczymy
może faktycznie nie mieli wielu rezerwacji
no i dostałem wiadomość że już czekają na odbiór
tym samym wynika że popyt na nie nie był aż tak duży

no i oczywiście czekam zniecierpliwiony na kuriera z lekką jednak nutą obawy czy oby faktycznie będzie to taki cukieras na co wskazuje ogólnie panujące podniecenie w wątku :D
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Model fajny - warto mieć! Kolosalna zmiana jakości w mojej kolekcji :)
A żeby było też merytorycznie na szybko zrobione porównanie na załączonych fotkach.
Fototrawione stopnie wejściowe koniecznie do malowania we własnym zakresie, szkoda że nie są w pełni ażurowe, ale za to są dość sztywne i odporne na przypadkowe uszkodzenie. Poręcze przy drzwiach po prostu bomba, chromowane uchwyty ;) i malowanie oznaczeń bez zastrzeżeń.











 

ffox

Administrator
Zespół forum
Model śliczny ale napiszę szczerze, że stare Schicht/Prefo też nie odstaje aż tak baaardzo jak na model z przed 40 lat :D
Także starej Bipie również należy się szacunek.
Przykładowo w starym Prefo bardziej wózki mi się podobają, koła oraz harmonijka.
 

Darek1957

Aktywny użytkownik
Też już odebrałem swoją Bipę. Model jest piękny, starannie wykonany, malowanie oznaczeń na najwyższym poziomie.
Połączenie wagonów - bardzo prosta i pomysłowa konstrukcja.
Zamontowano także czerwone, stonowane oświetlenie końca wagonów. Świeci się takim samym natężeniem światła, niezależnie od prędkości poruszania się pociągu.
Jedyne co zauważyłem to fakt, że za bardzo rozszerzone są stopnie wejściowe i ocierają o krawędź peronu. Po delikatnym odgięciu stopni, problem został zlikwidowany.
Ogólnie bardzo udany model polskiego piętrusa.
 

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Rotor72 - świetne porównanie (y)(y)(y)
Plusem pojawienia się tej BIP-y jest obniżka, nieraz znaczna starych BIP. Kiedyś za mniej niż 300 zeta można było li tylko poamrzyć o kupnie, do tego bez możliwości wybrzydzania na zakupiony towar - a teraz... ostatnio jedną za 110 zeta kupiłem, do tego z oświetleniem, w stanie naprawdę bardzo dobrym ;-)
Wiadomo, że potrzebna jakaś rewizja i dobne poprawki, zwłaszcza układu jezdnego, ale z sentymentu tamte na pewno zostawię ;-)
:cool:
 
Przeglądając temat "Nowości PKP 2014" natknąłem się przypadkowo na dość dawną wypowiedź, dotyczacą wykonania modelu wagonów piętrowych Bipa, które właśnie pojawiają się w sprzedaży, a ponieważ nie zgadzam się z zawartymi w niej niektórymi stwierdzeniami, postanowiłem zabrać w tej sprawie głos:
Po pierwsze, ten model od "zawsze" był z paskami, po drugie jak IV epoka, to powinien je mieć (bez pasków to "oszczędnościowa" ohydna:p praktyka ostatnich lat IV epoki), po trzecie, każdemu może się podobać lub nie, ale to nie powód do takich "sympatycznych" stwierdzeń, i po czwarte, nie ma obowiązku kupna tej akurat wersji - mają być inne, późniejsze, więc z pewnością bez pasków. Według mnie, to powinien mieć podwójne paski, grubszy i cieńszy, tak, jak oryginalnie były malowane.
Otóż, ja również kiedyś sądziłem, że oryginalnie (fabrycznie) wszystkie wagony serii Bipa dostarczane dla PKP, miały malowane podwójne paski, tj. grubszy i cieńszy, a paski pojedyńcze pojawiły się później, jako pewnego rodzaju uproszczenie. Zastanawiało mnie jednak to, że na niektórych wagonach późniejszej serii Bhp z prostymi dachami, pod kolejnymi warstwami farby, widoczne były wyraźnie (dawno zamalowane !) paski pojedyńcze, a nie podwójne, natomiast na innych wagonach z prostymi dachami, były wyraźnie widoczne zamalowane paski podwójne...
Zacząłem więc bliżej badać sprawę "pasków" na wagonach PKP serii Bipa i ustaliłem, że nie wszystkie wagony tego typu dostarczone dla PKP, miały fabrycznie paski podwójne.
Ostatnimi wagonami, które były w ten sposób malowane fabrycznie, były wagony dostarczone w roku 1973 (a więc już z prostymi dachami !).
Natomiast wszystkie wagony piętrowe PKP serii Bipa, zbudowane w latach 1974-77 miały już (fabrycznie) paski pojedyńcze, a ich dachy nie był już malowane na kolor jasnoszary.
Modele wagonów firmy Rivarossi (HRS4215), odwozorowują wagony Bipa z ostatnich dostaw dla PKP, a więc z lat 1974-77, o czym świadczą nie tylko numery wagonów, ale także (a może przede wszystkim ?) brak dodatkowych wywietrzników od przetwornic oświetlenia na dachach wagonów A, B i D, które występowały jeszcze w wagonach Bipa z dostawy z roku 1973, a także tylko dwie prądnice (w wagonach z dostawy 1973 były jeszcze 3 prądnice).
W związku z tym, wagony Bipa, które stały się pierwowzorami dla modelu firmy Rivarossi, nigdy nie miały podwójnych pasków, lecz pojedyńcze.
Tak więc, model ten powinien mieć paski takie, jakie zostały na nim odwzorowane.

Można jeszcze dodać, że do roku 1985 ZNTK Pruszków, wykonujące wówczas naprawy okresowe wagonów piętrowych PKP, odtwarzały podczas napraw fabryczne malowanie wagonów Bipa, przynajmniej jeśli chodzi o rodzaj i rozmieszczenie pasków na nadwoziu, natomiast w latach 1985-89 malowano na wagonach piętrowych (wówczas już serii Bhp) tylko paski pojedyńcze, aby w okresie 1989/90 -1992 zaniechać całkowicie odtwarzania pasków podczas napraw wagonów tej serii...
 
Ostatnio edytowane:

PiotrK

Aktywny użytkownik
Podejrzewam, że Kolejna Bipa będzie dopiero na jesieni (co zapowiada niezły koncert życzeń i kolejne strony w tym wątku).
Teraz jednak cieszę się aktualna Bipą. Choć nie jest z przydziałem Wielkopolskim, to nie mogłem odmówić sobie jego nabycia. I szczerze mówiąc nie żałuję. bo to bardzo ładny model.
Nie ma róży bez kolców. Najsłabszym elementem są według mnie stopnie. Cóż zachowanie możliwości ruchu po ciasnych łukach wymusiło zastosowane rozwiązanie. Trochę szkoda też że nie są w pełni perforowane (ale to już się jest typowe czepianie). Na szczęście łatwo to zmienić.
W związku z tym, że biorę się za oświetlenie całości to jest jeszcze jeden element który mnie trochę denerwuje. Podłogi przedsionków - a właściwie ich brak. Niestety tak samo było i we wcześniejszych modelach Bipy (te znam tylko ze zdjęć). Po podświetleniu niestety będzie to widoczne - więc jest to kolejne miejsce do popisu dla modelarza.

Pomimo wcześniejszego narzekania chciałbym bardzo podziękować firmie SK-Model, a w szczególności "Byniowi" i wszystkim innym osobom, które przyczyniły się do sfinalizowania całego projektu, za odwagę i trud w spełnieniu marzeń wielu modelarzy o typowo polskiej Bipie z seryjnej produkcji.
Dziękuję za już, i czekam na więcej ( i nie myślę tu tylko o Bipach, ale innych projektach).
Pozdrowienia z Wielkopolski.
 

Podobne wątki